رییس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری سارق افغانی با بیش از شش فقره سرقت و کشف اموال مسروقه به ارزش 100 میلیون ریال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۹۲۳
شگرد سارق افغانی برای سرقت تلفن همراه

سرهنگ صابر عباس زاده گفت: پس از اعلام وقوع سرقت های متعدد و وصول پرونده از کلانشهر تبریز مبنی بر سرقت موبایل، طلا و جواهرات و وجه نقد از سوی دو ناشناس با توجه به تخصصی بودن موضوع پرونده به پایگاه آگاهی ارجاع داده شد.

وی افزود: پس از دریافت پرونده به پلیس آگاهی در تحقیقات مشخص شد چند پرونده بدین شیوه که متهم با در دست داشتن تعداد زیادی تبلت، گوشی همراه و تلفن ثابت از کارافتاده وارد مغازه شده و اموال یاد شده را روی میز کار گذاشته و درخواست گوشی های مختلف می کند که مالک مغازه بنا به درخواست سارق گوشی های مختلف را بر روی میز کار چیده و متهم به محض در دست گرفتن گوشی از محل متواری و فرد دیگری نیز به عنوان راننده با یک خودروی پراید منتظر بوده تا فرد سارق را از محل فراری دهد.

این مقام انتظامی گفت: باتوجه به حساسیت موضوع و طی چند کار اطلاعاتی و گشت های متعدد در سطح شهر توانستند یکی از سارقان را دستگیر کنند و در بازجویی های پلیسی سعی در کتمان حقیقت را داشت که با ارائه دلایل و شواهد فنی ناچار لب به اعتراف گشود.

وی افزود: متهم دستگیر شده تبعه افغانستان بوده و ایران فقط اقامت داشته و با دو نفر از همدستان وی نیز پس از ارتکاب آخرین بزه به کشور افغانستان متواری شده اند که مالباختگان شناسایی، صحنه های سرقت بازسازی شدند و پرونده به دادسرا ارسال و متهم با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی ارزش ریالی اموال سرقتی را حدودا 100میلیون ریال دانست و گفت: علل و انگیزه ارتکاب جرم را از سوی سارقان را اعتیاد شدید به مواد مخدر، بیکاری و فقر مالی، سابقه دار بودن سارق و امید به فرار از کشور پس از تعویض پلاک را دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها