حواستان به افکار مخرب باشد

۶ خطای شناختی که مانع ازدواجتان می‌شود

دختر‌ها و پسر‌ها نباید به هیچ وجه مرحله شناخت یکدیگر در مراسم خواستگاری و هم کفو بودن را دست کم بگیرند. بسیاری از مشکلاتی که زوج‌ها در زندگیشان با آن‌ها رو به رو می‌شوند، به خاطر تناسب نداشتن خود و خانواده‌‌هایشان با یکدیگر است.
کد خبر: ۷۰۴۳۵۹
به امید تغییر یافتن نامزدتان ازدواج نکنید

جام جم سرا: دختر و پسر‌ باید در مراحل خواستگاری، درباره همه معیارهایی که برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت‌و‌گو کنند و هیچ‌گاه برای اینکه هرچه سریع‌تر ازدواج کنند و به فرد مورد علاقه‌شان برسند، بدون آگاهی چیزی را قبول نکنند و فکر نکنند که بعد از ازدواج می‌توانند خودشان یا طرف مقابل را متحول کنند و به معیارهای ایده آلشان نزدیک شوند.

تغییر از لحاظ اعتقادی و سبک زندگی سخت است

وقتی برای مردی مهم است که همسرش شاغل نباشد، باید این مسئله را در جلسات خواستگاری مطرح کند و نظر همسرش را در این باره جویا شود. جالب است که گاهی مردان به این دلیل درباره این موضوع صحبت نمی‌کنند که همسرشان بعد از ازدواج باید از آن‌ها تمکین کند.

دختر و پسر‌ها باید توجه داشته باشند که معیارهای اعتقادی و ملاک‌هایی که به سبک زندگی افراد برمی گردد، به سختی قابل تغییر است. با این حال اگر زن یا شوهری به خاطر همسرش مجبور شود بر خلاف خواسته‌اش، رفتار کند خیلی زود دچار تضاد درونی خواهد شد.

ذکر این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که خانمی با تحصیلات عالیه فقط برای مسائل مالی کار نمی‌کند بلکه به دلیل نیاز فطری‌اش برای کمک به جامعه و حفظ جایگاه اجتماعی به کارش اهمیت می‌دهد. با این حال اگر مردی بتواند همسرش را مجبور کند که سرکار نرود، معمولا همسرش به خاطر تحمیل این وضعیت به او، وظایف مادری و همسری‌اش را به خوبی انجام نخواهد داد.

جیب زن یا شوهر نداریم

بعضی زن و شوهر‌ها که هر دو شاغل هستند حساب‌های مالی جداگانه دارند و مانند ۲ بیگانه با یکدیگر رفتار و حتی گاهی با یکدیگر داد و ستد می‌کنند.

معمولا زندگی در چنین وضعیت‌هایی، در قدم اول باعث طلاق عاطفی در زوج‌ها خواهد شد. در زندگی مشترک چنین زوج‌هایی بهتر است که جیب زن و شوهر نداشته باشد تا محبت بینشان حفظ و حتی بیشتر شود.(عبدالحسین ترابیان - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها