امسال تلویزیون با توجه به پخش جام جهانی 2014 و تداخل مسابقات با زمان پخش سریال های ماه رمضان آثار مناسب کمتری را در این ایام روی آنتن برد و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت.
کد خبر: ۷۰۳۴۶۲
بایدها و نبایدهای سریال های مناسبتی

زمان نامناسب پخش «فاخته» هم که در گونه کودک و نوجوان بود سبب شد تا بیننده کمتری به دیدن آن بنشیند.

از طرفی هر یک ازسریال های «مدینه»، «فاخته» و «هفت سنگ» می توانست در زمان دیگری هم پخش شود. چون مناسب با حال و هوای ماه رمضان ساخته نشده بود. در این گزارش برخی از منتقدان و هنرمندان از کیفیت سریال های مناسبتی وماه مبارک رمضان گلایه داشتند و نظر خود را درباره مجموعه های مناسبتی رمضان امسال بیان کردند.

عباس غزالی: سریال ها باید حرفی برای گفتن داشته باشند

عباس غزالی درباره کیفیت و ساختار سریال های ماه مبارک رمضان به خراسان گفت: مشغول بازی در فیلم سینمایی«اعترافات ذهن خطرناک من» بودم و کم تر فرصت کردم سریال های مناسبتی را تماشا کنم .چند قسمت از «مدینه» را دیدم و احساس کردم از سریال های دیگر بهتر است. چون حرفی برای گفتن داشت و البته باید این گونه باشد.وی افزود:معتقدم کم کاری و در نظر نگرفتن فرصت لازم برای ساخت سریال ها سبب شد آثار امسال نسبت به سال های گذشته ضعیف تر باشد.البته بخشی از این مسئله هم به این برمی گردد که مدیران گاهی اوقات سریال های آماده را که زمانی برای پخش آن نداشتند،در این ایام روانه آنتن می کنند.

پروانه معصومی: صدا و سیما برای پر کردن آنتن سریال تولید نکند

پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم از ضعف و کیفیت سریال های مناسبتی به ویژه ماه مبارک رمضان امسال گلایه می کند: چند قسمت از سریال های در حال پخش این ماه را تماشا کردم و بسیار ضعیف بودند.بازیگر سریال های «ملکوت» و «مثل هیچ کس» اظهار داشت:برایم جای سوال است که چه اجباری است صدا و سیما در ایام مناسبتی سریال های بی محتوا را تولید می کند که بیننده ندارد.معصومی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم این سازمان به اجبار و زور و صرفاً برای پر کردن آنتن در رمضان سریال تولید نکند . پروانه معصومی اظهارکرد:حتی بیشترمردم روستایی که من در آنجا زندگی می کنم ،پیگیر سریال های رمضان امسال نبودند.

رضا درستکار: طراوت،تازگی و خلاقیت لازمه سریال سازی است

رضا درستکار منتقد سینما و تلویزیون می گوید: در وهله نخست در تلویزیون هر برنامه ای باید از رسالت رسانه ها و مدیوم یعنی تلویزیون تبعیت کند؛ یعنی نخست باید جنبه سرگرم کنندگی را مد نظر قرار دهد. دوم شکلی از آموزش را در ساختار سریال ها داشته باشد، سوم آگاهی بخش باشد، از طرفی باید نتیجه گیری و پایان متفاوتی داشته باشد و بیننده حس نکند این پایان را در گذشته دیده است.

به گفته وی طراوت،تازگی و خلاقیت لازمه سریال سازی مناسبتی است.درستکار تصریح کرد:خیلی از سریال های مناسبتی نمی توانند با مردم ارتباط برقرار کنند چون مردم ما این گونه زندگی نمی کنند.

پوراندخت مهیمن: سریال های مناسبتی باید هدفمندساخته شود

مهیمن که مشغول بازی در سریال«کیمیا» به کارگردانی جواد افشار است گفت:سریال«مدینه» را جسته و گریخته تماشا کردم. این بازیگر سینما و تلویزیون نیز تصریح کرد:اگر در یک سریال یک بخش از گروه ضعف داشته باشد و بلنگد در کار دیده می شود اما سریال «مدینه»بسیار پر کشش بود . مقدم گروه خوبی چه در پشت دوربین و چه جلوی دوربین انتخاب کرده است و همین مسئله سبب شدو بینندگان بسیاری سریال را پی گیری کنند.

مهیمن عنوان کرد:سریال های مناسبتی باید هدفمند و مطابق با آن مناسبت ساخته شود و سریال «مدینه»به مسئله رباخواری می پردازد که پرداختن به آن بسیار تاثیر گذار بود. (مریم ضیغمی/ روزنامه خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها