دانستنی‌هایی برای داشتن یک کسب و کار موفق

اشتباهاتی که شما را بسرعت «ورشکسته» می‌کند

برخی بر این تصورند که برای کسب درآمد و افزایش دارایی‌ها باید از قواعدی خاص پیروی کرد. بله برای دستیابی به ثروت هم مثل بسیاری کارهای دیگر قاعده‌هایی وجود دارد اما باید بدانیم که برخی قواعد قابل تعمیم به همه افراد نیست و همین طور برخی از قوانین هم فقط ساخته ذهن ما هستند و مبنای علمی ندارند.
کد خبر: ۷۰۱۸۵۹
۵ تصور غلط در مورد کسب ثروت

جام جم سرا: در این نوشتار به مواردی اشاره شده که افراد بر اساس ذهنیتهایشان، تصور می‌کنند برای کسب ثروت لازم است:

۱. سختگیری باعث موفقیت می‌شود

برخی مدت‌های طولانی از خرج کردن پول خودداری می‌کنند یا به اصطلاح خودشان پس انداز می‌کنند در حالی که روش آن‌ها بیشتر به شکنجه شخصی شباهت دارد تا پس انداز! به همین دلیل هم پس از مدت کوتاهی شکست می‌خورند و ناچار می‌شوند روش‌های پس اندازشان را ترک کنند و به ولخرجی روی می‌آورند!

۲. پول پول می‌آورد

برخی بر این باور غلط هستند که این پول است که پول می‌آورد به همین دلیل کسی که ثروتمند نیست نمی‌تواند به موفقیت و ثروت برسد این درحالی است که مطالعه زندگی افراد موفق نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها ذاتا ثروتمند و یا به اصطلاح بچه پولدار نبوده‌اند.

۳. با کار کم می‌توان ثروتمند شد

برخی می‌گویند که کار زیاد متعلق به برخی حیوانهاست! آنها معتقدند کار زیاد موفقیت را تضمین نمی‌کند پس برای پیشرفت باید درست کار کرد و نیازی به کار زیاد نیست. اما حقیقت این است که برای رسیدن به موفقیت باید در راه درست زیاد کار و تلاش نمود به این معنی که بدون کار زیاد نمی‌توان موفق بود؛ البته هستند کسانی که مسیر نادرست را انتخاب می‌کنند و در راه اشتباه‌شان خیلی هم کار می‌کنند اما به موفقیت نمی‌رسند. به همین دلیل پیش از هر اقدامی باید راه درست را از طریق مطالعه و تحقیق بدست آورد و بعد از آن می‌بایست با بیشترین حد ممکن تلاش کرد.

۴. دو به اضافه دو مساوی است با چهار

گاهی یک تصمیم گیری به موقع حرکت سریع و موقعیت سنجی مناسب به همراه ریسک پذیری بالا نتایج شگرفی به همراه می‌آورد به این ترتیب گاهی ۲بعلاوه ۲ نتیجه‌ای بیش از انتظار دارد و ۵ و یا حتی ۶ می‌شود.

۵. خیلی از ثروتمند‌ها از تکنولوژی بی‌خبرند

به نظر بسیاری اغلب افراد ثروتمند قدیمی از تکنولوژی بی‌بهره‌اند و موفق هم بوده‌اند به همین دلیل نیازی نیست ما از تکنولوژی‌های جدید سر در بیاوریم. این درحالیست که حتی قدیمی‌ها هم برای کسب پول بیشتر سعی می‌کنند تکنولوژی‌های نوین را یاد بگیرند و یا اینکه حد اقل کسانی که در این امور توانمند هستند را استخدام کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها