آیت‌الله حائری شیرازی در همایش «خط قرمز»:

رهبری از مذاکرات هسته ای حمایت می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان را از نوع ابوموسی اشعری نمی‌دانم گفت: وقتی رهبری از اصل مذاکرات حمایت می‌کنند شما نیز حمایت کنید وزمانی که بررعایت خطوط قرمز تاکید می‌کنند شما نیز بر آن تاکید کنید.
کد خبر: ۶۹۵۹۰۳
رهبری از مذاکرات هسته ای حمایت می‌کنند

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در برنامه «خط قرمز و نه به غنی‌سازی دکوری» که عصر امروز در تالار اندیشه برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به جریان حکمیت در جنگ صفین نگاه می‌کنیم یک تفاوت عمده را بین وضعیت آن روز با وضعیت امروز می‌بینیم.

وی ادامه داد: در آن زمان علی (ع) از مردم دعوت می‌کرد که 150 هزار نفر حاضر شوند اما 150 نفر می‌آمدند و وقتی که حضرت می‌فرمود ابن عباس مذاکره کند، می‌گفتند ابن‌ عباس منصوب به شماست و صلح‌طلب نیست و نظر ما ابوموسی اشعری است؛ البته نظر ابوموسی‌ نیز عبدالله‌ ابن عمر بود که با علی (ع) بیعت نکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در آن زمان وقتی در جریان حکمیت مصالحه کردند، امیرالمومنین(ع) را نیز مجبور کردند که مصالحه کند، اما پس از آن اعتراضاتی شد که حضرت فرمودند دیگر امروز زمان اعتراض نیست و در همان زمان که حکمیت را پذیرفتید باید اعتراض می‌کردید.

حائری شیرازی با تاکید بر اینکه امروز دیگر زمان حکمیت و مذل‌المومنین خواندن امام حسن (ع) نیست، گفت: در زمان حضرت امام دیدیم که 300 هزار نفر شهید شدند اما خانواده شهدا کوچکترین اعتراضی به امام خمینی (ره) نکردند. در حالی که برخی خانواده شهدا در زمان امیرالمومنین علی (ع) حضرت را اذیت می‌کردند.

وی افزود: دیدیم که امام دائما جنگ جنگ تا پیروزی و جنگ جنگ تا رفع فتنه می‌گفتند اما یک دفعه گفتند که صلح می‌کنم و جام زهر را سر می‌کشم و مردم با وجود اینکه 300 هزار شهید داده بودند، هیچ اعتراضی نکردند و در روز عید غدیر در حمایت از امام خمینی (ره) راه‌پیمایی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ملت امروز ما همان ملت دوران حضرت امام خمینی است، گفت: دلواپسی‌ها و دلسوزی‌های شما بسیار خوب است و کار مشفقانه‌ای می‌کنید تا از خطوط قرمز‌هایی که رهبری تعیین کردند، عبور نکنند اما مواظب باشید آنچه ما را تا امروز با عزت بالا نگه داشته وحدت ماست.

حائری شیرازی تصریح کرد: اگر رهبری فرمودند دولت را کمک کنید، با تمام قدرت کمک کنید؛ بحث و نقد خود را انجام دهید اما طوری که باعث تضعیف دولت نشود و نباید طوری که احساس کنند پشت سرشان خالی شده است و آنها احساس کنند از روبه‌رو با فشار مواجه هستند و پشت سرشان خالی است، اینگونه نباشد؛ هرچه رهبری صلاح دانست ما همان را می‌پذیریم و هرچه داریم بر این اساس است که نقد ما زمانی مشفقانه است که در چارچوب پذیرش تذکرات رهبری باشد.

وی تصریح کرد: وقتی رهبری می‌گویند خط قرمز‌ها باید رعایت شود، شما حساس باشید اما وقتی می‌گویند اصل مذاکره را قبول دارم، شما نیز باید قبول کنید و همه حرف‌های رهبری را بپذیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان را از نوع ابوموسی اشعری نمی‌دانم، خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای که تحت پوشش رهبری‌اند، مجموعه بصیر و بینایی هستند و علاوه بر آن ملت ما نیز هوشیارند. شما دانشجویان کار خود را انجام دهید اما مواظب باشید کار شما به عنوان صدای جدید و حرف ناهماهنگ با سخنان رهبری نشود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها