دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه به جز متوازن کردن دریافت انرژی، هیچ درمان علمی اثربخش و ثابت شده دیگری برای لاغری و تناسب اندام وجود ندارد، گفت: تجویز دارو، جراحی در موارد خاص کارایی دارد و برای همه افراد صدق نمی کند.
کد خبر: ۶۹۵۷۸۸
بهترین روش درمان چاقی

به گزارش جام جم آنلاین از پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، دکتر محمد هاشمی، چاقی را عامل زمینه ساز بیماری های غیرواگیر از جمله ناراحتی های قلبی و دیابت دانست و گفت: بیماری های غیرواگیر چند خصوصیت ویژه دارند، دائمی بوده، بازتوانی بیماران نیازمند آموزش های خاص و طولانی مدت است، عوامل محیطی تا میزان زیادی در بروز آن نقش دارند و راه درمان قطعی برای آنها وجود ندارد و تنها باید آن را کنترل کرد.

وی افزود: بهترین راه مقابله با بیماری های غیرواگیر پیشگیری است بنابراین لازم است پیشگیری از بروز عوامل ایجاد بیماری های غیرواگیر مورد توجه جدی سیاستگذاران کشور در امر سلامت قرار بگیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه عامل اصلی چاقی تراز مثبت دریافت انرژی در قبال مصرف آن طی فعالیت های روزمره است، گفت: پیشگیری از چاقی از طریق بالانس دریافت انرژی در طول روز امکان پذیر است که تنها به رعایت الگوی صحیح تغذیه و فعالیت مناسب بدنی می توان به آن دست یافت.

دبیر اجرایی دهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم افزود: جراحی های زیبایی، انواع لیپولیزها که به عنوان درمان موضعی رایج شده اند، خطر بیماری چاقی را مرتفع نمی کنند.

به گفته وی، اعمال جراحی روی دستگاه گوارش برای افرادی کاربرد دارد که چاقی مفرط داشته باشند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بهترین درمان برای چاقی اصلاح سبک زندگی و شیوه تغذیه افراد است، افزود: اگر تعادل برقرار شود و فرد متناسب با نیازش انرژی دریافت کند، چاق نمی شود.

بر اساس این گزارش، دهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم از 30 مهر تا 2 آبان در سالن ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iced2014.org مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها