9 روز پس از کشته شدن دو کارگر در خط (در حال احداث) هفت مترو تهران، پیمانکار این پروژه توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۶۹۵۴۰۳
جزئیات مرگ دو کارگر خط 7 مترو

«فرزان‌پور» از مسئولان شرکت پیمانکاری گفت: حوالی ظهر روز پنجشنبه 12 تیرماه، دستگاه لوکو (لوکوموتیو ویژه حمل کارگران و تجهیزات در تونل) هنگام پایین آمدن از شیب تونل «دور» برداشت و در نتیجه این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این حادثه بطور تقریبی در فاصله 900 متری دهانه تونل اتفاق افتاده است، افزود: در چنین شرایطی دستگاه لوکو باید «سنگین» پایین بیاید اما این اتفاق نیفتاد بنابراین یا سیستم‌های لوکو جواب نداده‌اند و یا راننده نتوانسته لوکو را به درستی کنترل کند.

این پیمانکار گفت: پیش از رسیدن لوکو به ورودی تونل، عده‌ای از کارگران که کناره دیوار مشغول به کار بودند که از طریق صدای بوق و خاموش روشن شدن چراغ از سر راه لوکو کنار رفتند اما هنگامی که لوکو به ورودی تونل می‌رسد، دستگاه منحرف و از ریل خارج شده است.

فرزان‌پور افزود: لوکو بعد از خروج از ریل با یکسری اتاق قابل حمل (کانکس) برخورد کرده و کارگر برق کاری که در یکی از این اتاق‌ها حضور داشته بر اثر این تصادف فوت می‌کند، راننده لوکو نیز که به جای ترک کردن لوکو تا آخرین لحظه سعی در مهار آن داشته است به دلیل برخورد با دستگاه حفاری به کما رفته و در ‌‌نهایت هنگام اعزام به بیمارستان جان باخته است.

وی با اشاره به کارگر دیگری که در لوکو در کنار راننده حضور داشته است، گفت: این کارگر که تنها مسافر لوکو بود شوکه شده و جراحت سطحی برداشته است که بعد از اعزام به بیمارستان مداوا و ترخیص می‌شود و قرار است به زودی به سرکار بازگردد.

این پیمانکار با بیان اینکه بعد از حادثه مطابق قانون همه دستگاه‌های ذیربط را از وقوع حادثه یاد شده مطلع کردیم، افزود: گزارش این حادثه را برای سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و پزشکی قانونی و حتی شرکت مترو فرستادیم.

فرزان‌پور افزود: دستگاه لوکویی که دچار حادثه شد ایتالیایی است و کارشناس‌های ایتالیایی هم اکنون در حال بررسی علت حادثه هستند. از طرفی، راننده فردی حرفه‌ای بوده و پیش‌تر حدود هفت کیلومتر در تونل سابقه کار داشته است. او راننده گواهی هدایت لوکو را از همین شرکت ایتالیایی گرفته است.

این پیمانکار با بیان اینکه هم بیمه حادثه هستیم و هم بیمه تامین اجتماعی، گفت: کار را فعلا متوقف کردیم تا علت حادثه مشخص شود چرا که تا به حال چنین اتفاقی برای ما رخ نداده بود و این حادثه برای خود ما نیز عجیب است.(ایلنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رامین كرامتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
به عنوان یك مخاطبی كه این مطالب رادنبال
كردم قسمت هایی ازاین مطلب درست گفته نشده است
واینكه دستگاه لوكویی كه دوچارحادثه شده است
به گفته راننده های این لوكو ازخیلی وقت پیش
خراب بوده است وچندبارگزاش كتبی هم دراین
مورد داده شده است كه مسولان كوتاهی كردن
وپشت گوش انداخته اند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها