با بازیگر سریال‌های «مدینه» و «هفت سنگ»

شبنم مقدمی: سراغ نقش‌های ساده نمی‌روم

ماه‌ها پیش، احتمالا زمانی که خود مهناز افشار و محمد امین رامین هم مطمئن نبودند که می‌خواهند با هم ازدواج کنند، زمزمه‌هایی درباره ازدواج آنها در فضای رسانه‌ای و مجازی شنیده می‌شد و به محض جاری شدن صیغه عقد، این خبر به صورت رسمی منتشر شد.
کد خبر: ۶۸۸۴۹۳
زوج‌های واقعی، زوج‌های نمایشی

اما 32 سال قبل در حالی که سال‌ها از زندگی مشترک گلاب آدینه و مهدی هاشمی می‌گذشت، بسیاری از مردم نمی‌دانستند سلطان سریال سلطان و شبان براستی شوهر سلطان بانو است.

حالا به مدد اطلاع‌رسانی‌های سریع و درمواردی برق‌آسا، مردم درباره زندگی شخصی هنرمندان اطلاعات تقریبا جامعی دارند؛ خبر ازدواج هنرمندان گاهی همراه با عکس‌هایی از آنها در لباس عروسی و دامادی در نشریات منتشر می‌شود و بسیاری از آنها در مصاحبه‌های مطبوعاتی، برنامه‌های تلویزیونی یا جشن‌های سینمایی درباره خود و زندگی مشترکشان صحبت می‌کنند.

مخاطبان امروز نه تنها درباره زندگی شخصی بازیگران، بلکه درباره کارنامه حرفه‌ای و توانایی‌های آنها هم اطلاعات خوبی دارند و مثلا به خاطر دارند که فلان بازیگر در فلان سریال چه نقشی داشته و نقش همسر و فرزندانش را کدام بازیگران ایفا کرده‌اند و به همین دلیل بزودی تماشاگران تلویزیون خواهند دید که خواسته یا ناخواسته از این سابقه ذهنی، بهره‌برداری شده و بازیگرانی به عنوان زوج در سریال‌ها همبازی شده‌اند که پیش از این هم نقش همسران هم را بازی کرده‌اند.

این روزها سریالی به نام پرده‌نشین به کارگردانی بهروز شعیبی در حال تولید است که حامد کمیلی و سارا بهرامی در آن نقش یک زوج را بازی می‌کنند. این دو بازیگر سال گذشته در سریال پروانه به کارگردانی جلیل سامان برای اولین بار در کنار هم نقش یک زوج را بازی کرده بودند.

یکی دیگر از سریال‌هایی که همین مساله در آن تکرار شده، هفت سنگ است. در این سریال فرناز رهنما و بهنام تشکر نقش یک زن و شوهر را بازی می‌کنند؛ آنها قبلا در سریال ساختمان پزشکان نیز همبازی بوده‌اند و برای اولین بار در کنار هم نقش یک زن و شوهر را بازی می‌کردند و جالب‌تر این‌که در همین سریال هفت‌سنگ مهدی سلطانی و شبنم مقدمی نیز نقش یک زوج را بازی کرده‌اند و حالا سیروس مقدم در سریال جدیدش که مدینه نام دارد و برای ماه رمضان ساخته می‌شود، همین دو بازیگر را به عنوان زوج در کنار هم قرار داده است.

شاید مخاطب امروز به سادگی زندگی شخصی بازیگران را با آنچه در فیلم‌ها و سریال‌ها ارائه می‌کنند، از هم تفکیک کند یا تا حدودی با هنرمندانی که قبلا با هم همبازی بوده‌اند، در یک سریال تازه راحت‌تر ارتباط برقرار کند، اما این روند به مرور می‌تواند مساله ساز باشد و باعث شود مخاطب در یک زمان واحد، دو بازیگر را در دو سریال مختلف ببیند که در هر دو سریال نقش زن و شوهر را بازی می‌کنند. این اتقاق با انتخاب سریال هفت‌سنگ به عنوان سریال ماه‌ رمضان شبکه سه بزودی رخ خواهد داد! (آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها