در سحرهای ماه مبارک رمضان، هر روز سه ویژه برنامه از شبکه‌های یک، دو و قرآن به روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۶۸۸۳۳۵
ویژه برنامه‌های سحر تلویزیون در «ماه خدا»

«ماه خدا» عنوان ویژه برنامه زنده و ترکیبی شبکه یک در سحرهای ماه مبارک رمضان است. این برنامه هر روز از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد با اجرای حسن سلطانی پخش می‌شود.

محوریت این برنامه شامل دعوت به خیر، پندهای اخلاقی، حکایات شیرین و نکاتی از بزرگان و علمای اخلاق است و روزهای چهارشنبه نیز اختصاصا به امام رضا(ع) می‌پردازد.

همچنین در این برنامه روزانه نکاتی پیرامون نهج البلاغه توسط حجج اسلام کازرونی، فاطمی‌نیا، سید مهمدی طباطبایی، ارفع و آیت الله کریمی جهرمی عنوان خواهد شد.

طرح مباحث اخلاقی از سوی آیت الله ناصری با موضوع رمضان ماه خدا، احکام روزانه توسط حجت الاسلام رضایی و مباحث دیگری از زنده یاد آیت الله آقامجتبی تهرانی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

پخش روزانه ۳ دقیقه از سخنان حجت الاسلام رنجبر و همچنین سخنان بزرگان شامل مباحث اخلاقی و تربیتی برگان و روحانیون در حوزه اخلاق و سیره ائمه معصومین علیهم السلام از جمله آیات عظام ضیاء آبادی، حق‌شناس، مرعشی نجفی، محمدتقی جعفری، مشکینی و شهید دستغیب نیز آیتم‌های دیگر برنامه سحرگاهی ماه خدا است.

در برنامه سحرگاهی شبکه یک سیما هر روز مناجات خوانی به صورت زنده توسط سادات رضوی، شربیانی، حسن زاده و کریم خانی نیز صورت می‌گیرد. مناجات‌های سحر نظیر ابوحمزه و امیرالمومنین نیز هر روز در این برنامه قرائت می‌شوند.

قرائت وصیت نامه و نصایح شهدا و بزرگان نیز در قالب آیتم تیک تاک تقدیم علاقمندان می‌شود.

ارتباط تلفنی با اساتید اخلاق و ائمه کشور بخش دیگری از برنامه سحرگاهی ماه خدا است. این برنامه با پخش اذان به صورت زنده توسط قاریان و موذنین مشهور به پایان می‌رسد.

«سحر اولی‌ها» نیز عنوان برنامه دیگر تلویزیون در ماه مبارک رمضان است که با اجرای محمدی‌خواه روانه آنتن می‌شود.

این برنامه به دعاها و احکام کودکانه می‌پردازد. روی خط نیز بخشی از برنامه است که به مصاحبه با کودکان حافظ قرآن اختصاص دارد. همچنین در این برنامه مخاطبان شاهد تصاویری خاص از دعاهای کودکان، حضور کودکان در مسجد و ... می پردازد. این برنامه علاوه بر اینکه روزانه به معرفی یک کتاب می‌پردازد، روزانه یک مهمان از میان هنرمندان و مشاهیر دارد که به ذکر خاطراتی از اولین روز روزه گرفتنشان می‌پردازند.

«نسیم اجابت» نیز عنوان برنامه‌ای است که در گروه معارف و سیره اهل بیت تدارک دیده شده و از ششم تیر ماه هر روز از ساعت ۲ بامداد تا ۴:۳۰ پخش خواهد شد.

این برنامه با اجرای سیدکمال هاشم‌زاده پخش می‌شود و ارتباط تلفنی با اساتید اخلاق و ائمه جمعه از جمله بخش‌های اصلی آن است.

مستند شهدا، مستند جانبازان، فرازهایی از ادعیه ابوحمزه ثمالی، افتتاح، مجیر، مناجات مسجد کوفه و ...، پخش دعای سحر به صورت زنده و تولیدی، ماناجت خوانی به صورت زنده، گزارش به روز از مراسم‌های مناجات خوانی تهران، ارتباط تصویری با کارشناسان در قم، نجف، مشهد و ... از بخش‌های اصلی این برنامه است. (روابط عمومی معاونت سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسینی ازكاشان
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
۰
۰
باسلام وقبولی عبادات شما وهمكاران گرامیتان خواهشمندم در مناجات خوانی از مداح اهلبیت حاج اسماعیل اخباری از كاشان استفاده شود با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها