خیابانی، علیفر، احمدی و سیانکی برای هر گزارش چقدر می گیرند؟

دستمزد 100 هزار تومانی گزارشگران ایرانی

شنیده شده دستمزد گزارشگران برای جام جهانی امسال، برای هر بازی حدود 80 تا 100 هزار تومان است.
کد خبر: ۶۸۶۹۴۷
دستمزد 100 هزار تومانی گزارشگران ایرانی

جام جهانی شروع شد. حالا هر شب، چند مسابقه روی آنتن می رود و صدای گزارشگرها را بیشتر از قبل خواهیم شنید. گزارشگرهایی که هر کدام، نوع خاصی گزارش می کنند و دیگر خیلی ها، اکثر آنها را می شناسند چون بارها و بارها از پشت دوربین بیرون آمده اند و جلوی آن نشسته اند. اما آنها چقدر برای گزارش کردن هر بازی می گیرند؟ دستمزد آنها برای 90 دقیقه گزارش زنده روی آنتن چقدر آب می خورد؟

شنیده شده دستمزد گزارشگران برای جام جهانی امسال، برای هر بازی حدود 80 تا 100 هزار تومان است. این رقم متغیر برای این است که فاکتورهایی مثل سابقه گزارشگر، اهمیت مسابقه، ساعت پخش آن و ... هم در نظر گرفته می شود. در چند سال اخیر، دستمزد گزارشگران حرکتی آرام و رو به جلو داشته است. آنها 4 سال قبل و در سال 89 برای هر بازی حدود 30 تا 40 هزار تومان می گرفته اند که این رقم در طی سال، حدودا 2 برابر شده و به 50 تا 60 هزارتومان رسیده است.

دستمزد گزارشگران از پارسال به حدود 100 هزارتومان رسیده است که فعلا هم حدود همین رقم به آنها پرداخت می شود و این پرداخت را هم تهیه کننده انجام می دهد. جالب است بدانید عطا الله بهمنش برای اولین گزارش های زنده رادیویی اش در دهه 1330، ماهیانه 12 تومان می گرفته است. چیدمان این گزارشگران هم توسط تهیه کننده برنامه انجام می شود و او طوری گزارشگرها را برای بازی ها می چیند که همه راضی باشند و نه سیخ بسوزد و نه کباب.

حالا نکته جالب این دوره این است که عادل فردوسی پور، تهیه کننده ویژه برنامه جام جهانی شبکه 3، خودش گزارشگر است و در حقیقت برای اولین بار است که یک گزارشگر، تهیه کننده یک برنامه ویژه پخش مسابقات جام جهانی می شود. البته فردوسی پور مسئولیت چیدمان گزارشگران را قبول نکرده و آن را به شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما واگذار کرده است. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها