ماموستا مختار فرجی گفت: متأسفانه دین اسلام که دین رحمت است در یک گرداب گیر کرده است و عده ای عمداً تلاش می‌کنند تا بین مسلمانان بذر نفاق بپاشند و مسلمانان را به جان هم بیندازند، در صورتی که این‌نزاع‌ها حیاط خلوت و استراحت برای کفر خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۵۰۲۸
نزاع میان مسلمانان حیات خلوت و زمان استراحت برای دشمنان اسلام است

به گزارش جام جم آنلاین مولوی عبدالغنی بارانی، از علمای اهل سنت زاهدان و ریاست حوزه علمیه طوبی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با مبانی جهاد از نگاه اهل سنت بیان داشت: دغدغه امروز ما و رهبران اسلامی و دلسوزان مذهب اسلام این است که به اسم اسلام برنامه‌هایی در حال اجراست که متأسفانه اسلامی نیست. جهاد در اسلام یک فریضه است اما پیامبر(ص) 13 سال کامل مردم را در مکه دعوت به اسلام کردند و دیپلماسی دعوت خود را به طور کامل پیش می بردند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) تنها در مواردی وارد معرکه جنگ شدند که مجبور به جهاد بودند و اسلام هرگز آغازگر جنگ نبود و تنها زمانی که رهبران مسلمان تشخیص می‌دادند که قرار است از سوی دشمن حمله‌ای و خطری باشد دست به جهاد زده‌اند و این طبیعی است زیرا هر کشوری و ملتی منافعی دارد که برای حفظ منافعش در برابر دشمن ممکن است مجبور به حملاتی شود اما باید بین جهاد و جنگ‌های امروز تفکیک قائل شویم.

عبدالغنی بارانی در رابطه با مبانی تفکر داعش اظهار داشت: این افراد تروریست به مسائل شرعی آگاه نیستند و حتی ابتدایی‌ترین مسائل فقهی را هم نمی‌دانند از طرفی آن قدر جهاد با نفس که همان جهاد اکبر است نداشته‌اند تا بدانند نباید نسبت به دسیسه‌ها فریب بخورند، بد نیست گذری به تاریخ 1400 ساله اسلام داشته باشیم با این گذر متوجه خواهیم شد که هرجا رهبران دینی تاریخ با منطق و فلسفه جلو رفته‌اند و مردمشان را درک کرده‌اند و مردم نیز آن‌ها را درک نموده‌اند پیشرفت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ما بهتر است نگاه کنیم ببینیم وقتی در جشن‌هایی که در ماهی مانند ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و حرمین گلباران می‌شوند بهتر اسلام را می‌توانیم به دیگران معرفی کنیم یا با این جنگ و کشت و کشتار.مسلما صادر کردن اسلام با جنگ و خونریزی محقق نخواهد شد.

ماموستا مختار فرجی از علمای اهل سنت کردستان در ادامه برنامه گفت: رهبر عزیزمان، نعمت عظمایی است که خداوند به ایران عنایت فرموده تا همه را در زیر پرچم وحدت قرار دهند و الان نیز افتخار ما ایرانیان این است که بسیار برادرانه شیعه و سنی بدون هیچ اختلافی در کنار هم زندگی می‌کنند، ما همگی گوینده کلمه لا اله الا الله و محمد رسول الله هستیم و مسلمان کسی است که به این دو کلمه ایمان دارد.

وی درباره اتفاقات اخیر عراق اظهار داشت: متأسفانه این دین رحمت در یک گرداب گیر کرده است و عده ای عمدا تلاش می‌کنند تا بین مسلمانان بذر نفاق بپاشند و مسلمانان را به جان هم بیندازند، در صورتی که این‌نزاع‌ها حیاط خلوت و استراحت برای کفر خواهد بود.

ماموستا فرجی تصریح کرد: تا دیروز تنها برای فلسطین ناراحت بودیم اما امروز متأسفانه ضربه‌های بیشتری نیز دارد به اسلام وارد می‌شود و فرقه‌ها و نحله‌ها به وجود آمده‌اند که به جای برادری، تنگ نظری را پیشه خود کرده‌اند این‌ها حتی از فکرهای معصوم نوجوانان نیز استفاده کرده و کشتار و قتل را ترویج می‌کنند.

این عالم سنی کردستان گفت: جهاد در اسلام قانون مدونی دارد از جمله این که در هر جنگی باید مواظب زنان و کودکان و پیران و مریضان باشیم، این افراد نباید مورد تعدی قرار بگیرند اما این افراد تروریست به راحتی با یک بمب صدها زن و کودک را به خاک و خون می‌کشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم کردستان مردم خوب و شریفی هستند که همیشه با جان و مال خود به پای اسلام ایستاده‌اند، مردم کردستان عراق نیز همیشه و در زمان صدام و موقع دفاع مقدس که حلبچه را شیمیایی کردند مظلوم واقع شدند و نزدیک به 5000 نفر را شهید نمودند و الان نیز که جنگ به کرکوک کشیده شده است مسلما پیشگامان کرد اجازه نمی دهند جنگ به کردستان عراق کشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها