لاله صبوری، بازیگر نام‌آشنا از زندگی شخصی و خانوادگی‌اش می‌گوید

تجربه‌ شیرین ‌مادری‌ در ‌18‌ سالگی

لاله صبوری که در برنامه «عینک آفتابی» بازی می‌کند نگارش بخش دعای این برنامه را هم به عهده دارد. این برنامه از شبکه نسیم پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۵۷۸
دعانویسی لاله صبوری برای شبکه نسیم

صبوری درباره بخش دعا گفت: این کار چند نویسنده دارد که با هم آیتم‌ها را می‌نویسند. درواقع کار بر‌اساس متن پیش می‌رود و نه بداهه و من به دلیل تجربه‌ای که در نوشتن متن برخی از برنامه‌ها دارم، نگارش متن بخش دعا را به عهده گرفتم.

وی افزود: یکی از اهداف شبکه نسیم نشاط و سرگرمی است و این سیاست کلی طراحی شده که در هر شرایطی طنز مورد توجه قرار بگیرد.

وی درباره شباهت‌های «عینک آفتابی» با طنزهایی چون ‌خنده‌بازار، کرکره و... بیان کرد: هر کاری را باید براساس شرایط خود آن کار سنجید و نمی‌توان کارها را با هم مقایسه کرد. هر اثری باید با توجه به‌امکانات، شرایط، بودجه و بازیگرانی که دارد با دیگر آثار مقایسه شود. به طور مثال مردم از مجموعه‌ای مثل «شوخی کردم» که تمام کمدین‌های ایران در آن حضور دارند انتظار بیشتری دارند.

صبوری درباره شاخصه‌های مهم یک اثر کمدی عنوان کرد: قطعا در چنین کارهایی متن و کارگردانی دو ویژگی مهم است. متن خوب به ساختار اثر کمک می‌کند و کارگردان هم متن را هدایت می‌کند. به طور مثال کارهای پیمان قاسم‌‌خانی همیشه آثار خوبی می‌شود.

از طرف دیگر کارگردانی هم آن قدر اهمیت دارد که اگر متن کار غنی و قوی باشد اما کارگردان کارش را بلد نباشد، می‌تواند آن را خراب کند. صبوری درباره عینک آفتابی و حال و هوای این کار توضیح داد: این‌کار طنز آیتمی است که بعد از مدت‌ها در تلویزیون دیده می‌شود و حال و هوای خوبی دارد. تیمی هم که با هم کار می‌کنیم بیشتر تئاتری و بااستعداد هستند، اما باید توجه داشت که از ابتدا هدف رشیدپور و ما این نبود که مخاطب را به قهقهه بیندازیم بلکه این بخش‌ها نگاهی انتقادی و طنز به مسائل روزمره جامعه دارند.

وی با اشاره به نگاه رشیدپور در تولید و ساخت این برنامه گفت: رشیدپور نگاهی ژورنالیستی دارد و حساسیت‌های مردم را می‌داند. با توجه به سابقه‌ای هم که پیش از این در ساخت برنامه‌هایی چون «شب شیشه‌ای» داشته نبض سلیقه مردم را می‌داند. به‌رغم این‌که این کار اولین تجربه کارگردانی وی است اما تاکنون که حدود یک ماه از پخش آن می‌گذرد بازخوردهای خوبی از مردم گرفته‌ایم. طنز «عینک‌آفتابی» به کارگردانی رضا رشیدپور هر شب ساعت 22 از شبکه نسیم پخش می‌شود. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها