با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که برای سنجش میزان سلامت افراد بیتحرک و بویژه کارمندان پشت میزنیشن انجام شده، بتازگی دانشمندان دریافته‌اند که پشت میز نشستن می تواند باعث ایجاد لخته خونی و تهدید بیشتر سلامتی افراد باشد.
کد خبر: ۶۸۰۵۹۶
لخته خونی و مرگ در انتظار بی‌تحرک‌ها

جام جم سرا:
اگر محیط و سبک زندگی‌تان به گونه‌ای است که نمی‌‌توانید از نشستن اجتناب ورزید؛ توصیه می‌شود ارتفاع میز را طوری تغییر دهید که به حالت ایستاده نیز بتوانید امور روزمره‌ خود را به انجام برسانید یا زمانی که از کار روزانه فارغ شده و در تعطیلات آخر هفته به سر می‌برید، تحرک بیشتری از خود نشان دهید زیرا بررسیهای تازه نشان می دهد، پشت میز نشستن، استراحت های طولانی مدت و عدم تحرک باعث کاهش جریان خون در بدن می شود و کسانی که بیش از ۱۱ ساعت در روز می نشینند فارغ از اینکه در ساعات دیگر روز چقدر فعال و در حرکت باشند، به نسبت سایرین با احتمال بیشتری از مرگ زودرس روبرو هستند.
ایجاد لخته های خونی به دلیل کاهش سرعت انتقال خون در مغز و بدن این افراد یکی دلایل اصلی ایجاد لخته و در نتیجه افزایش احتمال مرگشان اعلام شده.
به نقل از پیک خبر، نتایج تحقیقی که روی بیش از 6300 نفر از صورت گرفته، نشان می‌دهد افرادی که مدت زمان کمتری در طول روز می نشینند و فعالیت های فیزیکی طولانی مدتی را در روز برای سلامتی شان اختصاص می دهند از وزن مناسب تر و سلامت بیشتری برخوردارند.
نتایج این مطالعات همچنین نشان می دهد، کارمندان و افراد پشت میز نشین با انجام حرکات ورزشی و پیاده روی در طول روز می توانند علاوه بر کنترل وزن خود از خطراتی که در کمین ان ها نشسته است جلوگیری کنند.

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها