رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات کشور نسبت به کاهش سن مصرف سیگار در کشور هشدار داد.
کد خبر: ۶۷۹۲۱۶
سن مصرف سیگار به 13 سال رسید

حجت الاسلام معین شیرازی در مراسم روز جهانی بدون دخانیات، گفت: ایرانی‌ها روزانه 30 میلیارد تومان را صرف دود سیگار می کنند و در ایران سالانه 40 هزار میلیارد تومان صرف خرید و علاج بیماری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف سیگار در کشورهای در حال توسعه است، اظهار کرد: در 20 سال گذشته در کشور ما سن شروع سیگار حدود 20 سال بود اما اکنون به حدود 13 سال رسیده است.

وی به مطالعه‌ انجام شده در 6 ندامتگاه کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس نتایج این مطالعه، صد درصد افرادی که به دلیل اعتیاد زندانی شده بودند، سیگاری بودند. همچنین 86 درصد افرادی که به دلیل ناهنجاری‌های اجتماعی زندانی بودند، سیگاری بودند.

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در مبارزه با استعمال دخانیات از بهترین قانون در دنیا برخورداریم. ما فضای ایران را بدون دود می‌خواهیم. بهترین راه برای مبارزه با دخانیات و رسیدن به ایران بدون دود، اجرای همین قانون است. مجلس که این قانون را تصویب کرده، موظف است بر اجرای آن هم نظارت کند.

کمپین ملی زندگی عاری از دخانیات در مدارس

دکتر شهرام رفیعی‌فر، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز، گفت: تحقیقات نشان داده که 90 درصد افراد، استعمال دخانیات را از سنین زیر 18 سالگی آغاز می‌کنند.

وی همچنین از اجرای طرحی در مدارس راهنمایی کشور از اول مهر خبر داد و ابراز کرد: با کمک وزارت آموزش و پرورش به سمتی پیش می‌رویم که کمپین ملی زندگی عاری از دخانیات را از مهر ماه در تمام مدارس راهنمایی کشور و برای جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون دانش آموز اجرایی کنیم. این برنامه شامل 18 پوستر است که در مدارس راهنمایی توزیع می‌شود. ( ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها