دبیر کل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی می‌گوید: جوادنکونام با نظر او در بازی با مونته نگرو از بازوبند کاپیتانی آبی رنگ استفاده کرده است.
کد خبر: ۶۷۸۷۵۰
نبی: نکونام با نظر من بازوبند آبی بست

مهدی محمد نبی درباره‌ی حرف و حدیث‌هایی که بازوبند آبی رنگ جواد نکونام در بازی با مونته نگرو به وجود آورده بود گفت: من تعجب می‌کنم که چگونه این مسائل بسیار مشخص در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود. پرداختن به این موضوعات تنها باعث حاشیه سازی برای کاپیتان تیم ملی در این موقعیت زمانی می شود و کار بسیار اشتباه و ناپسندی است.

وی افزود: کافی است که به کاپیتان‌های تیم ملی در سالهای گذشته نگاه کنیم. جایی که بازیکنانی مانند محمد پنجعلی ، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، از بازوبند قرمز استفاده کردند و اتفاقی نیفتاد. طبیعی است که وقتی پیراهن تیم ملی قرمز است باید بازوبند رنگ مخالف باشد و در این میان هیچ سلیقه‌ای مطرح نیست و بستن بازوبند آبی رنگ در بازی با مونته نگرو با نظر سرپرست تیم ملی اتفاق افتاد.

محمد نبی به قهرمانی استقلال در فصل 91 و 92 اشاره کرد و گفت: وقتی استقلال قهرمان شد نکونام با پیراهنی که عکس مهدی مهدوی کیا بر روی آن نقش بسته بود مدالش را گرفت و جلوی دوربین‌های تلویزیونی رفت یا زمانی که کریم باقری قصد خداحافظی از فوتبال را داشت، منصوریان او را روی دوشش بلند کرد. با این مثال‌ها متوجه می شویم که برای بازیکنان ملی این گونه‌ موضوع‌ها اهمیتی ندارد و همه در تیم ملی وظایف ذاتی خود را انجام می‌دهند.

سرپرست تیم ملی درباره‌ آسیب دیدگی هاشم بیگ زاده و وضعیت او نیز گفت: بیگ زاده یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی است . همه از مصدومیت او ناراحت شدیم و با پیگیری‌هایی که پزشک تیم انجام داده و تاکیداتی که شده امیدواریم مصدومیتش برطرف شود. با این حال برای اطمینان از رفع مصدومیت بیگ زاده دیشب او به برزیل سفر کرد تا در آنجا زیر نظر باشگاه کورینتیانس برزیل مراقبت‌های ویژه از پای مصدومش انجام گیرد.

سرپرست تیم ملی که به تازگی از اردوی اتریش به تهران بازگشته درباره‌ی نتایج این اردو به ایسنا گفت:‌ ابتدا جا دارد از کفاشیان به خاطر این که تمام فکر و ذکرش را برای آمادگی تیم ملی گذاشته تشکر کنم. خوشبختانه اردوی اتریش بر اساس پیش بینی و پیشنهاد کی‌روش انجام شد و ما در فدراسیون فوتبال چه قبل و چه حین برگزاری اردو مسائل را یک به یک زیر نظر داشته و کارها را جلو بردیم. ضمن این که خود من نیز در این اردو حضور فیزیکی داشتم و دیدم که بازیکنان و کادر فنی هم از اردو رضایت دارند. چه محل تمرین و چه اقامت و چه برگزاری مسابقات در شرایط مطلوبی بود.

نبی افزود: فدراسیون فوتبال در این سه سال که درگیر مسابقات انتخابی جام جهانی، انتخابی جام ملت‌های آسیا و بازیهای دوستانه و رسمی دیگر بود چیزی بیش از 50 روز تیم ملی را به اردو برد که این نشان می دهد با وجود کمبود منابع مالی غیر از یک اردوی پرتغال همه‌ی اردوها انجام شد. بنابراین به لحاظ کمی دربرگزاری اردوها مشکلی نداشتیم و از لحاظ کیفی هم تیم ملی به جام جهانی رفت و به عنوان تیم نخست به جام ملت‌ها رسید. این نشان می دهد که فدراسیون فوتبال به وظایف ذاتی خود آگاه است واکنون نیز همه از فدراسیون فوتبال گرفته تا بازیکنان به فکر موفقیت تیم ملی و خوشحال کردن دل مردم هستند.

او درباره‌ی برنامه‌های تیم ملی در روز پایانی اردوی اتریش گفت: تیم ملی امروز ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت اتریش به مصاف آنگولا می‌رود و پس از بازی ساعت 20 و 30 دقیقه بهوقت این کشور تیم عازم تهران خواهد شد و ساعت 3 بامداد تیم ملی به فرودگاه امام خواهد رسید و بازیکنان به استراحت خواهند پرداخت و دوشنبه ظهر به اردو می‌آیند تا تیم ملی به امید خدا بامداد سه شنبه عازم برزیل شود.

نبی در پاسخ به این سوال که شایعه شده بازی ایران و آنگولا پشت درهای بسته برگزار خواهد شد گفت: چنین چیزی صحت ندارد و کروش چنین خواسته‌ای نداشته است قرار است این بازی از شبکه سوم پخش شود و تماشاگران هم می‌توانند به ورزشگاه بروند. اما بازی با تیرینی داد و توباگو که در برزیل برگزار می‌شود طبق مقررات فیفا پشت درهای بسته خواهد بود.

نبی در پایان گفت: برای بار چندم تاکید دارم و خواهشم این است که حاشیه سازی برای تیم ملی درست نیست و فقط و فقط باید با نگاه مثبت کارها را تا پایان بازیهای تیم ملی با نگاه مثبت به جلو ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
۰
۰
سلام جهت جلوگیری از هر گونه گمانه زنی و جانبداری در هویت تیم ملی،لطفا از رنگهای پرچم مقدس جمهوری اسلامی در سه رنگ مختلف استفاده شود.
محمد93
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
۰
۰
آش اونقدر شور بود كه صدای آشپز هم در امد.

نیازمندی ها