چند دقیقه بی‌رودربایستی با بهزاد فراهانی، بازیگر کهنه‌کار تئاتر و سینما

از فراهانم؛ زادگاه فرهیختگان

نمایشگاه تازه‌ترین آثار پویا آریان‌پور، عصر جمعه دوم خرداد ۹۳، با حضور چهره‌های هنری و ورزشی گشایش یافت.
کد خبر: ۶۷۶۸۹۷
علی دایی و بهزاد فراهانی در یک گالری هنری /عکس

این نمایشگاه با حضور آیدین آغداشلو، علی دایی، سعید عبد ولی، تا‌ها بهبهانی، بهزاد فراهانی، فرهاد آییش، مجید ملا نوروزی، علیرضا سمیع آذر، رضا کیانیان، ویشکا آسایش، داوود موسایی، اعضای تیم ملی تنیس ایران، حبیب الله صادقی، عبدالمجید حسینی‌راد، ایرج اسکندری، عطا الله امیدوار، امید روحانی، سامان مقدم، عبدالله انوار، علی قربانزاده،.... در گالری بوم آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش، «آرزوهای موقت در خیال موقت» عنوان این نمایشگاه است که آریان‌پور ۲۲ اثر نقاشی با تکنیک اکرلیک بر روی بوم و ترکیب مواد بر روی مقوا را به همراه دو مجسمه کانسپچوال آرت از جنس آینه، شیشه نقاشی شده، گچ و خمیر بر روی چوب ارائه داده است.
آریان‌پور در مورد آثار تازه‌اش در این نمایشگاه گفت:در این نمایشگاه مفهوم موقت بودن، موضوع محوری ست، در این آثار سعی کرده‌ام نسبی بودن شناختمان از پدیده های پیرامونی را ارائه دهم؛ برای مثال در یک اثر سه قطعه ای، شی‌ای را به تصویر کشیده‌ام و در قطعه دیگر‌ همان اثر،‌ همان شیء را با نقاطی پوشانده‌ام، همین امر باعث شده استنباط ما نسبت به آن تغییر کند. در واقع یک نوع بازی فلسفی در این آثار صورت گرفته تا این پرسش خلق شود که آیا یک پدیده وقتی پشت چیزی قرار می‌گیرد باز هم‌ همان پدیده است یا خاصیت خود را از دست می‌دهد.
او که برای نخستین بار نقاشی‌هایی بر روی بوم‌های دایره‌ای شکل ارائه داده است، در این باره گفت: بوم‌های دایره‌ای شکل را برای نقاشی‌هایم انتخاب کردم زیرا در تعلیق و ناپایانی کار به من کمک کرده است. وقتی بومی به شکل مستطیل یا مربع دارید خود به خود کار با یکی از خط‌ها بسته می‌شود ولی در دایره ناکامل و گنگ بودن اثر تاکید و عدم تثبیت، معلق بودن و سرگردانی چشم و نگاه مخاطب تشدید می شود.
آریان‌پور در دو سالن جداگانه ازگالری بوم دو اثر مجسمه کانسپچوال آینه کاری شده با ابعاد بزرگ را به تماشا گذاشته که با موسیقی ملهم از طبیعت همنشین هستند.
علی دایی سرمربی تیم پرسپولیس از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود، او در مورد این آثار گفت: از دیدن آثار پویا آریان‌پور بسیار لذت بردم، فضای گالری بوم برایم جذابیت بسیار داشت، از این پس سعی می‌کنم آخر هفته‌ها به همراه خانواده گالری گردی کنم.
به گزارش ایسنا، پویا آریان پور متولد ۱۳۵۰ است، او تحصیلاتش را در رشته نقاشی به انجام رسانده و از سال ۱۳۷۲ به صورت حرفه ای نقاشی می کند؛ این دهمین نمایش انفرادی پویا آریان‌پور است که صاحب رکورد های فروش قابل ملاحظه مانند پنجاه هزار دلاری از حراج کریستیز است. آثار او پیش از این در گالری های معتبر کشورهای مختلفی نظیر سوئد، سوئیس، انگلستان، فرانسه، امریکا، ترکیه، چین، کویت، امارات، بنگلادش... به روی دیوار رفته و با استقبال مواجه شده است. تدریس نقاشی از سال ۱۳۷۳ در دانشگاه آزاد اسلامی و ساخت ویدیو از دیگر فعالیت های وی در زمینه هنر است.
گفتنی‌ست نمایشگاه «آرزوهای موقت در خیال موقت» تا تاریخ 13 تیرماه ۹۳ در گالری بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از نیایش، کوچه ارمغان غربی پلاک ١١ دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها