سایت «prensalibre» در گزارشی به تشریح فعالیت حرفه‌ای بازیکن ایرانی لاس‌پالماس پرداخت.
کد خبر: ۶۷۶۸۴۸
شجاعی؛ سلطان پارسی که اصالتش را فراموش نمی‌کند

سایت جام جم ورزشی - «prensalibre» در گزارشی با عنوان «مسعود شجاعی، سلطان پارسی»، نوشت: مسعود سلیمانی شجاعی یکی از بهترین بازیکنان ایران است. او همچنین یکی از بازیکنان آسیایی است که به دلیل حضورش در اوساسونا و لاس‌پالماس شناخته شده است.

شاید کمی بیشتر از سایر هم‌تیمی‌هایش رشد کرده باشد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ایران در نظر گرفته شود. 6 سال حضور او در لیگ اسپانیا او را به فوتبالیستی کامل‌تر تبدیل کرده است. مسعود اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با تیم صنعت نفت امضا کرد و آنجا بود که اولین دستمزدش را گرفت. وی در این باره گفت: هرگز اولین دستمزدم را فراموش نمی‌کنم. با اولین حقوقم، پیتزا، میوه و شیرینی برای تمام اعضای خانواده خریدم و بقیه آن را به مادرم دادم.

مسعود با همین سادگی با وجود گذشت سال‌ها به سختی چیزی را تغییر داده است. او هنوز شخصی عادی است که اصالت خودش را فراموش نمی‌کند. وی در سال 2002 از صنعت نفت راهی فوتبال حرفه‌ای شد و یک سال بعد به سایپا رفت. سه فصل را در آن تیم گذراند و این فرصت را پیدا کرد تا ایران را ترک کند. او راهی امارات شد. الشارجه او را به خدمت گرفت و دو فصل (2006 تا 2008) در آن تیم ماند. وی در سال 2006 در جام‌جهانی شرکت کرد.

این اولین رویداد بزرگی بود که شجاعی در آن به میدان می‌رفت اما آن طور که انتظارش را داشت، نتیجه مثبتی در پی نداشت. وی در یک بازی گروهی مقابل آنگولا که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تنها 13 دقیقه بازی کرد. دو سال پیش از آن در نوامبر 2004 وی اولین بازی ملی‌اش را مقابل لائوس انجام داده بود.

بدون تردید جهش در کیفیت بازی وی در سال 2008 زمانی که راهی اوساسونا شد، رخ داد. وی در آن تیم در کنار هم‌وطنش جواد نکونام بازی می‌کرد. اوساسونا 3.5 میلیون یورو برای وی پرداخت کرد و مسعود شجاعی در 31 آگوست 2008 اولین بازی‌اش را برای این تیم در رقابت‌های لالیگا انجام داد. وی با توانایی‌های تکنیکی‌اش در اولین فصل حضورش همه را شگفت‌زده کرد. وی در 33 بازی لیگ به میدان رفت که در 20 مسابقه در ترکیب اصلی قرار داشت و سه گل نیز برای اوساسونا به ثمر رساند. شجاعی سون آوریل 2011 از ناحیه پای چپ دچار مصدومیت شد و 18 ماه از میادین دور ماند.

شجاعی دوباره بازی کرد اما این آخرین نقش وی نبود. وی در آخرین فصل حضورش در اوساسونا تنها دو بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت سپس راهی لاس‌پالماس، در لیگ دسته دوم اسپانیا شد.

شجاعی از گوشه چشم نگاهی به جام جهانی دارد. ایران کار سختی در این مسابقات مقابل آرژانتین دارد اما می‌تواند برای بوسنی یا نیجریه تهدیدی به شمار بیاید. مسعود، سلطان پارسی‌ها کمک فراوانی به تیمش خواهد کرد.

مسعود سلیمانی شجاعی نهم ژوئن 1984 در شیراز متولد شد و در سال 2002 کارش را در فوتبال حرفه‌ای در تیم صنعت نفت ایران آغاز کرد. او همچنین در سایپا(2003 تا 2006) و الشارجه امارات (2006 تا 2008) بازی کرد و در سال 2008 راهی اوساسونا شد. وی در حال حاضر در تیم لاس‌پالماس بازی می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها