تیم ملی والیبال ایران پس از برپایی اردوی پنج روزه در وارنا و برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی بلغارستان راهی بلگراد شد.
کد خبر: ۶۷۵۷۷۱
مردان والیبال ایران در راه لیگ جهانی/ در وارنا چه گذشت؟

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضوری شایسته در لیگ جهانی 2014 والیبال آماده می کند، ساعت 15:55 روز چهارشنبه 24 اردیبهشت جهت برگزاری اردوی آمادگی و برگزاری دو دیدار دوستانه تهران را به مقصد وارنای بلغارستان ترک کرد.
ملی پوشان والیبال ایران ساعت یک بامداد روز پنجشنبه پس از سفری ده ساعته به هتل محل اقامت خود در وارنا رسیدند که اسلوبودان کواچ سرمربی صربستانی تیم ملی کشورمان اولین تمرین بازیکنانش را به کار با وزنه در صبح همان روز اختصاص داد و عصر پنجشنبه نیز نخستین تمرین توپی تیم برگزار شد.
عصر روز جمعه 26 اریبهشت مردان والیبال ایران در اولین دیدار دوستانه اما غیر رسمی خود مقابل بلغارستانی که بازیکنان جوان و نیمکت نشین اش را به میدان فرستاده بود، صف آرایی کردند که به گفته ملی پوشان همین موضوع باعث پایین آمدن انگیزه بازیکنان ایران در اولین دیدار دوستانه شد.
بازیکنان کواچ در این دیدار در زدن سرویس و دریافت توپ های اول اشتباه های زیادی داشتند. ست های اول و دوم این مسابقه با نتایج 25 بر 23 و 25 بر 19 به سود بلغارستان رقم خورد اما ملی پوشان کشورمان در ست های سوم و چهارم با امتیازات مشابه 25 بر 21 به پیروزی رسیدند تا کار به ست پنجم کشیده شود.
ست پنجم نیز با نتیجه 15 بر 11 به سود بلغارستان به پایان رسید تا بلغار های میزان این دیدار را به سود خود رقم بزند.
در پایان این دیدار اسلوبودان کواچ علت اصلی باخت تیمش را امتیازات منفی زیاد در سرویس و دریافت توپ اول دانست.
دومین دیدار دوستانه دو تیم ایران و بلغارستان جنبه کاملا رسمی داشت و حتی در ابتدای مسابقه سرود ملی دو کشور نیز نواخته شد که با حضور 500 تماشاگر بلغاری و چند تماشاگر ایرانی، ساعت 17:30 شنبه 27 اردیبهشت برگزار شد.
در حالی که کامیلو پلاسی سرمربی بلغارستان ترکیب اصلی تیمش را در این مسابقه به میدان فرستاده بود، مردان والیبال ایران سه بر یک با نتایج 24 بر 26، 25 بر 16، 25 بر 15 و 25 بر 21 این دیدار را به نفع خود رقم زدند.
این بار شاگردان کواچ در سرویس و دریافت اول بهتر از بازی قبل عمل کردند و عملکرد خوبی هم در دفاع و حمایت از مهاجم داشتند.
ولی کواچ سرمربی تیم ایران در پایان این بازی معتقد بود که نباید با این پیروزی پرواز کنیم زیرا تنها قدم کوچکی برای بهتر شدن برداشته ایم.
ملی پوشان ایران در روز های یکشنبه و دوشنبه یک جلسه بدنسازی و دو جلسه تمرین توپی را زیر نظر کادر فنی برگزار کردند تا ساعت 11 صبح امروز سه شنبه به وقت وارنا به صوفیه پرواز کنند و از آنجا با اتوبوس راهی بلگراد صربستان شوند.
بر اساس برنامه اعلام شده کاروان والیبال ایران سی ام اردیبهشت وارد بلگراد می شود و یک تا سوم خرداد سه دیدار دوستانه با تیم ملی صربستان برگزار می کند تا ششم خرداد پس از کنار گذاشتن سه بازیکن از لیست پانزده نفره تیم ملی توسط کادر فنی با دوازده بازیکن به تریسته ایتالیا سفر کند و مردان والیبال ایران اولین دیدار خود را در لیگ جهانی 2014 در تاریخ نهم خرداد مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها