چهره نه چندان کاریزماتیک رسانه‌ها در قلب مردم ایران

پرونده جام جهانی به قلم فردوسی پور در ورلدساکر

نشریه ورلدساکر در پرونده‌ معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴، در نوشته‌ای به قلم عادل فردوسی‌پور نگاهی به وضعیت سرمربی تیم ملی ایران انداخته است.
کد خبر: ۶۷۵۶۸۰
پرونده جام جهانی به قلم فردوسی پور در ورلدساکر

نشریه ورلد ساکر در گزارشی به قلم عادل فردوسی‌پور درباره تیم ملی ایران، کارلوس‌ کروش را زیر ذره‌بین برده و کارنامه کاری او را از ابتدای دوران مربیگری‌اش تاکنون که خود را برای بردن ایران به جام جهانی 2014 آماده می‌کند، بررسی کرده است.

در ابتدای این گزارش آمده است: ایران چهار سال پیش در کسب جواز حضور در جام جهانی 2010 ناکام مانده بود و تیم ملی پرتغال تحت هدایت کروش هم نتوانست در این رقابت‌ها کار خاصی انجام دهد و روزهای خوبی را در آفریقای جنوبی سپری نکرد. ایران یک سرمربی سرشناس می‌خواست و بنابراین کروش با قراردادی دو سال و نیمی هدایت این تیم را برعهده گرفت و جانشین افشین قطبی شد.

فردوسی‌پور درباره موفقیت‌های کاری کروش به عنوان یک مربی نوشته است: کروش دو بار تیم زیر 20 سال پرتغال را قهرمان جهان کرد و در سال 2002 هم تیم ملی آفریقای جنوبی را به جام جهانی کره و ژاپن رساند. قهرمانی در جام حذفی پرتغال به همراه تیم اسپورتینگ لیسبون و کسب سه قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس و همچنین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2008 به عنوان دستیار سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد افتخارات دوران مربیگری کی‌روش است.

پس از موفقیت‌ها نوبت به ناکامی‌های دوران مربیگری کروش می‌رسد که ورلدساکر درباره آن نوشته است: اولین دوره مربیگری کروش در تیم ملی پرتغال با ناکامی وی برای رساندن تیم به یورو 92 و جام جهانی 1994 همراه بود. بزرگ‌ترین حسرت دوران مربیگری او هم یک فصل مربیگری‌اش در رئال مادرید بود که در آن تیم نتوانست بهترین بازی‌ها را از ستاره‌های پرشمار تیمش بگیرد.

در این گزارش از کروش به عنوان چهره‌ای نه چندان کاریزماتیک برای رسانه‌‌ها یاد و موفقیت‌‌های او در دوران بازیگری‌اش محدود به چند بازی برای تیم ملی زادگاهش، موزامبیک عنوان شده است.

در ادامه این گزارش درباره تجربیات کروش از حضور جام جهانی می‌خوانید: او فقط یک بار در جام جهانی 2010 به عنوان سرمربی تیم ملی پرتغال حضور در جام جهانی را تجربه کرد، تورنمنتی که مردان او با قبول شکست برابر اسپانیا ( قهرمان رقابت‌ها) در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند.

رابطه کروش با اطرافیان خود و شیوه مربیگری موارد دیگری است که مجری برنامه نود در گزارش خود درباره این مربی پرتغالی آورده است: کروش همه چیز را با احترام حرفه‌ای محض آغاز کرد اما واکنش جنجالی او به همتای کره‌ای خود پس پیروزی پرتنش ایران برابر کره جنوبی در آخرین بازی مرحله انتخابی جام جهانی، او را بیش از پیش نزد مردم ایران محبوب کرد. کروش شطرنج‌باز باهوشی است که تاکتیک‌های فوتبالی‌اش را هم هوشمندانه انتخاب می‌کند. او قصد دارد با سیستم محافظه ‌کارانه 1-2-3-4 تیمش را در برزیل به میدان بفرستد. تاثیر او در بازی منظم ایران به وضوح قابل تشخیص است.

این گزارش با اشاره به برنامه کیروش پس از پایان ماموریت‌اش در جام جهانی به انتها می‌رسد: هنوز هیچ خبری رسمی درباره برنامه کروش منتشر نشده اما احتمالاً پس از جام جهانی او تیم ملی ایران را ترک خواهد کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها