کد خبر: ۶۷۵۶۵۷
با والترسدورف، محل اردوی تیم ملی در اتریش بیشتر آشنا شوید

دورف (dorf) به معنی ده و روستا است. بنابراین اردوی تیم ملی کشورمان در یک روستا مستقر شده است.

محمد حسین نعیمی سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در وین گزارشی در مورد محل برگزاری جدی ترین اردوی ایران قبل از جام جهانی ارائه کرده است: کل مساحت والترسدورف 31.84 کیلومتر مربع( حدود 32 کیلومتر مربع) است که در یک منطقه کوهستانی در جنوب اتریش واقع شده است. مسافت شهر وین با محل اردو 180 کیلومتر، با فاصله زمانی حدود 2:30 ساعت است. اسم کامل این شهر باد والترسدورف (Bad Waltersdorf ) است. دورف (dorf) به معنی ده و روستا است. بنابراین اردوی تیم ملی کشورمان در یک روستا مستقر شده است.واژه ی باد (Bad ) نیز که در ابتدای این اسم آمده به معنای حوض است.

بر اساس آمار سال 2013 میلادی، جمعیت این بخش بالغ بر 2193 نفر است. نکته ی قابل توجه این که جمعیت این بخش در سال 1869میلادی ، بالغ بر 1794 نفر بوده و با یک نگاه مقایسه ای به تفاوت جمعیت در 150 سال گذشته، متوجه می شویم که در این مدت مدید، 399 نفر بر جمعیت این بخش افزوده شده است .

این منطقه دارای حوضچه های آب معدنی( همانند سرعین در اردبیل) است که گردشگران برای خواص درمانی و استحمام از آن استفاده می کنند. مجموعه های بزرگی در سال 1984میلادی به صورت استخرهای بهداشتی و تفریحی در این بخش فراهم شده تا مردم از آن بهره مند شوند.

والترسدورف واقع در استان اشتایرمارک برای گردشگری بسیار مشهور است به گونه ای که وب سایت این روستا تصویر این استخرها و استفاده مردم و کادرهای خدماتی مربوط به آن را در صفحه اول خود ارائه می دهد.

والترسدورف 25 هتل دارد . شهردار آن از « حزب مردم» است و شورای این روستا 15 عضو دارد. امکانات ورزشی این روستا عبارت است از: زمین های بزرگ تنیس، زمین گلف بزرگ با 18 حفره، زمین فوتبال بزرگ، زمین والیبال ساحلی که مسابقات سالانه در آن برگزار می شود. در سال 1999 میلادی مسابقه جهانی پرواز با بالن( آرام بانانان آسمان) نیز در این منطقه برگزار شد.

با توجه به اردوی 27 روزه تیم ملی کشورمان و حضور تیم های ملی فوتبال بلاروس، مونته نگرو و آنگولا برای بازی های تدارکاتی در این بخش، حاکی است که فضای فرهنگی ورزشی بسیار خوبی در این منطقه ایجاد شده است. استقبال خوب شهروندان این شهر و نواختن موسیقی محلی اتریشی و حضور کودکان با پرچم ایران برای خوشامدگویی به ورزشکاران ایرانی از عوامل انسانی و فرهنگی هستند که در خدمت این رویداد ورزشی قرار گرفتند.( خانواده بزرگ ورزش)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها