خوشحال شدم فتح الله زاده از استقلال رفت

روشن:دایی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نیست

حسن روشن با مصاحبه های خود علیه علی فتح الله زاده نشان داد مخالف سرسخت مدیر عامل سابق آبی هاست.
کد خبر: ۶۷۴۸۳۲
روشن:دایی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران نیست

چوب خط مدیریتی علی فتح الله زاده در باشگاه استقلال سرانجام پر شد و او که با یک موج رسانه ای آمده بود در سکوت خبری با کارمندان باشگاه خداحافظی کرد و رفت. حسن روشن، منتقد سرسخت فتح الله زاده اما دست بردار نیست و همچنان به نقاط تاریک دوره مدیرتی او اشاره می کند. مهاجم سالهای دور استقلال فتح الله زا به بی انظباطی مالی و مدیرتی متهم می کند و طعنه ای هم به منصور پورحیدری می زند که حالا از نیمکت پر رمز و راز استقلال به ترکیب هیات مدیره راه پیدا کرده است.



خوشحال شدم که فتح الله زاده رای نیاورد



در دوران مدیریت فتح الله زاده دو بار گیر افتادم و با او قرار همکاری گذاشتم. هر دو بار اصرار کردم تا یک اتاق برای پیشکسوتان استقلال مهیا شود تا حکم اتاق فکر را داشته باشد و تمام مشکلات باشگاه همانجا حل و فصل شود. به فتح الله زاده گفتم پیشکسوت استقلال هنگان نوشیدن چای و خواندن روزنامه هم می تواند از بار مشکلات باشگاه کم کند اما فتح الله زاده هر دو بار زیر بار نرفت. دومین بار، ناصر خدابیامرز هنوز زنده بود و ما قبول کردیم باشگاه را بسازیم. خود فتح الله زاده هم اعتراف کرد که در حق ناصر حجازی نامردی کرده و می خواهد جبران کند. در نهایت پیشکسوتانی مثل اکبر افتخاری، عباس مژدهی و مهدی حاج محمد را هم به عنوان مدیرفنی دعوت به کار کردم و ماهی 200 هزار تومان برای آنها حقوق تعیین کردم. به فتح الله زاده هم گفتم هدفم ساختن بازیکن برای باشگاه است و به او پیشنهاد دادم آخر هر سال به هر پیشکسوت یک سکه هم بدهیم اما خیلی شاکی شد و با پیشنهادم مخالفت کرد. در هر صورت فتح الله زاده برای راه اندازی اتاق فکر و آکادمی باشگاه 20 میلیون تومان چک به من داد که این چک بارها و بارها برگشت خورد. کار به جایی رسید که از دوستانم و طرفداران قدمی استقلال که اطراف تیم هستند کمک گرفتم. آقای نامداری نامی بود که کارخانه لبنایت داشت و هر روز یک وانت شیر و پنیر و کره برای بچه های آکادکی می فرستاد. چند نفر دیگر هم پتو و بالش فرستادند و با بدبختی آکادمی را اداره کردیم. برای بازیکنان تیم جوانان ماهی 30 هزار تومان و برای بازیکنان امید 45 هزار تومان حقوق می دادم اما بعدها 5 میلیون تومان از بچه می گرفتند تا به آکادمی راهش بدهند. داشتیم کارمان را می کردیم که یک روز فتح الله زاده آمد و گفت می خواهم کاندیدای مجلس شوم و برای همین باید به تیم بزرگسالان برسم. من هم به او گفتم تو اگر به همین بچه ها برسی و آنها را به جایی برسانی یک جورهایی رای خانواده و اقوام شان داری اما به حرفم گوش و نکرد و کاندید شد. خوشبختانه برای مجلس رای نیاورد چون تماشاگر ما فهیم است و می داند چه کسانی می خواهند از جایگاه شان برای رسیدن به منافع شخصی سوء استفاده کنند. از اینکه فتح الله زاده رای نیاورد خیلی خوشحال شدم.


فتح الله زاده باید حساب پس بدهد


اتفاقاتی که بعد از رفتن من در آکادمی استقلال رخ داد برای باشگاه و مدیریت فتح الله زاده یک لکه ننگ است. بعد از ما بچه پول دارها را به باشگاه آوردند و به همین دلیل الان استقلال در رده های پایه بازیکن درست و حسابی ندارد. همین اقایان یعقوب کریمی را به 50 میلیون تومان فروختند تا الونگ را بیاورند و پورسانتش را بگیرند. رویانیان از فوتبال چیزی نمی فهمید اما مدیریتش به مراتب از فتح الله زاده بهتر بود. فتح الله زاده 100 میلیون خرج آکادمی و پیشکسوتان نکرد اما 40 میلیارد بدهی به جا گذاشت و رفت.من از وزیر ورزش خواهش می کنم به حساب و کتاب باشگاه استقلال در دوره مدیریت فتح الله زاده رسیدگی کند. ایشات در برنامه زنده تلویزیونی اعدا کرد که یک ریال از بیت المال هزینه نکرده اما یک جای دیگر مدعی شد زمین خواهرش را فروخته و خرج باشگاه کرده و ماشین و خانه اش را بابت بدهی به پژمان منتظری داده است. فتح الله زاده استقلال را شخم زد و رفت اما باید مشخص شود که زمین خواهرش از کجا آمده و چه قدر فروخته شده و حساب پس بدهد. مدیرانی مثل فتح الله زاده فوتبال ایران را فاسد کردند. اگر بخواهم به مدیریت فتح الله زاده نمرده بدهم به او بیشتر از 5 نمی دهم، آن هم به خاطر قهرمانی فصل قبل استقلال که با ترفندهای قلعه نویی و پول بیت المالی که خرج خرید بازیکنان گران قیمتی مثل آندو شد.


دست نشانده ها عضو هیات مدیره می شوند


از بین اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال فقط منصور پورحیدری، بهرام افشارزاده و مسعود معینی را می شناسم و بقیه برایم غریبه اند. منصور خان که کلا به کسی نه نمی گوید. ایشان با پرویزخان بود با امیر خان بود و هنوز هم هست. به نظرم پورحیدری باشگاه را خیلی دوست دارد و به همین دلیل تحت هر شرایطی می ماند. پورحیدری در دوره پرویز مظلومی هم مدیر فنی بود اما به قول علی پروین مدیر فنی کشکی! مدیر فنی زمانی اختیار عمل دارد که کمیته فنی تشکیل شود و اعضای کمیته افراد مقبولی باشند. به نظرم افرادی که در هیات مدیره و کمیته مختلف باشگاه سمت می گیرند باید در حدی باشند که بتوانند یک کار مفیدی برای باشگاه انجام بدهند. اگر هر کسی بخواهد پست ها را بین رفقا و دست نشانده های خودش تقسیم کند نتیجه اش این مش یود که مدیرعامل هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد. امثال من هم باید همانجایی باشند که تخصصش را دارند. من مدرک A اروپا دارم و با رودی کرول، کاپیتان سابق تیم ملی هلند در یک کلاس بودیم. مدرک A اروپا یعنی شما هر کجای دنیا که بخواهی می توانی مربیگری کنی و رودی کرول با همین مدرک مربیگری می کند. فکر می کنم در ایران فقط من و حسین عبدی این مدرک را داریم.


فتح الله زاده هم حاجی است هم باجی


به جرات می گویم تمام هیات مدیره های قبلی باشگاه هیچ کاره بودند.هیات مدیره یک باشگاه باید از 7 یا 8 نفر دکتر و مهندس که هر کدام در یک زمینه ای تخصص دارند تشکیل شود. همه که مثل فتح الله زاده نمی شوند که هم دکتر است هم شوالیه هم حاجی هم باجی! دکتر عباسیون که جراح سرشناس مغز است هر سال جان 40-3- نفر را نجات می دهد اما به اندازه فتح الله زاده درآمد ندارد و به اندازه او هم دکتر خطابش نمی کنند.مقداد نجف نژاد هم که یک دوره مدیرعامل و یک دوره رئیس هیات مدیره بود در جاده بابلسرگم می شود و این برای باشگاهی که هوادارش به خاطر باخت سکته می کند خوب نیست!


مدیر استقلالی نداریم


در فوتبال ایران رابطه کولاک می کند اما کمی باید به فکر بچه های مردم بود تا در آکادمی آن فجایع به بار نیاید. به جرات می گویم که در حال حاضر در بین بازیکنان قدیمی و پیشکسوتان استقلال کسی پیدا نمی شد که در این وضعیت بتواند باشگاه را اداره کند. باشگاههای ما پسوند فرهنگی ورزشی دارند اما اگر فرهنگی بوند تا الان باید چند مدیر درست و حسابی و تحصیل کرده تربیت می کردند. در تمام باشگاههای ما چنین وضعیتی حاکم است و باید پسوند فرهنگی آنها را حذف کنند.


دایی به لحاظ آمار و ارقام بهترین است


چند روز قبل فهرست ده بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران که توسط یک سایت خارجی منتشر شد را توسط یکی از دوستانم دیدم. به نظرم جای پرویز قلیچ خانی و جلال طالبی در این فهرست خالی است. یادم هست که در یک برهه ای فوتبال ایران فوتبالیستی بهتر از جلال طالبی نداشت. به نظرم علی دایی به لحاظ سخت کوشی و ثبت رکورد بهترین بازیکن تمام دوران است اما از نظر فنی شخصا پرویز قلیچ خانی را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران می دانم. سایت های خارجی برای معرفی بهترین معمولا به آمار و ارقام فیفا استناد می کنند و انصافا علی به گواه آمار و ارقام بهترین است اما پرویز قلیچ خانی بازیکنی بود که در سه پست بازی می کرد و بهترین بود.(آی اسپورت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
قاسم اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
یكی از بزرگترین حاشیه ها همین حسن روشنه .بابا به شما پست نمیدن اینقدر حاشیه درست نكن. اگه خودت خوب بودی واز نظر فنی چیزی داشتی حداقل سر مربی، كمك مربی، مدیر فنی و آنالیزری میشدی. یكم از حجازی بزرگ یادبگیر بخدا فتح الله زاده خیلی مرده كه جوابت رونمیده، یكم از حاجیلو یادبگیر با اینهمه تعصب هیچ وقت برای تیمش حاشیه درس نكرده . بخدا اگه فتح الله زاده بهت پست میداد الان این حرفها رو نمیزدی .بابا ناسلامتی پیش كسوتی حداقل درست حرف بزن واینقدر تهمت نزن .من استقلالی قدر دان زحمتهای فتح الله زاده هستم چون خیلی زحمت كشیده هرچند نواقصی هم داشت ،ولی شما تنها پیشكسوت استقلالی كه همیشه برای این تیم حاشیه درست میكنی. بازهم میگم فتح الله زاده خیلی مرده وكسوت حالیشه كه جواب تورو نداده.
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
۰
۰
شما چه كسی را قبول داری؟ هركی هر چی میخواهد بگه ولی هر وقت حاج فتل بوده پرچم ما بالا بوده واسه همین دوستش داریم ضمنا تیمداری فرق كرده اقای روشن تو كه خودی هستی وای به حال بقیه
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
وای اقا شما خسته نشدی از بس انتقاد كردی.....بابا بخدا هیچكس نیس بهت پست بده...شما هم منتقد استقلالین دیگه مثل ممد مایلی پرسپولیس ........شیش تایی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها