رئیس مرکز ملی هوا و اقلیم محیط زیست با بیان اینکه محصولی که در پتروشیمی تولید می‌شود را سازمان محیط زیست به عنوان بنزین قبول ندارد، گفت: حلال‌های صنعتی پتروشیمی‌ها سرطان‌زا بوده و محیط زیست این حلال‌ها را به عنوان سوخت قبول ندارد.
کد خبر: ۶۷۲۱۴۰
بنزین پتروشیمی سرطان زاست

یوسف رشیدی درباره آلودگی بنزین‌های وارداتی، اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد اظهارنظرهای متفاوتی درباره بنزین‌های وارداتی و میزان آلایندگی این دسته از فرآورده‌های نفتی بودیم که این امر می‌تواند به دلایل مختلفی صورت گرفته باشد.

رئیس مرکز ملی هوا و اقلیم محیط زیست در ادامه با تأکید بر اینکه بنزین فقط می‌تواند محصول پالایشگاه باشد، افزود: اظهارنظرهای متفاوت درباره آلودگی بنزین‌های وارداتی طی روزهای گذشته نوعی فضاسازی بوده است.

رشیدی با بیان اینکه محصولی که در پتروشیمی تولید می‌شود را سازمان محیط زیست به عنوان بنزین قبول ندارد، افزود: بنا به سرطان‌زا بودن و گران تمام شدن، مواد سوختی پتروشیمی‌ها نباید با فرآورده‌های نفتی مختلط شود.

رئیس مرکز ملی هوا و اقلیم محیط زیست با بیان اینکه گاز طبیعی در پتروشیمی‌ها به بنزن و سایر ترکیبات تبدیل می‌شود، ادامه داد: این ترکیبات در نهایت با بنزین مخلوط می‌شوند تا کسری بنزین جبران شود.

به گفته وی این فضاسازی ایجاد شده به دلیل این است که از بنزین‌های وارداتی استفاده نشود و در نهایت به سمت استفاده از محصولات پتروشیمی‌ها برویم.

وی با بیان اینکه ترکیبات اضافه شده به بنزین سرطان‌زا است، گفت: با تعامل ایجاد شده با وزارت نفت، مشخصات بنزین مناسب از حیث میزان گوگرد، ترکیبات آروماتیک، بنزن و ....رعایت می‌شود.

رشیدی با بیان اینکه آنچه که در دنیا به عنوان سوخت استفاده می‌شود حاصل تولید پالایشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید حلال‌های صنعتی پتروشیمی وارد چرخه اختلاط با بنزین نشود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
خودتم متوجه نشدی چی گفتی
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
اخه چرا باز هم پس از خرابی محیط زیست اظهار نظر فرمودند و به چه دلیلی تا بحال سكوت كرده بودند

نیازمندی ها