«استراق سمع». اگر این کلیدواژه را در موتور های اینترنتی جستجو کنید بیشتر از آن که در تقبیح آن مطلب پیدا کنید به تبلیغات گسترده دستگاه‌های شنود برخواهید خورد؛ تجهیزاتی از میکروفن‌های بی‌سیم تا انواع تخصصی‌تر آن که بعضا از یک نخود هم کوچک‌‌تر است.
کد خبر: ۶۷۱۶۸۳
شنود ممنوع


با این همه وسایل ریز و درشت شنود که مثل نقل و نبات هم در بازار ریخته شده، حالا فقط کافی است جایی از واژه‌ای نابجا استفاده کرد تا چند ساعت بعد تبعاتش را دید و شنید. خلاصه این‌که استراق سمع این روزها مد شده است؛ آ‌ن قدر که حتی مدیران ما در خصوصی‌ترین جلسات هم دیگر باید حواسشان به حرف‌زدنشان باشد.

در همین ورزش، طی یک ماه اخیر دو مورد استراق سمع، حسابی خبرساز شد. اولی شنود صحبت‌های مطرح شده در جلسه علی پروین و علی دایی در دفتر وزیر و دومی هم همین دیروز که صحبت‌های مطرح شده از سوی حمید استیلی در جلسه هیات مدیره پرسپولیس مو به مو در صفحات یک روزنامه ورزشی به چاپ رسید.

آن روز داد علی دایی از گذاشتن دستگاه شنود در اتاق وزیر گلایه کرد و حالا هم حمید استیلی. شاید به‌قول استیلی این رفتار غیراخلاقی حاصل شیطنت گروهی باشد که می‌خواهند به پرسپولیس ضربه بزنند. شاید هم به قول دایی پای تسویه‌حساب‌های شخصی در میان است، اما هر چه هست این کار نه اخلاقی است و نه قانونی.

قطعا چند نسخه فروش بیشتر روزنامه‌های کاغذی یا چند کلیک خوردن بیشتر در فضای سایبری آن‌قدر ارزش ندارد که بخواهیم اخلاق را برای بیشتر دیده شدن یا بیشتر فروختن زیرپا بگذاریم. پس لطفا مقابله با این پدیده شوم را جدی بگیرید، قبل از آن‌که فایل‌های صوتی دیگر جلسات محرمانه به تیتر اول روزنامه‌های ورزشی تبدیل شود.

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
۰
۰
شنود خوب نیست اما پورعالی خان، وقتی استیلی علیه كسی توطئه كرده باید جوابگو باشه. كسی كه پاك است از محاسبه چه باك است؟ تو دفتر من شنود بذارن. وقتی انسان باشم چه باك؟ پس بدونین اون استیلیه كه باید اخلاقش رو درست كنه نه دیگران. یا حق
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها