در فصل مهاجرت ویلدبیس ها (گوزن های یالدار) و گورخرها در مسیر آنها رودخانه هایی وجود دارند که به حق باید به آنها لقب رودخانه های مرگ را داد.
کد خبر: ۶۷۱۵۸۴
رودخانه های مرگ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، هر سال بیش از 1.5 میلیون ویلدبیس و صدها هزار گورخر در کنیا و تانزانیا برای رسیدن به دشت های سرسبز دست به مهاجرت می زنند. آنها در مسیر مهاجرت خود با خطرات زیادی مواجه هستند: شیرها، کفتارها، پلنگ ها و دیگر جانوران شکارچی. در عین حال، سر راه آنها رودخانه هایی وجود دارند که در آنها غول هایی مخوف از مدتها قبل در انتظارشان هستند.

ویلدبیس ها ، گورخر ها و حتی غزال ها چاره ای جز عبور از این رودخانه های مرگ را ندارند. آنها دسته دسته داخل آب می شوند و ناگهان کروکودیل های غول پیکر از عمق آب به آنها حمله می کنند. هنگامی که یک ویلدبیس در آرواره های کروکودیل گرفتار می شود رهایی اش تقریبا غیر ممکن است.

کروکودیل ها به دلیل اینکه قادر به جویدن نیستند هنگامی که جانوری را در آرواره هایشان گرفتار می کنند در آب به سرعت غلت زده تا تکه بزرگی از گوشت حیوان را جدا کنند و آن را درسته ببلعند.

کروکودیل ها سر و گردن یک ویلدبیس یا یک غزال را با شاخ هایشان به راحتی فرو می دهند. با پایان مهاجرت کروکودیل ها با شکم های مملو از گوشت شکار به ساحل می ایند. آنها به اندازه ای گوشت بلعیده اند که تا ماهها نیاز به غذا ندارند.

این فیلم تماشایی حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها