رییس سازمان صدا و سیما گفت: تولید و پخش برنامه‌های معارفی در رسانه ملی تابع سیاست‌های روشنی است که با توجه به؛ مصالح کشور، حساسیت‌های موجود در جامعه، شرائط جهانی و ضرورت پرهیز از ایجاد تفرقه و یا شبهه‌افکنی در میان مخاطبان اتخاذ می‌شود.
کد خبر: ۶۷۱۰۰۱
معرفی توانمندی های داخلی ضرورتی ملی است

به گزارش جام جم آنلاین از حوزه ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مهندس عزت الله ضرغامی رییس رسانه ملی در سی‌و ششمین نشست سراسری افق رسانه با موضوع «دین در رسانه»، سیاست‌هایی چون؛ «پاسخ به شبهات» و پرهیز از «شبهه زایی» در طرح موضوعات معارفی؛ تقویت کارکرد دین در زندگی فردی و آرامش روحی و روانی جامعه؛ توانمندی دین در پاسخ به نیازها، خرافه زدایی و مبارزه با تحریف در معارف دینی؛ نوآوری و پدیده‌سازی در برنامه‌های دینی؛ تربیت مشاوران و کارشناسان معارفی آشنا به قواعد رسانه برای همه‌ی ساختارهای رسانه‌ای؛ جایگاه برجسته روحانیت در ترویج دین، حساسیت وظیفه تهیه‌کنندگان و رؤسای گروه‌های معارف؛ بیان احکام و معارف دینی به زبان ساده و مناسب با ظرفیت مخاطبان انبوه به ویژه در مستحبات؛ تفکیک میان رفتار ناصواب دینی از روی ناآگاهی و جهل عوام و رفتار برنامه‌ریزی شده دشمنان آگاه در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی را از جمله ضرورت‌های حوزه تولید و تأمین برنامه‌های معارفی دانست.

رییس سازمان صدا و سیما با تشریح وظایف رسانه ملی در سال «اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی» برای تحقق اهداف نظام گفت:‌ توجه به توانمندی داخلی و معرفی ظرفیت‌های ناشناخته کشور؛ در حوزه‌های تولید و خدمات، از اولویت‌های رسانه ملی است و موضوعاتی چون تبیین الگوی مصرف؛ ساده‌زیستی و دوری از تجمل و اشرافی‌گرائی؛ ازدواج ساده؛ الگوسازی از چهره‌های مبتکر؛ مولد و کارآفرین، آموزش مهارت‌ها معرفی و ارزش‌گذاری روی مشاغل مورد نیاز جامعه ترویج فرهنگ کار و مشارکت در امور خیریه از اهمیت بیشتری در حوزه فرهنگ و اقتصاد برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها