مهرام در یک نبرد جنجالی به اولین پیروزی‌اش از سری دیدارهای فینال لیگ برتر بسکتبال رسید.
کد خبر: ۶۷۰۷۳۶
پیروزی مهرام در فینال جنجالی بسکتبال

سومین دیدار از فینال لیگ برتر بسکتبال ایران بین دو تیم مهرام و پتروشیمی برگزار شد که مهرام در خانه توانست طلسم شکست ناپذیری‌های پتروشیمی را بشکند و به اولین برد خود در سری بازیهای فینال برسد. مهرام در این مسابقه 85 بر 78 حریفش را شکست داد تا پتروشیمی نخستین باخت این فصلش را تجربه کند.

این مسابقه در حالی شروع شد که تماشاگران مهرامی سالن بسکتبال آزادی را پرکرده بودند و تیم تهرانی را تشویق می‌کردند. البته تعدادی از تماشاگران ماهشهری‌ هم در سالن بودند.

مهرام مسابقه را با ترکیب فرید اصلانی، محمد اجاقی، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی آغاز کرد و از طرف دیگر پتروشیمی با جاناتان گیبسون، مهدی کامرانی، حامد آفاق، ارسلان کاظمی و نژاد سینانوویچ وارد میدان شد.

نکته جالب توجه در ابتدای مسابقه این بود که هر نفر از اعضای کادر فنی مهرام با یکی از بازیکنان این تیم صحبت می‌کردند و در نهایت بازیکنان این تیم نیز با خوش و بش با طرفداران خود وارد میدان شدند.

کوارتر اول، آغاز خوب مهرام

توپ با پرش حامد حدادی در اختیار مهرام قرار گرفت و سنتر 218 سانتی متری این تیم دو امتیاز به دست آورد که شوت سه امتیازی آفاق در جواب این امتیاز بود. هماهنگی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی در زیر سبد باعث شد تا ارزشمندترین بازیکن آسیا با یک اسلم دانک مهرام را پیش بیندازد که در ادامه شوت سه امتیازی صمد نیکخواه بهرامی هم برای مهرام وارد سبد شد.

دفاع مهرام در ابتدا خوب کار کرد و در حالی که سه دقیقه از مسابقه گذشته بود خبری از درخشش جاناتان گیبسون نبود؛ حتی حامد حدادی نیز سینانوویچ را کنترل کرده بود. با این حال باز هم جاناتان گیبسون کار خودش را می‌کرد و با اینکه در امتیازآوری موفق نبود اما با پاس‌های خود دیگر بازیکنان پتروشیمی را تغذیه می‌کرد.

در این مسابقه صمد نیکخواه بهرامی مامور کنترل جاناتون گیبسونی بود که در دو مسابقه قبلی به تنهایی 75 امتیاز کسب کرده بود. با این که گیبسون با دفاع سرسختانه مهرامی ها روبرو بود، دیگر مهره‌های پتروشیمی خوب کار می‌کردند که اسلم دانک ارسلان کاظمی پادشاه اسلم دانک آسیا در دقیقه پنج کوارتر نخست کار را 7 بر 7 برابر کرد.

سه دقیقه به پایان کوارتر نخست باقی مانده بود که اوشین ساهاکیان بازی را 12 بر 12 برابر کرد. در این دقایق دو تیم پایاپای کار می‌کردند و در امتیازآوری موفق بودند که در نهایت مهرام با نفوذ نیکخواه بهرامی و امتیاز او توانست 18 بر 15 کوارتر اول را برنده شود.

در انتهای این کوارتر تقابل سجاد مشایخی و بهنام یخچالی دو بازیکن تیم ملی جوانان ایران هم جالب بود.

کوارتر دوم، کوارتری پر امتیاز

کوارتر دوم مسابقه با درگیری بازیکنان دو تیم آغاز شد که ابتدا مهدی کامرانی با سعید داورپناه و بعد کامرانی با فرید اصلانی درگیر شدند که با دخالت تیم داوری این درگیری تمام شد. کادر فنی و بازیکنان مهرام اعتقاد داشتند که بازیکن پتروشیمی خطای عمد انجام داده و باید جریمه شود و به داوران اعتراض می‌کردند که تیم داوری به این مساله اعتقادی نداشت.

با این حال مسابقه ادامه پیدا کرد. نخستین امتیاز این کوارتر را مهرام بدست آورد. شاگردان هاشمی کوارتر دوم را بهتر آغاز کردند و با درخشش صمد نیکخواه بهرامی فاصله امتیازی را به 8 رساندند.

با بیرون رفتن حامد حدادی و اوشین ساهاکیان از میدان، مهرام رو به بازی پیرامونی آورد که از شوت‌زن های خود استفاده کرد. مهران حاتمی نیز با تغییر سیستم سعی کرد بازیکنان پیرامونی‌اش را فعال کند. از یک طرف شوت سه امتیازی اصلانی بود و از طرف دیگر بهنام یخچالی. پنج دقیقه از کوارتر دوم گذشته بود که مهرام 29 بر 23 از پتروشیمی پیش افتاد.

در ادامه اسلم دانک آرمان زنگنه تماشاگران مهرام را به وجد آورد و در طرف دیگر نیز نفوذ جاناتان گیبسون برای ماهشهری‌ها امتیازی دیگر به ارمغان آورد. مهران حاتمی در این دقایق سعی داشت به مهره‌های اصلی‌اش استراحت بدهد، او حتی سینانوویچ را که سه خطا شده بود روی نیمکت نشاند. اوشین ساهاکیان هم به دلیل سه خطائه بودن از ترکیب مهرام خارج شد.

کوارتر دوم با پرتاب‌های سه امتیازی فرید اصلانی و مهدی کامرانی به لحظه‌های پایانی خود نزدیک شد و در نهایت نیز مهرام با عملکرد خوب دفاع و امتیازهایش در ثانیه‌های پایانی توانست 30 بر 24 کوارتر دوم را به سود خود تمام کند.

مهدی کامرانی گارد راس نخست تیم ملی نیز در اواخر کوارتر دوم به دلیل آسیب دیدگی از زمین خارج شد. اوشین ساهاکیان هم چهار خطائه شد و روی نیمکت نشست.

کوارتر سوم، برتری همچنان با مهرام

نیمه دوم در حالی آغاز شد که مهرام 48 بر 39 از حریفش پیش بود و حامد حدادی نیز دو امتیاز دیگر برای تیمش کسب کرد. تقابل سنتر دو تیم در زیر حلقه، مسابقه را جذاب‌تر کرده بود؛ در یک طرف حامد حدادی و در طرف دیگر سینانوویچ صرب که به ترتیب 218 و 222 سانتی‌متر قامت دارند.

کوارتر سوم از همان ابتدا پرامتیاز بود و دو تیم از هر حمله خود امتیاز می‌گرفتند. در مقابل بازی پیرامونی پتروشیمی، تیم میزبان بازی زیر حلقه را در دستور کار داشت و سعی می‌کرد از حضور حدادی و نبی‌پور بهره‌مند شود.

توپ‌ربایی مهدی کامرانی از صمد نیکخواه بهرامی صحنه‌ای بود که تماشاگران جنوبی را به وجد آورد و امتیازی برای این تیم کسب کرد که فاصله کمتر شد. چهار دقیقه از کوارتر سوم گذشته بود که مهرام 54 بر 45 از حریفش جلو بود. دقایق ابتدای این کوارتر اوج هنرنمایی گیبسون و صمد نیکخواه بهرامی بود که با نفوذ‌های سریع خود کیفیتی بالا از بسکتبال را به نمایش می‌گذاشتند.

مهرام در دفاع بهتر کار می کرد و و در حمله نیز موقعیت بدست می‌آورد. در این دقایق مهدی کامرانی که روی نیمکت نشسته بود به برخی سوت‌های داوران اعتراض داشت. در جریان بازی اما دو تیم تقابلی نمایشی داشتند. از یک طرف آفاق و ارسلان کاظمی امتیازآورهای پتروشیمی بودند و در طرف دیگر نیکخواه بهرامی و حامد حدادی. اما در دقایق پایانی کوارتر سوم این مهرام بود که صاحب توپ و میدان شد و فاصله امتیازی را به سود خود بیشتر کرد؛ سه دقیقه مانده به پایان کوارتر سوم مهرام 60 بر 47 از حریفش پیش بود.

کوارتر سوم در دقایق پایانی پایاپای پیش رفت و ستاره‌های دو تیم در حمله‌های خود موفق بودند که در نهایت مهرام 19 بر 12 برنده شد.

سینانوویچ سنتر صرب پتروشیمی در دقایق پایانی این کوارتر به دلیل پنج خطائه شدن از زمین مسابقه خارج شد. در این کوارتر اکثر بازیکنان اصلی دو تیم چهار خطائه شدند.

به محض به پایان رسیدن کوارتر سوم و در حالی که دو تیم در وقت استراحت بودند، تماشاگران پتروشیمی با تماشاگران میزبان درگیر شدند.

این درگیری ابتدا با پرتاب بطری به سمت هم آغاز شد اما در ادامه درگیری به اوج خود رسید که ماموران انتظامی سالن و مسئولان دو باشگاه با حضور در زمین، سعی در آرام کردن تماشاگران خود داشتند.

بازیکنان مهرام و پتروشیمی نیز سعی می‌کردند تا تماشاگران خود را به آرامش دعوت کنند تا جایی که مهدی کامرانی گارد راس پتروشیمی با حضور در میان تماشاگران همشهری، آن‌ها را به آرامش دعوت می‌کرد.

با این حال این درگیری بدون صدمه هم نبود و دو تماشاگر بسکتبال از ناحیه سر و صورت دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدند. این دو تماشاگر زیر نظر پزشک مهرام درمان شدند.

پس از مداخله مسئولان و بازیکنان دو تیم، تماشاگران به جای خود نشستند و تیم‌شان را تشویق کردند. البته بیلبوردهای تبلیغاتی تیم میزبان نیز توسط ماهشهری‌ها کنده شد.

کوارتر چهارم، مهرام نخستین بردش را جشن گرفت

کوارتر پایانی مسابقه پس از نزدیک به 30 دقیقه توقف به دلیل درگیری هواداران با هم و با نظر ناظر مسابقه آغاز شد. این کوارتر نیز با برتری مهرام همراه بود. 5 خطائه شدن مهدی کامرانی و خروج او از میدان نیز فرصت بیشتری در اختیار شاگردان هاشمی داد تا فاصله امتیازی را افزایش دهند.

صمد نیکخواه بهرامی در این کوارتر نیز درخشید و با استفاده از موقعیت‌های خود امتیازآوری می‌کرد. مهرام در دفاع هم خوب بود اما بازیکنان پتروشیمی سعی داشتند با نفوذهای سریع فاصله را کاهش دهند اما عدم تمرکز آنها باعث می‌شد موقعیت‌هایشان از دست برود.

دو تیم در کوارتر پایانی بازی سرعتی در دستور کار داشتند و از ضد حمله‌های خود استفاده می‌کردند. 4 دقیقه به پایان کوارتر چهارم مانده بود که مهرام 76 بر 63 از حریفش پیش افتاد و حاشیه امنیتی خوبی برای خود ایجاد کرد. البته پتروشیمی در دقایق آخر بهتر کار کرد و کوارتر چهارم را با نتیجه 27 - 18 به سود خود تمام کرد اما در نهایت بازی را 85 بر 78 باخت.

سجادی معاون وزیر ورزش، محمود مشحون رئیس فدراسیون و مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی از جمله حاضرین در سالن بودند.

با انجام سه دیدار از سری رقابتهای فینال لیگ برتر بسکتبال، پتروشیمی 2 بر یک پیش است و چهارمین مسابقه این دو تیم ساعت 17 فردا در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها