کفاشیان: آئین نامه لیگ باید در هیات رئیسه فدراسیون تصویب شود

اختلافات زیرپوستی رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال

رییس فدراسیون فوتبال از کاندایدا شدنش برای دوره بعدی انتخابات این فدراسیون خبر داد و گفت: اگرچه به خاطر حملات زیاد از کار کردن در فوتبال آزرده خاطر شده‌ام اما در دوره بعدی هم کاندیدا خواهم شد.
کد خبر: ۶۶۶۶۶۴
نبی  برای حل مشکل نکونام به کویت می رود

علی کفاشیان درباره وضعیت اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی اظهار کرد: همه شرایط رضایت‌بخش است و این اردو با تعدادی از بازیکنان تیم ملی در حال برگزاری است. بازیکنان، تمرین‌های بدنسازی را پشت سر گذاشته و بازی‌های تدارکاتی هم انجام داده‌اند و چند روز دیگر هم این اردو به پایان می‌رسد و بعد از بازگشت به ایران کم کم به اردوی اتریش خواهند رفت.

وی درباره بحث تیم‌هایی که بازیکنان‌شان را بنا بر درخواست فدراسیون سر وقت در اختیار تیم ملی نگذاشتند گفت: قبلا با همه این باشگاه‌ها هماهنگ کرده بودیم که تمام ملی‌پوشان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار دهند اما دو باشگاه استقلال و سپاهان این کار را نکردند و کروش هم از این موضوع گله‌مند بود. ما از او خواستیم اردو را برگزار کند و بازیکنان کم کم با تمام شدن کارشان در لیگ قهرمانان آسیا به اردوی تیم ملی اضافه شوند که همین هم شد. البته از فولاد و تراکتورسازی که همکاری خوبی داشتند تشکر می‌کنم اما استثقلال و سپاهان تشخیص دادند که بازیکنان‌شان را در آن زمان به تیم ملی ندهند. زور هم نبود و قانون با آن‌ها بود. اما شرایط تیم ملی هم خاص بود. فکر می‌کنم باید کادر فنی تیم‌های استقلال و سپاهان و کادر فنی تیم ملی با هم جلسه می‌گذاشتند تا این مشکلات پیش نیاید. به هر حال این هماهنگی گاهی اوقات میان کادرهای فنی وجود ندارد.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا کروش برای کار کردن با نبی به مشکل خورده است خاطرنشان کرد: خیر هیچ مشکلی وجود ندارد. فقط کروش وقتی ما در سفر مالزی بودیم عصبانی شده بود و گفته بود چرا نبی به مالزی رفته است. او صرفا عصبانی شده بود که این حرف را زد و همه که مثل من نیستند!

رییس فدراسیون در واکنش به اینکه آیا همچنان با روحیه به کارتان ادامه می‌دهید یا شرایط و مشکلات فوتبال از انگیزه‌تان برای مدیریت در آن کم کرده است، گفت:اوایل که به فوتبال آمده بودم روحیه بهتری داشتم اما حملات زیادی به ما شد که گاهی آزرده خاطر می‌شدم. کار زیاد است و بعضا نتایج خوبی هم می‌گرفتیم اما باز حملات ادامه داشت. ما هم که سنگ نیستیم بالاخره خسته می‌شویم. اما سعی می‌کردم از کنارش بگذرم. من برای دوره بعدی انتخابات فدراسیون هم باز کاندایدای ریاست می‌شوم و بعد از آن حالا باید ببینیم چه می‌شود.

وی در مورد عدم نتیجه‌گیری نمایندگان ایران در آسیا نیز گفت: در آسیا سه تا از 4 نماینده ما حذف شدند، با وجود اینکه تیم ملی ما کماکان اول آسیاست و به جام جهانی صعود کرده است. این هم به این خاطر است که باشگاه‌های ما ابزارهای لازم را ندارند و از بازیکنان سطح اول دنیا استفاده نمی‌کنند.

وی با اشاره به تیم استقلال گفت: شما همین استقلال را ببینید. از ابتدای فصل نفرات خوبی را جذب کرد و ما هم به جواد نکونام و تعدادی از بازیکنان‌شان گفتیم که در این تیم بمانند. جواد نکونام در ابتدا پیشنهاد 4 میلیاردی داشت اما باز هم در استقلال ماند ولی به هر صورت این تیم نتوانست بازیکنان خود را حفظ کند و در آسیا از آن‌ها استفاده کند. اما کشورهای عربی با استفاده از یکی ،دو بازیکن کلیدی نتایج لازم را می‌گیرند.

کفاشیان با اشاره به حضور بازیکنان ایران در لیگ‌های عربی نیز گفت: اگر بخواهیم این گونه ادامه دهیم فوتبال ما قطعا افت می‌کند. البته اگر بازیکنان‌مان به لیگ‌های اروپایی بروند مشکلی نداریم.

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به شفاف‌سازی قرارداد بازیکنان و مربیان لیگ نیز گفت: قرارداد مربیان و بازیکنان باید شفاف باشد. من ناراحت نیستم که قراردادها را روی سایت بگذاریم زیرا این گونه مشخص می‌شود که چه کسانی چقدر دریافت کرده‌اند. خیلی از بازیکنان90 تا 130 میلیون تومان قرارداد می‌بندند اما ما آن‌ها را در رده بازیکنان میلیاردی قرار می دهیم زیرا ما چند بازیکن میلیاردی داریم که آن‌ها قرارداد میلیاردی می‌بندند. اگر قراردادها شفاف شود دیگر همه می‌دانند که کی چقدر گرفته است. به خاطر همین با سازمان لیگ صحبت کردیم و قرار شد از فصل آینده قراردادها روی سایت نمایش داده شود.

وی در مورد مدیریت باشگاه‌ها نیز گفت: در ایران ثبات مدیریت وجود ندارد. البته باید قبول کنیم مدیریت بعضی باشگاه‌ها مثل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مراتب سخت‌تر از باشگاه‌های دیگر است. مدیران این باشگاه‌ها محکوم به نتیجه گرفتن هستند بنابراین در فصل نقل و انتقالات سعی می‌کنند بهترین نفرات را جذب کنند زیرا می‌خواهند نتایج خوبی را در آخر فصل بگیرند. باید قبول کنیم عدم ثبات مدیریت باعث ایجاد مشکلاتی برای باشگاه‌های ما می‌شود. باید از روز اولی که مدیر به باشگاه می‌آید سعی کند تصمیمات درست را بگیرد تا در انتها دچار مشکل نشود.

به گزارش ایسنا ، کفاشیان با بیان اینکه مدیریت بعضی از باشگاه‌ها بسیار سخت است گفت: من 35 سال است در ورزش کار می‌کنم و فکر می‌کنم سخت‌ترین سال‌های فعالیتم را در فوتبال سپری کردم اما با این حال به هیچ وجه حاضر نمی‌شوم مدیرعاملی یکی از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را بپذیرم چون شرایط بسیار دشواری دارد.

رییس فدراسیون درباره حل شدن موضوع جواد نکونام نیز تصریح کرد: قرار بود نکونام بخشی از طلبش را از تیم الکویت نگیرد و بتواند زودتر این تیم را ترک کرده و به اردوی تیم ملی بپیوندند اما باشگاه الکویت با این موضوع مخالفت کرده است من هم با رییس فدراسیون کویت صحبت کردم که او گفت این کار بسیار سخت است. نهایتا تصمیم گرفتیم نبی فردا (شنبه) به کویت برود تا موضوع را حل کرده و تا شب کار به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تیم ملی برای ادامه اردوهایش تا جام جهانی مشکل مالی ندارد گفت‌:‌در حال حاضر تیم ملی پس از اردوی آفریقای جنوبی چند روز زودتر از برنامه از پیش تعیین شده به تهران برمی‌گردد تا مدتی هم در این جا اردو داشته باشیم و بعد از آن به اتریش می‌روند. خوشبختانه مسائل مالی را وزارت ورزش و جوانان حل کرده است و ما 2 میلیارد تومانی که آن‌ها داده بودند را برای تیم ملی خرج کردیم چون به آن نیاز داشتیم و الان هیچ مشکلی برای برگزاری اردوی اتریش نیست. فکر می‌کنم در آن اردو بتوان ارزیابی دقیقی از وضعیت تیم ملی پیش از جام جهانی داشت.

کفاشیان در واکنش به اینکه آیا کروش 6 بازیکن سپاهان که از تیم ملی محروم کرده بود را بخشیده است چون ظاهرا رحمان احمدی به این اردو اضافه شد گفت: موضوع محرومیت نبود. کی‌روش آن‌ها را از اردوی آفریقای جنوبی خط زد و اگر در لیست تیم ملی برای اردوی اتریش باشند، آن‌ها را دعوت می‌کند. البته رحمان احمدی هم که به اردوی تیم ملی رفته است.

وی در مورد میزان آمادگی بازیکنان ایران نیز گفت: بازیکنان ما مقابل تیم‌های خوب و پرقدرت خوب بازی می‌کنند. من بازی استقلال برابر الریان را تماشا کردم. استقلالی‌ها هم خوب می‌دویدند و هم از لحاظ بدنی در شرایط خوبی بودند و مطمئنا بازیکنان ملی هم این گونه خواهند بود. البته ما از نظر لژیونرها خیال‌مان راحت است و می‌دانیم که آن‌ها در شرایط بدنی خوبی هستند.

کفاشیان همچنین در مورد بودجه 24 میلیاردی که قرار بود از طریق وزارت ورزش به فدراسیون اختصاص داده شود نیز گفت: بودجه‌ای که قرار بود برای اردوی آفریقای جنوبی و اتریش و همین طور برای سفر به برزیل برای ما تامین شود از طریق وزارت ورزش به ما پرداخت شده است. وزارت ورزش درصدد است بیشتر به ما کمک کند. ما از وزارت ورزش از این بابت تشکر می‌کنیم زیرا از ما حمایت‌های لازم را انجام داده است.

کفاشیان همچنین در مورد اینکه چرا ما در هیات رییسه AFC کرسی نداریم نیز گفت: در هیات رییسه AFC کشورهایی هستند که فوتبال قابل توجهی ندارند که این به خاطر مسائل سیاسی است. البته ما هم در همه کمیته‌ها عضو داریم اما سعی می‌کنیم در انتخابات سال آینده بتوانیم در هیات رییسه هم کرسی داشته باشیم.

وی همچنین در مورد قرارداد 160 میلیاردی که سازمان لیگ برای تبلیغات محیطی منعقد کرده است نیز اضافه کرد: طبق این قرارداد 60 میلیارد تومان امسال به سازمان لیگ پرداخت می‌شود و 100 میلیارد هم سال بعد قرار است پرداخت شود که از این پول 80 درصد به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

وی در مورد پرداخت 2 میلیاردی باشگاه پرسپولیس نیز گفت: با پولی که از قرارداد 160 میلیاردی به ما می‌رسد، 2 میلیارد پرسپولیس را هم که خرج کرده بودیم پرداخت می‌کنیم (باخنده). قرار است از این پول برای ساماندهی آکادمی‌های فوتبال و همین طور فوتبال پایه نیز هزینه کنیم.

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به جای خبرنگاران ورزشی هنرمندان را به جام جهانی می‌برید نیز گفت: با بودجه‌ای که برای ما اختصاص داده شده تیم ملی و کادر فنی را هم به زور به جام جهانی می‌بریم. برای بردن هنرمندان به جام جهانی برنامه‌ای نداریم. البته قصد داشتیم پیشکسوتان را با خود ببریم که آن هم در دستور کار ستاد جام جهانی است که اگر بودجه لازم تامین شد این کار صورت بگیرد اما ما بودجه‌ای برای بردن هنرمندان به جام جهانی اختصاص نداده‌ایم.

کفاشیان همچنین درباره آژانس‌های هواپیمایی که با آرم فیفا برای سفر به جام جهانی تبلیغ می‌کنند گفت: ما از طریق کمیته حقوقی پیگیر این موضوع هستیم. البته فیفا نیز از طریق وکلای حقوقی خود از آژانس‌هایی که بدون مجوز از آرم فیفا استفاده می‌کنند شکایت خواهد کرد. ما فقط یک آژانس هواپیمایی که تعطیلات رویایی نام دارد را تایید کرده‌ایم. اگر کسانی از طریق آژانس‌های دیگر ثبت نام کنند ما مسئولیتی در قبال آن‌ها نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمپ تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی به خاطر شرایط نامناسبی که داشته تغییر کرده است گفت: یک جابه‌جایی‌هایی صورت گرفت اما مشکل خاصی نبود.

کفاشیان در واکنش به اینکه ظاهرا سید مهدی رحمتی گفته است شخصی از داخل فدراسیون به کروش نامه نوشته که او را ببخشد اما این دروازه‌بان در جریان نبوده است گفت: ما همیشه از رحمتی دفاع کرده و می‌کنیم. بعدا در این باره توضیح خواهم داد.

کفاشیان درباره انتخابش به عنوان رییس کمیته ضرورت اصلاحات راهبردی AFC خاطرنشان کرد: این هم یکی از کمیته‌های AFC است که برنامه‌های کلی کنفدراسیون را بررسی می‌کند و در راستای مسئولیت دادن به مسئولان فوتبال کشورهای مختلف این کرسی را هم برای ایران در نظر گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها