سیروس مقدم، سامان مقدم و محمود معظمی در تدارک ساخت سریال‌هایی هستند که قرار است ماه رمضان امسال روی آنتن بروند.
کد خبر: ۶۶۵۳۵۶
از سیروس تا سامان مقدم در تدارک سریال های ماه رمضان

رسانه ملی پخش سریال‌های مناسبتی‌ امسال را با چهار سریال نوروزی آغاز کرد که سطح کیفی هر کدام با درصدی از جلب رضایت مخاطب، آرای متفاوتی را به خود اختصاص دادند.


نکته قابل توجه در بحث ساخت سریال‌های مناسبتی، جدا از نبود زمان کافی برای به سرانجام رساندن آن قبل از پخش یا نبود فیلمنامه کامل قبل از تصویربرداری، نبود بودجه‌ است؛ مسئله‌ای که چند سالی است بسیاری از برنامه‌سازان را با مشکل مواجه کرده است.

در فاصله بیش از دو ماه مانده به آغاز ماه مبارک رمضان برخی از کارگردان‌ها دست به کار ساخت سریال‌هایشان شده‌اند.

سیروس مقدم که به تازگی مجموعه «پایتخت 3» را روی آنتن شبکه یک سیما داشت، قرار است سریال «مدینه» را برای پخش در ماه مبارک رمضان مقابل دوربین ببرد.

مقدم بار دیگر با سعید نعمت الله به عنوان نویسنده همراه شده است و قرار است قصه زنی را به تصویر بکشد که فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در جامعه دارد و در این راه با مشکلاتی مواجه می‌شود.

نقش اول مجموعه تلویزیونی «مدینه» به عهده پریوش نظریه است. شبنم مقدمی، رضا رویگری، آناهیتا افشار، لیندا کیانی، مریم بوبانی، آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، بهزاد فراهانی دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند و قرار است بازیگرانی دیگری هم به این لیست اضافه شوند.

زینب تقوایی که تا پیش از این تهیه کنندگی سریال «دودکش» را برعهده داشت، در این مجموعه در مقام تهیه کننده در کنار مقدم حضور دارد.

او درباره شرایط تولید این مجموعه تلویزیونی می‌گوید: «این کار پیش تولید نسبتا طولانی داشت. سعید نعمت الله نگارش فیلمنامه را به پایان رساند و ما در حال حاضر فیلمنامه کاملی در اختیار داریم. فضای فیلم به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌کنم با اقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه خواهد شد

او درباره همکاری با سیروس مقدم گفت: «همیشه سعی می‌کنم این را در نظر بگیرم که نتیجه همکاری کدام نویسنده با کدام کارگردان مطلوب‌تر خواهد شد. با در نظر گرفتن تجربه‌هایی که آقای نعمت‌الله پیش از این با آقای مقدم داشته، سعی کردیم به ترکیب خوبی از عوامل برسیم و خوشحالم که در کنار سیروس مقدم حضور دارم

او در پاسخ به این پرسش که هنوز حواشی ساخت سریال «دودکش» و انتقادی که برخی بازیگران به تسویه حساب مالیشان داشتند به گوش می‌رسد و با این شرایط ساخت «مدینه» را چطور آغاز خواهد کرد، گفت: «کار تهیه‌کننده این است که تخصص و اشراف زیادی روی کار داشته باشد و به نوعی پروژه را مدیریت کند و در بخش‌های مختلف فعال باشد. مثلا شاید جذب اسپانسر به نفع پروژه باشد و تلاشم را هم در جهت جذب اسپانسر می‌کنم، اما قطعا از حضور اسپانسری استفاده می‌کنم که هم‌راستا و هم‌جهت با کار باشد و به سریال لطمه نزند

شبکه دو سیما هم سریال «مثل من، مثل تو» با عنوان قبلی «فاخته» را برای پخش در ماه رمضان در نظر گرفته است.

محمود معظمی که ساخت سریال «تکیه بر باد» و کارگردانی چند اپیزود از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را در کارنامه خود دارد، «مثل من، مثل تو» را با فیلمنامه‌ای از علی‌اکبر محلوجیان مقابل دوربین برده است. ثریا قا سمی، عبدالرضا اکبری، فرخ نعمتی، شهرام عبدلی، نگین معتضدی، کمند امیر سلیمانی، متین ستوده از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. داستان درباره یک کودک 9 ساله است که کم‌کم وارد دنیا بزرگتر‌ها می‌شود.

معظمی درباره زمان‌بندی پایان تصویر برداری سریالش گفت: «تقریبا عجله و شتاب در ساخت سریال‌های مناسبتی همیشه در این آثار وجود دارد و در این شتاب کسی موفق‌تر است که کار بهتر و با کیفیت تری ارائه بدهد

او ادامه داد: «تمام تلاشم را می‌کنم که سریال قابل قبولی بسازم و امیدوارم این سریال در باکس اصلی پخش سریال ماه مبارک رمضان قرار بگیرد

شبکه سه سیما تا به امروز سریالی را به عنوان گزینه نهایی پخش در ایام ماه مبارک رمضان معرفی نکرده است. از سوی دیگر، ظاهرا مجموعه تلویزیونی «سه‌جلد» به کارگردانی سامان مقدم برای پخش از شبکه تهران در نظر گرفته شده است.

پیمان عباسی نگارش این مجموعه تلویزیونی را برعهده دارد. داستان سریال روایتی کمدی‌اجتماعی از سه طبقه مختلف جامعه است.

هنوز لیست بازیگران این مجموعه تلویزیونی کامل نیست و فعلا مراحل پیش‌تولید را پشت سر می‌گذارد. مقدم پیش از این مجموعه‌های «پریدخت» و «شمس‌العماره» را کارگردانی کرده است. (خبر آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها