کشته، مفقود و گرفتار شدن بیش از 120 کوهنورد

حادثه مرگبار سقوط بهمن در اورست

سقوط بهمن در قله اورست باعث کشته و مفقود شدن حدود 15 کوهنورد شد و بیش از 100 کوهنورد نیز در منطقه یخچالی این قله گرفتار شده‌اند.
کد خبر: ۶۶۴۸۵۰
حادثه مرگبار سقوط بهمن در اورست


تمامی فعالیت های صعود اورست در جبهه جنوبی و در خاک نپال به دلیل حادثه وقوع وحشتناک بهمن و مرگ چندین شرپا و کوهنورد به حال تعلیق درآمده است.

آنگ تشرینگ شرپا، رئیس فدراسیون کوه نوردی نپال به خبرگزاری فرانسه گفته است حادثه بهمن در حوالی ساعت 6:45 دقیقه صبح جمعه 18 آوریل به وقت محلی نپال در ارتفاع 5،800 متری درست در زیر کمپ 2 رخ داده است.

طبق اعلام سایت پیک فریکس (peak Freaks) تاکنون 6 شرپا کشته شده و 9 کوه نورد دیگر مفقود هستند. در حال حاضر هلیکوپترها در حال پرواز مداوم هستند تا کوهنوردانی که در بالای منطقه وقوع بهمن گیر افتاده اند را از محل انتقال دهند.این درحالی ست که اجساد شرپایان جان باخته نیز باید تخلیه شوند.

بر اساس گزارش‌ها بیش از 100 کوهنورد به دلیل شکسته شدن نردبان های یخچال «خومبو» و مسیر بین کمپ ها بالاتر از کمپ 2 گیر افتاده اند.

اخبار ناموثقی هم از کشته شدن 13 نفر و 3 مفقود یا حتی 12 کشته و 5 مفقود حکایت دارد. در همین حین شاهدان عینی خبر از مشاهده 11 جسد که به بیس کمپ آورده شده‌اند، می‌دهدکه به نظر می رسد که بیشترشان شرپاهای راهنما باشند.

یکی از شرکت هایی که در منطقه کاتماندو فعالیت می‌کند خبر داده که دو نفر از راهنمایان این شرکت نیز در بین جان باختگان بوده و 4 نفر دیگر هنوز مفقود هستند. خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرده که تعداد راهنمایان کشته شده 12 نفر بوده و احتمال دارد این تعداد به 14 نفر نیز برسد.

این حادثه یکی از ناگوارترین و مرگبارترین حوادث اتفاق افتاده در اورست و قلل بالای هشت هزار متری به شمار می‌رود.

عظیم قیچی‌ساز کوهنورد مشهور ایرانی نیز در حال حاضر برای فتح قله «شیشاپانگما» در ارتفاع 6 هزار متری این قله قرار دارد.(فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها