کفاشیان : اگر نمی توانند فوتبال را تعطیل کنند

کنایه وزیر ورزش به رییس فدراسیون فوتبال

وزیر ورزش طوری می‌گوید 1500 میلیارد تومان را 18 تیم لیگ برتری بلعیده اند که انگار از 100، 200 میلیون تومان صحبت می‌کند.
کد خبر: ۶۶۴۸۴۰
پول‌هایی که فوتبال می‌بلعد/ آمار اشتباه وزیر

وزیر ورزش طوری می‌گوید 1500 میلیارد تومان را 18 تیم لیگ برتری بلعیده اند که انگار از 100، 200 میلیون تومان صحبت می‌کند. هر چند که حیف و میل یک ریال از بیت المال نیز پرسش برانگیز است، اما باید از دکتر گودرزی پرسید که در صورت آگاهی از این وضع، چرا زودتر از اینها دست به کار نشده است؟ بی‌شک حالا که کار از کار گذشته و لیگ برتر تمام شده، این حرف حکم نوشدارو بعد از مرگ‌سهراب را دارد.

هر چند بیان این مساله به نوعی رفع تکلیف به حساب آمده و به نوعی زمینه‌سازی برای ایستادن وزارت ورزش مقابل قراردادهای میلیاردی از سوی باشگاه‌هاست که البته این اقدام را باید اصولی و قابل تمجید دانست، اما به نظر می‌رسد این آمار دقیق نیست و از وزیر ورزش بعید است که آماری غیردقیق را بر زیان بیاورد. اگر فرض را بر این تصور وزیر بگیریم که از سوی 18 تیم لیگ برتری (لیگ 16 تیمی است) هر یک مبلغ 30 میلیارد تومان هزینه شده باشد که البته این‌طور نیست و بعضی تیم‌ها بنا به آنچه اعلام شده رقمی بین پنج تا هشت میلیارد تومان هزینه کرده‌اند، عدد 540 میلیارد تومان به‌دست می‌آید و اگر این مبلغ را از 1500 میلیارد تومان کسر کنیم، رقم 960 میلیارد تومان باقی می‌ماند و باید دید که این رقم در محاسبات وزیر ورزش چگونه انجام شده است؟

البته در این‌که پول زیاد و غیرمتعارفی در فوتبال ما هزینه شده و این همه هزینه بی ضابطه نیز دستاورد مشخصی را برای فوتبال باشگاهی و ملی ما به همراه ندارد، حرفی نیست، اما پرسش اینجاست که مسئولان ورزش ما ازابتدا جلوی این اقدامات را نمی‌گیرند تا امروز مجبور نباشند برای بلعیده شدن 1500 میلیارد تومان مرثیه سر دهند.

باید بگویم نه‌تنها فوتبال ما، بلکه بدنه ورزش ما نیز بیمار است. می‌پرسید چرا، پاسخ ما این است؛ اگر حضور کوتاه مدت آقای گودرزی را در عرصه ورزش فاکتور بگیریم، بدنه مدیریتی ورزش ما اغلب از مدیرانی هستند که سال‌ها در عرصه ورزش حاضرند و این‌گونه نیست که با معادلات ورزش بیگانه باشند، اما چرا این ساختار مدیریتی تا امروز موفق نشده‌ جلوی این همه ریخت و پاش‌ زائد و بی‌ثمر را در ورزش و فوتبال بگیرند؟ حتما باید مدیرانی از خارج بیایند و نحوه هزینه کرد در ورزش را به ما یاد بدهند. بی‌شک اگر بخواهیم تحلیلی غیر از این داشته باشیم، باید بگوییم این هزینه‌های کلان در فوتبال صورت می‌گیرد چون از خوان گسترده آن، خیلی‌ها به نوایی می‌رسند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها