دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به وجود مخدر شیشه در داروهای چاقی و لاغری که در ماهواره ها تبلیغ می شود گفت: شیشه تاثیر مخربی بر ذهن افراد دارد و باید در زمینه آلوده بودن این قرصها در جامعه اطلاع رسانی کافی شود.
کد خبر: ۶۶۳۶۶۶
آلوده بودن قرصهای چاقی و لاغری به شیشه

جام جم سرا:احمد ربیع زاده در همایش بهبود یافتگان این استان با بیان اینکه برای پیشگیری و درمان و مقابله با اعتیاد باید همه اقشار جامعه را درگیر این موضوع کرد گفت: اگر بتوانیم موضوع مقابله با اعتیاد را مردمی کنیم می توان امیدوار بود در این حوزه موفق باشیم.

مبارزه با قلیان در مدارس

وی با اشاره به طرح همیار مهرآفرین در مدارس ابتدایی گفت: این طرح با تاکید در خصوص مصرف سیگار و قلیان است زیرا ما معتقدیم قلیان پایه اولیه مصرف مواد مخدر است.

تشکیل شورای سلامت در مناطق22گانه پایتخت

ربیع زاده از تشکیل شورای سلامت اجتماعی در مناطق تهران خبر داد و گفت: این شورا با همکاری شهرداری آموزش و پرورش، نخبگان دانشگاهی و شورایاری های محلات تشکیل می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم افراد سالم جامعه سالم باقی بمانند و به سمت اعتیاد گرایش پیدا نکنند همچنین افرادی که از دام اعتیاد رها شده اند نیز همچنان پاک بمانند و دوباره به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نکنند که تشکیل شورای سلامت اجتماعی در مناطق می تواند ما را در رسیدن به این هدف بسیار کمک کند.

مخدر شیشه در قرص های لاغری

ربیع زاده با اشاره به تاثیر مواد مخدر صنعتی و قرصهای روانگردان در فکر و روان نوجوانان و جوانان گفت: بسیاری از داروهای لاغری و چاقی که هزاران مدل آن در ماهواره ها تبلیغ می شود دارای مواد مخدر شیشه است و ما باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم زیرا آثار تخریبی شیشه هم در فرد بسیار بالاست و هم تاثیرات اجتماعی بسیاری دارد.

فراگیری اعتیاد فرامدرنیته در میان جوانان

وی از فراگیری اعتیادی جدید در بین جوانان خبر داد و این اعتیاد را اعتیادی فرامدرنیته عنوان کرد و گفت: اعتیاد به فضاهای سایبری نوع جدید اعتیاد است که باید با آن مقابله کرد برخی از کودکان ما بیش از 10 ساعت پشت کامپیوترهای شان می نشیند این اعتیاد اثرات روحی و روانی بسیاری بر نوجوانان و کودکان ما خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در گذشته مردم بچه های خود را از تردد کوچه و خیابان منع می کردند تا گرفتار رفیق ناباب نشوند امروز رفیق ناباب مقابل چشمان کودکان ماست و ما متوجه آن نیستیم.

ربیع زاده از رایزنی با آموزش و پرورش برای مقابله با این اعتیاد خبر داد.

تشکیل تعاونی کارآفرینی بهبود یافتگان با نقش آفرینی معتادان بهبود یافته خبر دیگری بود که رفیع زاده به آن اشاره کرد و گفت: اساس نامه این تعاونی تدوین شده و به زودی این تعاونی ها تشکیل می شوند زیرا خود بهبود یافتگان می توانند بیشتر از دیگران به خود کمک کنند.

همچنین مجمع خیرین حمایت از آسیب دیدگان ناشی از اعتیاد نیز در سال 93 تشکیل خواهد شد.

در ادامه این مراسم حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه ایران سالهاست هزینه استقلال خود را می پردازد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدرتهای بزرگ ما را درگیر جنگ نظامی، سیاسی، اطلاعاتی و ... کرده اند و یکی از بدترین موضوعات درگیر کردن جامعه به اعتیاد است. یکی از دیپلماتهای آمریکایی در سخنانش گفته بود ما مردم ایران را با سیگار می کشیم.

وی مقابله با اعتیاد را کاری بزرگ دانست که برای انجام آن باید از مردم مدد گرفت و گفت: اعتیاد را زمانی می توانیم از بین ببریم که خود مردم وارد این بحث شوند. مردمی کردن موضوع مبارزه با اعتیاد و استفاده از گروههای مردم نهاد موثرترین راه مقابله با آن است.

آسیبهای اجتماعی را مانند فلج اطفال نمی شود درمان کرد

در ادامه این مراسم موسوی کلک مدیرکل توسعه مشارکتهای مردمی و سازمان نهادهای مردمی ستاد با مواد مخدر با بیان اینکه حوزه اجتماعی حوزه ای مظلوم است این مظلومیت را در قانونگذاریها و تامین منابع می بینیم.

وی ادامه داد: موضوعات اجتماعی را نمی توان همانند بیماری فلج اطفال با یک قطره حل کرد. ما برای آنکه جامعه ای سالم و با نشاط داشته باشیم باید دو مولفه را که یکی مطالبه گری اجتماعی و دیگری مسئولیت پذیری اجتماعی است را در جامعه نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: با برخوردهای انتظامی صرف نمی توانیم با مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی برخورد کرده و آنها را کنترل و کاهش دهیم. مگر در این مدت آمار اعتیاد پایین آمده یا سن اعتیاد بالا رفته و یا کمتر دختران و زنان ما درگیر اعتیاد شدند.

این مدد کار اجتماعی اضافه کرد: مردم همان قدر که درگیر سبد کالا و... هستند باید پی گیر حقوق اجتماعی خود باشند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها