اولیای دم پای چوبه دار طناب را از گردن قاتل برداشتند

برنامه 90، جوانی را از چوبه دار نجات داد

قرار بود بامداد دیروز (سه‌شنبه) جوانی اسیر طناب دار شود، اما یک خواب، یک شهر و یک جریان رسانه‌ای، در دقیقه‌ 90 روح بزرگ پدر و مادری را برانگیخت تا از خون پسرشان بگذرند.
کد خبر: ۶۶۳۵۰۷
برنامه 90، جوانی را از چوبه دار نجات داد

عبدالغنی حسین‌زاده از فوتبالیست‌های قدیمی استان مازندران در حالی که طناب دار به گردن قاتل پسرش آویخته شده بود، اعلام گذشت کرد.

آبان 1386 بود که یک دعوای ساده در چهارشنبه بازار شهر کوچک رویان از توابع شهرستان نور فاجعه آفرید و زندگی جوانی هجده ساله را به پایان رساند. محل اجرای حکم قصاص «بهتاش- ق» به اتهام قتل «عبدالله حسین‌زاده» روز گذشته در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور آماده شده بود و نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند.

از ساعات اولیه صبح نیز مردم در محل اجرای حکم حضور یافته بودند، اما دقایقی قبل از طلوع آفتاب، زمانی که طناب دار به گردن متهم آویخته شده بود، اولیای دم پای چوبه دار آمدند و طناب را از گردن قاتل برداشتند.

در این بخشش، رسانه‌ها و برنامه تلویزیونی 90 نقش پررنگی را ایفا کردند. به گفته عبدالغنی حسین‌زاده، پدر مقتول، عادل فردوسی‌پور قبل از آن‌که در برنامه 90 در مورد این حادثه صحبت کند با او تماس گرفت و درخواست کرد که از خون پسرش بگذرند. علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم از دیگر چهره‌های تاثیرگذاری بودند که پس از تماشای برنامه 90 با پدر مقتول که یکی از مربیان فوتبال است، تماس گرفتند.

عبدالغنی حسین‌زاده 18 سال است که در رویان مدرسه فوتبال دارد و فوتبالیست‌های زیادی را از جمله محسن بنگر و محسن یوسفی تربیت کرده است. این مربی قدیمی و کارکشته مازندرانی با شکرگذاری از خدا که در لحظه آخر رحم را بر دل او و همسرش مستولی کرد تا بتواند ببخشد، گفت: از جوان‌ها می‌خواهم که دعوا نکنند و در درگیری‌ها تا می‌توانند شرکت نکنند. اگر هم ناچار به دعوا شدند دست به چاقو یا این چیزها نبرند که خود را نصیحت کنند. این تنها نصحیت من به جوان‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها