جراح و متخصص زنان با بیان اینکه که افرادی که زمینه ارثی ابتلا به واریس دارند باید از مصرف قرص‌های ضدبارداری خودداری کنند، گفت: مصرف قرص‌های استروژن و پروژسترون موجب بیشتر لخته شدن خون در بدن شده، قرص‌های ضدبارداری، بیماری واریس را تشدید می‌کند.
کد خبر: ۶۶۲۸۴۱
تشدید واریس، پیامد قرص‌های ضدبارداری

جام جم سرا: دکتر طاهره افتخار با بیان اینکه که زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به واریس هستند، گفت: بارداری، سابقه خانوادگی، سرپا ایستادن‌های طولانی، وزن زیاد، افزایش سن و استفاده از داروهای هورمونی از عوامل ابتلا به واریس محسوب می‌شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این عارضه ظاهری نامناسب دارد و به صورت برجستگی‌های طنابی شکل بنفش در زیر پوست ایجاد می‌شود و بیشتر اندام تحتانی را درگیر می‌کند، گفت: به مرور زمان بیمار احساس درد در ناحیه ساق پا می‌کند که با بالا نگه داشتن پاها، این درد از بین می رود.
به نقل از ایسنا، وی افزود: در مراحل پیشرفته تورم ناحیه مچ پا، بدنبال ایستادن و طولانی و تغییر رنگ پوست ناحیه ساق پا به صورت لکه‌های قهوه‌ای و سیاه رنگ تظاهر می‌کند.

آمبولی ریه، کشنده‌ترین عارضه بیماری واریس

دکتر افتخار با تاکید بر اینکه راهی برای درمان بیماری واریس وجود ندارد اما با رعایت برخی نکات می توان احتمال ابتلا به آن را کاهش داد، افزود: پیاده روی و ورزش کردن به طور مداوم نه تنها جریان خون را در پاها بهبود می دهد و از پیشرفت و بدتر شدن سیاهرگ‌های واریسی جلوگیری می‌کند بلکه فشار خون بالا را کاهش می دهد و سیستم گردش خون کل بدن را تقویت می‌کند.
این متخصص زنان تناسب اندام و استفاده از رژیم غذایی را یکی دیگر از راه های مهم در کاهش بروز واریس دانست و گفت: اضافه وزن باعث می شود که فشار زیادی روی پاها و سیستم گردش خون بدن وارد شود و خطر ابتلا به واریس را افزایش دهد که با استفاده از رژیم غذایی سالم افرادی که اضافه وزن دارند نه تنها می توانند وزن مناسبی به دست آورند بلکه می توانند خطر مبتلا شدن به این بیماری را کاهش دهنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پوشیدن جوراب سفت و مخصوص واریس، صحیح نشستن، و نپوشیدن شلوار و دامن تنگ را از دیگر راهکارهای کاهش واریس دانست و در پایان اظهار داشت: بعضی از افراد حتی با داشتن وزن مناسب هم مستعد ابتلا به واریس هستند که در این موارد توصیه می شود افراد وزن بدن را حفظ کنند و با مراجعه به پزشک متخصص در مورد سایر راه‌های کاهش خطر ابتلا به واریس مشورت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها