سپاهان و تراکتورسازی در آغاز هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب به مصاف تیم های السد قطر و الاتحاد عربستان می روند.
کد خبر: ۶۶۲۷۵۷
یورش اصفهان و تبریز به 3 امتیاز آسیایی

سایت جام جم ورزشی - هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فردا سه‌شنبه با برگزاری هشت دیدار و در شرق و غرب این قاره آغاز می‌شود و در این روز دو نماینده ایران برای افزایش شانس خود جهت حضور در مرحله حذفی این مسابقات به میدان می‌روند. سپاهان در اصفهان از تیم السد قطر میزبانی می‌کند و برای فرار از قعرنشینی و افزایش شانس صعودش، باید در خانه پیروز شود و تراکتور هم با سفر به عربستان در یک دیدار حیثتی و سرنوشت‌ساز مقابل الاتحاد به میدان می‌رود که در زیر به این بازی‌ها اشاره می‌شود:

سپاهان ایران - السد قطر
شاگردان زلاتکو کرانچار شبی تلخ را در هفته لیگ پایانی لیگ برتر را سپری کردند و تنها به خاطر گل زده و خورده کمتر نسبت به تیم نفت، فرصت حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست دادند. آنها در حالی در این بازی برابر السد صف‌آرایی می‌کند که برای اینکه حداقل در این دوره از مسابقات عنوان خوبی را کسب کنند، باید مقابل این تیم قطری پیروز شوند، این راهی مطمئن و مهم برای صعود این تیم اصفهانی به مرحله دوم این جام است.

سپاهانی‌ها که در بازی رفت و در دقایق پایانی کسب یک امتیاز در زمین این تیم قطری را با شکست عوض کردند، حالا به فکر گرفتن انتقام و بالا بردن شانس صعود خود از این گروه است. زردپوشان اصفهانی که امروز قعرنشین گروه D هستند، اگر در این مسابقات به پیروزی برسند و بازی دیگر این گروه بین دو تیم الاهلی و الهلال برنده نداشته باشد، صدرنشین شده و گامی بلند برای صعود برمی‌دارند.

اگر شاگردان کرانچار در این بازی مساوی کرده و یا ببازند، کارشان برای صعود بسیار سخت می‌شود زیرا مسابقه آخر آنها در مرحله گروهی با الهلال در عربستان انجام می‌شود، دیداری که پیروزی در آن بسیار سخت خواهد بود. زردپوشان اصفهانی که در سال‌های نه چندان دور، سابقه نایب قهرمانی آسیا را هم دارند، با پیروزی در این بازی می‌تواند با آرامش بیشتری خود را مهیای سفر به عربستان کرده تا مقابل الهلال عربستان به میدان برود.

حضور رائول گونزالس ستاره اسطوره‌ای فوتبال اسپانیا و رئال مادرید یکی از اتفاقات جالب این مسابقات خواهد بود، البته اگر به ایران سفر کند و مانند بازی رفت مصدوم نباشند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد این چهارمین رویارویی سپاهان و السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا است که در دو بازی السد پیروز شده و یک بازی هم با برتری سپاهان به پایان رسیده است.

الاتحاد عربستان- تراکتورسازی ایران
قهرمان جام حذفی ایران با پیروزی مقابل استقلال در تهران، آنهم با گلزنی بازیکنان پیشین پرسپولیس، نشان داد در روزهای اوج خود به سر می‌برد. این تیم در حالی به عربستان سفر کرده که بازیکنان این تیم به خاطر برتری برابر استقلال، روحیه و انگیزه بالایی دارند، خصوصا نفراتی همچون علی کریمی که این روزها بسیار آماده و تاثیرگذار است و میلاد فخرالدینی، کریم انصاریفرد و محمد نصرتی...

شاگردان تونی پس از آن برد رویایی به فکر صعود به صدر جدول گروه C و بالابردن شانس صعود خود به مرحله بعد از عربستان هستند، کاری بسیار سخت که اگر عملی شود، این تیم با آرامش بیشتری در بازی آخر خود در تبریز و برای حفظ یا رسیدن به صدر به میدان خواهد رفت. البته علی کریمی و محمد نصرتی از این ورزشگاه دلخوشی ندارند زیرا 2 سال پیش با پیراهن پرسپولیس با شکست 3 بر صفر از الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی، وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشتند.

در این گروه هنوز چهار تیم فرصت صعود به مرحله بعدی را دارند، به همین دلیل همه تیم‌ها از یک سو برای پیروزی و از سوی دیگر محتاطانه بازی خواهند کرد تا این فرصت را از دست ندهند، به همین دلیل است که این تیم تبریزی باید از میدان جده با 3 امتیاز خارج شود.

به گزارش مهر در این بین تراکتورسازی اگر در این بازی به تساوی برسد و العین در زمین لخویا پیروز شود، این تیم برای راهیابی به مرحله بعدی کار دشواری خواهند داشت، هرچند تساوی برابر الاتحاد باز هم شاگردان تونی را امیدوار نگه می‌دارد. البته در این بازی که برای الاتحادی‌ها جنبه انتقامی دارد، این تیم تبریزی نباید نتیجه را به میزبانش واگذار کند زیرا شکست تراکتورسازی اگر با برد العین مقابل لخویا همراه شود، تراکتوری‌ وداع زود و تلخی با این جام خواهند داشت.

برنامه روز نخست از هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه C:
* لخویا قطر - العین امارات
* الاتحاد عربستان - تراکتورسازی ایران

جدول رده‌بندی گروه C:
1- العین امارات 7 امتیاز
2- الاتحاد عربستان 6 امتیاز
3- تراکتورسازی ایران 5 امتیاز
4- لخویا قطر 4 امتیاز

گروه D:
* سپاهان ایران - السد قطر
الاهلی امارات - الهلال عربستان

جدول رده‌بندی گروه D:
1- الاهلی امارات 6 امتیاز
2- الهلال عربستان 5 امتیاز - تفاضل گل 4+
3- السد قطر 5 امتیاز - تفاضل گل 3-
4- سپاهان ایران 3 امتیاز

گروه G:
* ملبورن ویکتوری استرالیا - گوانگژو اورگرانده چین
* یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن - جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی

جدول رده‌بندی گروه G:
1- - گوانگژو اورگرانده چین 7 امتیاز - تفاضل گل 3+
2- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی 7 امتیاز - تفاضل گل 2+
3- ملبورن ویکتوری استرالیا 4 امتیاز - تفاضل گل 2-
4- یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن 4 امتیاز - تفاضل گل 3-

گروه H:
* اولسان هیوندای کره‌جنوبی - وسترن سیدنی استرالیا
* کاوازاکی فرونتال ژاپن- گویژو ره‌نه چین

جدول رده‌بندی گروه H:
1- اولسان هیوندای کره‌جنوبی 7 امتیاز
2- وسترن سیدنی استرالیا 6 امتیاز (4 زده - 5 خورده)
3- کاوازاکی فرونتال ژاپن 6 امتیاز (3 زده - 4 خورده)
4- گویژو ره‌نه چین 4 امتیاز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها