با حضور مهمانانی از آمریکا و اروپا برگزار می شود

سومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران اسفند ماه در تهران

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران اظهار داشت: ۳ درصد مردم به نارسایی قلب مبتلا هستند.
کد خبر: ۶۶۲۵۰۱
۳ درصد مردم به نارسایی قلب مبتلا هستند

به گزارش فارس، سعید علیپور پارسا در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران اظهار داشت: سعی کرد‌ه‌ایم در این دوره مشارکت رشته‌های مختلف را داشته باشیم زیرا نارسایی قلب می‌تواند در نارسایی کلیه هم موثر باشد.

وی افزود: عمده میهمانان خارجی شرکت‌کننده در زمینه نارسایی قلبی هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: حدود 3 درصد مردم به نارسایی قلب مبتلا هستند. نارسایی قلب تعریف وسیعی دارد و فقط به پمپاژ مربوط نمی‌شود. وقتی فرد سکته می‌کند خونی که می‌خواهد از ریه به قلب برود پشت ریه می‌ماند و نارسایی قلب ایجاد می‌کند.

این فلوشیپ آنژیو پلاستی گفت: در ارتباط با قلب مصنوعی در سطح جهان بسیاری از کشورها هستند که صاحب این تکنولوژی نیستند. با توجه به بیماری‌های قلبی و عروقی قلب مصنوعی جزو اولویت‌های بعدی ما است.

وی با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر واردات تجهیزات پزشکی اظهار داشت: هرچند به ظاهر مواد غذایی و دارویی در لیست تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد اما چون مبادلات ارز جزو این تحریم‌ها بود نمی‌توانستیم تجهیزات لازم را وارد کنیم.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران افزود: این کنگره بنا بود 2 سال یکبار برگزار شود اما یکی از دلایلی که منجر شد به امسال منجر شود تحریم‌ها بود. الان زمان مناسبتری است و با شرایط بهتری می‌توانیم این کنگره را برگزار کنیم.

این فلوشیپ آنژیوپلاستی با بیان اینکه وجود یک قلب در بدن و حساسیت آن منجر به مشکلاتی در پیوند قلب می‌شود، اظهار داشت: ما دو کلیه در بدن داریم و اگر یکی از آنها را از دست بدهیم و یا اهدا کنیم با کلیه دیگر می‌توانیم زندگی کنیم اما فقط یک قلب وجود دارد و ذات پیوند آن نیز با محدودیت مواجه است. از طرفی بعد از مرگ مغزی باید دید آیا شرایط جسمانی فرد برای پیوند قلبش به دیگری مناسب است. محدودیت‌های دیگری مانند موافقت خانواده عضو‌دهنده نیز اهمیت زیادی دارد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران گفت: تعداد 30 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است و کارگاه‌های متعددی در 4 سالن فعال خواهند بود.

وی افزود: یکی از کارگاه‌های ما ترک سیگار خواهد بود زیرا یکی از عوامل زمینه‌ای نارسایی قلب مصرف سیگار است؛ سیگار بیماری ریوی ایجاد می‌کند در نتیجه منجر به نارسایی قلب می‌شود.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با بیان اینکه یکی از کارگاه‌ها مربوط به باطری قلب است، تصریح کرد: در گذشته باطری‌ها برای ایجاد ضربان قلب بود اما اکنون باطری‌های سه حفره‌ای وجود دارد که در شرایط نارسایی قلب برای بهبود پمپاژ آن استفاده می‌شود. یکی از کارایی این باطری‌های جدید برای هماهنگی دو بطن قلب با یکدیگر است.

چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران دهم تا دوازدهم اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها