"سردار ایرانی" در "سن‌سیرو" یا "امارات"؛

سردار آزمون: «گالیانی» مرا برای جانشینی «کاکا» می خواهد

بنا به ادعای رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی، بخت آ.‌ث میلان و آرسنال برای به ‌خدمت گرفتن این بازیکن بیشتر از دیگر تیم‌هاست.
کد خبر: ۶۶۲۴۰۵
سردار آزمون: «گالیانی» مرا برای جانشینی «کاکا» می خواهد

هرچند ‌هنوز لیگ‌های معتبر اروپایی به پایان خود نزدیک نشده‌اند و کمتر از یک ماه دیگر تا پایان‌ آن‌ها فرصت باقی‌ است، رقابت شدیدی میان آرسنال و آ. ‌ث میلان برای به خدمت گرفتن یکی از استعدادهای جوان فوتبال ایران در گرفته است. سردار آزمون از میان آرسنال، میلان و یوونتوس کدام گزینه را‌برمی‌گزینند؟

به گزارش «تابناک»، نزدیک ‌دو هفته از انتشار خبر پیشنهاد تیم آرسنال برای به خدمت گرفتن سردار آزمون می‌گذرد و هر روز اخبار و اطلاعات جدیدی از این ماجرا مخابره می‌شود؛ هرچند در روزهای نخست نام بارسلونا، میلان و یونتوس هم در میان گزینه‌ها دیده می‌شد، بنا به ادعای رسانه‌های انگلیسی و ایتالیایی بخت آ. ث میلان و آرسنال برای به ‌خدمت گرفتن این بازیکن بیشتر از دیگر تیم‌هاست.

نخستین بار این آرسن ونگر بود که روی مهاجم نوزده ساله و ایرانی باشگاه روبین‌کازان روسیه دست گذاشت. ونگر که همه او را در دنیای فوتبال به کشف استعدادهای فوق‌العاده و البته ارزان قیمت و تبدیل آن‌ها به بازیکنان بزرگ و گران‌قیمت می‌شناسند، طی یک استراتژی همیشگی پیش از جام‌جهانی بازیکنان جوان فصل بعد خود را انتخاب می‌کند تا احیانا حضور و درخشش در جام‌جهانی روی قیمت آن‌ها تأثیر نگذارد و باشگاه از این جهت ضرر نکند.

همین روحیه اقتصادی وی و سود سرشاری که در سال‌های اخیر از این رهگذر به حساب باشگاه آرسنال واریز کرده، موجب شده به ‌رغم نتایج ضعیف سال‌های گذشته او و دور ماندن از جام در سال‌های اخیر مدیران این تیم همچنان به حفظ او روی نیمکت تیم اهتمام بورزند.

دست گذاشتن ونگر روی مهاجم جوان لیگ روسیه، موجب شد تا شاخک‌‌ استعدادیاب‌های سایر باشگاه‌ها هم تیز شود و کمتر از یک روز پس از ماجرای پیشنهاد آرسنال پای میلان، یونتوس و بارسلونا به این ماجرا باز شود؛ اما خیلی زود بارسلونا با توجه به ممنوعیت نقل و انتقال در دو فصل پیش‌ روی از خرید سردار آزمون پا پس کشید و سه گزینه دیگر همچنان به دنبال جذب این ستاره هستند؛ هرچند رسانه‌های انگلیسی شانس میلان و آرسنال را برای خرید این بازیکن بالا‌تر می‌دانند.

گری جونز، نویسنده روزنامه دیلی استار انگلیس از مذاکرات نمایندگان میلان و آرسنال با مسئولان روبین کازان در پنجشنبه گذشته خبر داده است؛ مذاکراتی که البته هنوز هیچ خبری از آن به بیرون درز نکرده است.

اما این نویسنده، شانس آرسنال برای به ‌خدمت گرفتن آزمون را بالا‌تر می‌داند. سردار آزمون در گفت‌وگویی با دیلی استار گفته که حضور در لیگ بر‌تر جزیره در حد یک آرزو و رویا برای اوست.
این روزنامه از زبان آزمون می‌نویسد: «من خیلی خوشحالم که از این دو باشگاه بزرگ پیشنهاد دارم، ولی حضور در لیگ بر‌تر جزیره رویایی است که در حال محقق شدن است».

با این حال، هرچند بلیچر ریپور‌تر، احتمال حضور آزمون را در آرسنال را محتمل می‌داند، به وضعیت این روزهای آرسنال اشاره می‌کند که در فصل اوفول منچستر هم نتوانست به جام برسد.


نویسنده بلیچر ریپور‌تر بر این باور است، آزمون یک بازیکن باهوش و با استعداد است که حرکات پا به ‌توپ خوبی دارد و از آرامش بالایی در زمین برخوردار است؛ اما به ‌رغم همه این‌ها آرسنال به یک بازیکن بزرگ و باتجربه مثل مسوت اوزیل نیاز دارد تا بلافاصله در تیم اصلی قرار گیرد. این وب‌سایت سردار آزمون خریدی برای آینده آرسنال می‌داند.

اما در دیگر سو و در رسانه‌های ایتالیایی هم حضور سردار آزمون در میلان سروصدای زیادی به پا کرده است. سایت کالچیو مرکاتو در گزارشی در این باره مدعی شد، سردار آزمون که به مسی ایران معروف است به میلان خواهد پیوست و در این تیم جانشین کاکا خواهد شد.

کالچیو مرکاتو ادامه داد: کاکا که به تازگی از مرز سیصد بازی در اروپا برای رئال‌ مادرید و میلان گذشت در پایان فصل، فوتبال اروپا را به مقصد ام‌ال‌اس و احتمالاً گالکسی ترک خواهد کرد و باشگاه میلان می‌خواهد مهاجم جوان ایرانی را جانشین کاکا کند.

کالچیو مرکاتو نوشت: پس از جذب عادل طلای‌بت که به رونالدوی مراکش معروف بود، حالا مسی ایران به میلان خواهد آمد؛ اما هیچ تضمینی نیست که او بتواند‌‌ همان استعداد و فداکاری کاکا را داشته باشد.

پایگاه خبری ilsussidiario ایتالیا هم روز گذشته در خبری به نقل انتقالات این فصل آ.‌ث‌میلان اشاره کرده و از جدی بودن مذاکرات میلان برای به خدمت گرفتن سردار آزمون خبر داده است.
این پایگاه خبری در گزارش خود از زبان سردار آزمون می‌نویسد: «مسئولان باشگاه آرسنال در جریان کاپ ماربلا با من مذاکراتی داشتند. همچنین من شنیده‌ام که ادریانو گالیانی هم مرا برای جانشینی کاما در میلان در نظر گرفته است».

این پایگاه خبری همچنین در ادامه گزارش از سردار آزمون در خصوص مقایسه وی با لیونل مسی پرسیده و آزمون در پاسخ گفته که از این مقایسه روزنامه‌های انگلیسی شگفت‌زده شده‌ام اما بازیکن محبوب من زلاتان ابراهیمویچ است.

به ‌رغم قرارداد سردار آزمون با روبین‌کازان تا سی‌ام ژوئن ۲۰۱۵، نزدیک به پانزده ماه دیگر، اما گویا انتقال این بازیکن در تابستان امسال قطعی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها