ضرغامی در نشستی با مسئولان ورزش و برنامه‌سازان تاکید کرد:

حمایت رسانه ملی از تیم ملی

رسانه ملی که همواره نقش بی‌بدیلی در ایجاد و تقویت همبستگی و انسجام ملی در حوزه‌های مختلف داشته است، این بار در آستانه حضور تیم ملی در جام جهانی فوتبال کمر همت بسته است تا ضمن ایجاد این روحیه برای حمایت از ملی‌پوشان فوتبال صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای جنبه‌های اخلاقی و فرهنگی حضور ایران در جام جهانی را نیز برجسته کند.
کد خبر: ۶۶۱۷۳۲
حمایت رسانه ملی از تیم ملی

کمتر از دو ماه دیگر مهم‌ترین رویداد ورزشی سال جهان یعنی جام جهانی فوتبال در برزیل آغاز می‌شود و نگاه‌ دوستداران فوتبال در سراسر دنیا بویژه مردم کشورمان متوجه این رویداد بزرگ خواهد شد که تیم ملی ایران در این آوردگاه چگونه مقابل حریفانش ظاهر خواهد شد. با توجه به اهمیت موضوع آماده‌سازی روانی و ایجاد انسجام ملی برای حمایت از ملی‌پوشان فوتبال رسانه ملی همچنان که پیشتر نیز در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز با کره‌جنوبی، نقش محوری در حمایت از تیم ملی ایفا کرد، این بار نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته است. در این باره نشست مشترک مسئولان ورزش و دست‌اندرکاران فوتبال کشور با گروه‌ها و برنامه سازان ورزشی صدا و سیما با شعار حمایت ملی از تیم ملی برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این هم‌اندیشی که با حضور عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی، معاونان وزارت ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس و مسئولان فدراسیون فوتبال و جمعی از کارشناسان ورزشی برگزار شد راهکارهای تقویت تیم ملی فوتبال در جام جهانی برزیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طی آن رئیس رسانه ملی با اشاره به اصل حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها، آن را نشانه یک موفقیت و افتخار بزرگ دانست و گفت: فارغ از ثبت هر نتیجه‌ای در این رقابت‌ها، تیم ملی جمهوری اسلامی می‌تواند الگوی شایسته اخلاق و رفتار در سطح جهانی باشد و صدا و سیما وظیفه دارد ابعاد این رویکرد را برجسته کند.

ضرغامی افزود: تیم ملی فوتبال از بازیکنان برجسته و مربی مجربی برخوردار است که در صورت حفظ انسجام گروهی و برخورداری از انضباط و روحیه جنگندگی می‌تواند عملکرد شایسته‌ای از خود نشان دهد.

وی نقش رسانه ملی در تقویت روحیه و پشتیبانی معنوی از تیم ملی فوتبال را تعیین‌کننده دانست و همه گروه‌ها، برنامه‌سازان و مجریان ورزشی را به رعایت دقیق سیاست‌های حمایتی در این چارچوب دعوت کرد.

در این نشست مسئولان ورزش کشور ضمن قدردانی از حمایت‌های همیشگی رسانه ملی از تیم‌های ملی، موضوعاتی چون ضرورت تقویت روحیه تیم با پخش مصاحبه‌های مردمی، مدیریت سطح انتظارات متناسب با توانمندی‌های دیگران، انتخاب مدل خاصی از اخلاق حرفه‌ای، پخش مستقیم مسابقات در پارک‌ها و اماکن عمومی، اطلاع رسانی صحیح از اقدامات فدراسیون فوتبال و استفاده از حضور پیشکسوتان و بازیکنانی که در دوره‌های قبل جام جهانی حضور داشتند را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

پس از پایان این دیدار مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: به دنبال این بودیم تا هرچه زودتر این موقعیت را فراهم کنیم، زیرا انگیزه فوتبالی‌ها را بیشتر می‌کرد. سیدجلال حسینی و آندرانیک تیموریان بعد از این مراسم گفتند خیلی خوشحالیم که مهندس ضرغامی را دیدیم و جلسه خوبی بود. امیدواریم این گونه جلسات ادامه‌دار باشد.

وی درباره ستاد تشکیل شده برای حضور تیم‌ملی فوتبال کشورمان در وزارت ورزش و جوانان افزود: ما ستادی را در وزارت ورزش تشکیل دادیم که محوریت آن با گودرزی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان و سجادی معاون اوست. در این ستاد هماهنگی برنامه‌هایی که در جام جهانی قصد اجرای آن را داریم انجام می‌شود. به طور مثال در بخش فرهنگی، اعزام، پشتیبانی، تامین منابع مالی و مسائل فنی که برعهده کرش، من و آقای سجادی است برنامه‌ها طراحی و هماهنگی‌هایش انجام می‌شود و این برنامه‌ها در این ستاد مورد تصویب قرار می‌گیرد.

بی‌تفاوتی کفاشیان به رده‌بندی فیفا

این نشست در حالی برگزار شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) آخرین رده بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد و بر اساس آن تیم ملی ایران با 715 امتیاز پنج پله صعود کرد و در رده 37 دنیا ایستاد تا همچنان در صدر تیم‌های آسیایی قرار داشته باشد. بعد از ایران، ژاپن در رده 47، ازبکستان در رتبه 53 ، کره‌جنوبی در رده 56 و استرالیا در رده 59 قرار گرفتند.در رده‌بندی کلی نیز اسپانیا، آلمان، پرتغال، کلمبیا، اروگوئه، آرژانتین، برزیل، سوئیس، ایتالیا و یونان اول تا دهم شدند.

ضمن این‌که حریفان تیم کشورمان در جام جهانی نیز این شرایط را دارند: آرژانتین از رده چهارم به هفتم سقوط کرد،نیجریه از رده 47 به رده 45 صعود و بوسنی و هرزگوین با سقوط چهار پله‌ای در این رده‌بندی، رتبه 25 دنیا را به خود اختصاص داد.اما علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره صعود پنج پله‌ای تیم ملی در این رده‌بندی این‌گونه اظهارنظر کرد: به نظر من نباید به رده‌بندی فکر کنیم. ما باید خودمان را تثبیت کنیم و باید حرف اول را در فوتبال آسیا چه در جوانان و چه در تیم‌های پایه بزنیم. ممکن است یک تیم شکست بخورد ولی در رنکینگ جایگاهش تغییری نکند ولی من نه از این رده‌بندی و صعود خوشحالم و نه می‌توانم بگویم که راضی هستم.

اعلام برنامه‌های آماده‌سازی شاگردان کرش

دیروز (جمعه) همزمان با پایان لیگ برتر فوتبال، برنامه ملی‌پوشان ایران در راه حضور در برزیل و برگزاری اولین دیدار خود در مسابقات جام جهانی اعلام شد. این تیم از روز بیست و ششم فروردین ماه راهی اردوی آفریقای جنوبی خواهد شد و تا هفدهم اردیبهشت در این اردو خواهد بود. تیم ملی پس از بازگشت به ایران روزهای هجدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه را به استراحت خواهد پرداخت و روز بیست و دوم اردیبهشت راهی اتریش خواهد شد تا اردوی خود را در این کشور اروپایی برپا کند. این اردو تا هشتم خردادماه ادامه خواهد داشت و پس از آن تیم ملی به ایران بازخواهد گشت. ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از چند روز استراحت روز چهاردهم خرداد تهران را به مقصد سائوپولو برزیل ترک خواهد کرد تا اردوی پایانی اش را در این کشور برگزار کند. تیم ملی در نخستین دیدار خود در مسابقات جام جهانی روز بیست‌و‌ششم خردادماه به مصاف نیجریه خواهد رفت.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی گفت: کرش از آمادگی بازیکنان در لیگ برتر راضی نیست. او به همین خاطر از یک ماه زودتر بازیکنان را می‌خواهد تا به شرایط ایده‌آل برساند و از نظر فنی از آماده سازی بازیکنان در لیگ راضی نبود.

موافقت ضمنی الکویت با حضور نکونام

برنامه‌های تیم ملی در حالی اعلام شد که باشگاه الکویت موافقت ضمنی خود را برای همراهی جواد نکونام با تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی اعلام کرد. در همین زمینه گفته می‌شود سرمربی ام صلال قطر با همراهی پژمان منتظری بشدت مخالفت کرده و به خاطر همزمانی این اردو با دیدارهای جام امیر قطر علاقه‌ای به جدایی بازیکن ایرانی تیمش ندارد. در مورد نکونام نیز با وجود مسجل شدن صعود الکویت به مرحله حذفی رقابت‌های ای اف سی کاپ، گفته می‌شود رایزنی‌ها جواب داده و به احتمال زیاد این بازیکن می‌تواند تیم ملی را در سفر به آفریقای جنوبی همراهی کند. اما نکونام که از نگاه خبرگزاری آسوشیتدپرس در کنار آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و دانیل داوری پنج ستاره تاثیرگذار تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود درباره شرایط تیم ملی به آسوشیتدپرس گفت: داشتن مربی بزرگ مثل کارلوس کرش به ما اعتمادبه‌نفس و روحیه می‌بخشد. تیم ملی از رقابت‌های فشرده و سخت در مرحله مقدماتی توانست به پیکارهای نهایی در برزیل صعود کند. اکنون فقط روی آماده‌سازی بهتر در جام جهانی تمرکز می‌کنیم. می‌دانیم که این کاری سهل و آسان نخواهد بود اما می‌دانیم که به قدر کافی خوب هستیم که باعث غرور و افتخارآفرینی کشورمان شویم.

مخالفت با خداحافظی جباری

خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی موضوعی بود که هفته گذشته پیرامون تیم ملی مطرح شد، در این باره دیروز مهدی‌ محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم اظهار کرد: کرش اعلام کرده است که از نظر او جباری بازیکن تیم ملی است و باید با فدراسیون صحبت کند، جباری اصرار دارد جایش را به نیروی جوان‌تر بدهد. این تصمیم شخصی خودش بوده اما جایی که بحث تیم ملی است نباید بحث شخصی مطرح کنیم و باید قبل از هر تصمیمی با بزرگ‌ترها مشورت کرد و به جمع‌بندی رسید. جباری باید به تهران بیاید و موضوع را با کفاشیان به عنوان کسی که در فدراسیون مسئولیت دارد، مطرح کند. تصمیم جباری بدون مشورت فدراسیون فوتبال بوده و از نظر ما مردود است.

دبیر فدراسیون فوتبال با بیان این‌که 20 میلیون جوان آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند، اظهارکرد: این شانس نصیب جباری شده اما وی گفته شاید در آینده آسیب ببیند، به تیم ملی نمی‌آید. اما تصمیم‌گیری نهایی با مربی و فدراسیون فوتبال است و جباری باید به تهران بیاید و توضیح دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
۰
۰
حمایت از كسانی كه موفقیتشان سود بسیار كمی برای كشور دارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها