حضور مجری تلویزیون ملی تاجیکستان در فینال

«قند پهلو» از امشب وارد مرحله نیمه نهایی می شود

معاون سیما دست تلویزیون در ایام نوروز 93 را پُر خواند و گفت: همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده بودیم، نوروز امسال متفاوت بود و برنامه‌هایی چون «پایتخت 3»، «قندپهلو»، «آقای گزارشگر»، «کلاه قرمزی» و برنامه تحویل سال شبکه سه در صدر رضایتمندی مخاطبان بودند.
کد خبر: ۶۶۰۶۸۶
بهترین برنامه‌های نوروز به روایت معاون سیما

دکتر علی دارابی، سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه‌سازی در سال 93 را در اولین جلسه شورای مدیران معاونت سیما ابلاغ کرد.

به نقل از روابط عمومی سیما، معاون سیما در اولین جلسه سال 93 با مدیرانش ضمن تقدیر از تلاش‌های آنان در تدارک گسترده نوروزی برای مردم، سیمای نوروزی امسال را متفاوت‌تر، جذاب‌تر و بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها پرمخاطب‌تر از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم کارها در سال 93 با همین سرعت و جدیت پیگیری شود.

معاون سیما به تقارن ایام فاطمیه و سوگواری برای دخت گرامی نبی اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: شبکه‌های سیما هنرمندانه، برنامه‌ریزی در خور تقدیری در این ایام ارائه دادند.

ماموریت‌های سیما در زمینه اقتصاد مقاومتی، افزایش جمعیت، سبک زندگی اسلامی ایرانی، هدفمندسازی یارانه‌ها، حفظ محیط زیست، نیز صرفه‌جویی در مصرف انرژی از مأموریت های مهم معاونت سیماست.

در این جلسه همچنین مطابق رویکرد سال‌های اخیر سیما مبنی بر برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبت های ملی و مذهبی که منجر به تمرکز و انسجام در برنامه‌سازی و نیز افزایش کیفیت برنامه‌های مناسبتی شده است، تقویم پروژه‌های مناسبتی سیما تعیین و دبیر هر پروژه به این شرح مشخص شد:

دبیر پروژه رمضان و تابستان 93 زین العابدین مدیر شبکه سه سیما

دبیر پروژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس93 دکتر قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما

دبیر پروژه محرم 93 گروسی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

دبیر پروژه اعیاد و جشن های مذهبی اخوان مدیر شبکه تماشا سیما

دبیر پروژه دهه فجر 93 مقیسه مدیر شبکه تهران

دبیر پروژه نوروز 94 پورحسین مدیر شبکه مستند سیما

بر این اساس دبیران پروژه های مذکور موظف شدند طرح هر مناسبت را حداکثر سه ماه قبل از تاریخ مورد نظر ارائه کرده و نسبت به هماهنگ سازی و پوشش کامل مناسبت در شبکه های مرتبط و نیز استفاده از همه انواع قالب های برنامه سازی، اقدام کنند.

معاون سیما همچنین دیگر اولویت برنامه سازی سیما در سال 93 را توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و صیانت از زبان فارسی دانست.

دکتر علی دارابی با اشاره به اینکه سیاست تلویزیون در راستای رسانه ملی همراهی و حمایت از دولت یازدهم در راستای حفظ منافع ملی و مصالح کشور است.

وی با اشاره به تلاش رسانه ملی برای کمک به دولت در راستای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، از مدیران شبکه های سیما خواست برای تبیین این سیاست اصولی کشور از نگاه‌ها و قالب‌های جدید و نو در برنامه سازی تلویزیونی برای تنویر افکار عمومی استفاده کنند.

معاون سیما در ادامه این جلسه بر ضرورت و اهمیت حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی مردم ایران و ادامه راه و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید کرد.

معاون سیما اهتمام بر آموزش و ارتقاء سطح دانش عمومی جامعه را اولویت مهم و اساسی تلویزیون در سال 93 خواند.

ارتقاء کیفی‌سازی برنامه‌ها و برنامه‌سازی در خصوص تبیین شعار سال و بررسی عملی و اجرایی این مهم از دیگر موارد 5 گانه سیاست های برنامه سازی سیما در سال 93 بود که توسط دکتر دارابی، معاون سیما ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها