آقای مجری که حالا دیگر برای چند نسل از ایرانیان به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های رسانه‌ای تبدیل شده، نوروز امسال هم چند عروسک دوست‌داشتنی را دور هم جمع کرد تا با آدم‌بزرگ‌ها و بچه‌ها درباره مسائل ریز و درشت صحبت کنند درباره آنچه که بظاهر شاید کم‌‌اهمیت باشد و درباره مشکلاتی که هم به چشم بزرگ‌ترها می‌آید و هم کودکان.
کد خبر: ۶۶۰۵۱۵
نگرانی از تکرار «کلاه قرمزی»

از مسائل مهم کشوری مانند توجه به افزایش جمعیت و کمبود آب و خشکسالی تا مسائل شخصی‌تر مانند چگونه کمک کردن به آدم‌های ندار و کهنسال و استفاده از تنقلات و شیرینی‌جات در ایام عید.

آقای مجری حالا بعد از گذشت حدود 20 سال سر و کله زدن با کلاه قرمزی و پسرخاله و دیگر دوستان آنها که هر سال به جمع این خانواده اضافه شده‌اند، می‌داند که چگونه باید با بچه‌ها صحبت کند تا حرف او در ضمیر آنها جاگیر شود و آنها حرف و نصیحت او را به عمل تبدیل کنند. آقای مجری می‌داند که اگر بچه‌ها بدانند کشور با کمبود آب روبه‌روست، آنها می‌توانند با درست مصرف کردن، سهم زیادی در ذخیره آب داشته باشند. عروسک دیو به دلیل کمبود آب از زیر زمین بالا آمده است، او مهربان است اما با بقیه تفاوت اساسی دارد برای او همه چیز برعکس است و این سیستم زندگی مردم عادی را بر هم می‌زند. جای دیو زیرزمین است و اگر قرار باشد همه آنها به دلیل خشکسالی به روی زمین بیایند، حتما مشکلاتی را به وجود می‌آورند. آقای مجری، دیو را مانند دیگر عروسک‌های برنامه‌اش دوست دارد اما مدام به بچه‌ها یادآوری می‌کند که باید ذخایر آب زیاد شود تا دیو دوباره به زیر زمین برود.

فامیل دور، رفتارهای خاص خودش را دارد؛ رفتارهایی که او را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های چند سال اخیر تلویزیون تبدیل کرده است. نوروز امسال، فامیل دور، پدر شد. او فرزند خود را به روش خودش بزرگ می‌کند، مهم‌ترین نکته پدر شدن فامیل دور این بود که او به همه مردان یادآوری کرد که بزرگ کردن، تربیت و آموزش بچه‌ها صرفا به عهده مادران نیست و پدرها می‌توانند سهم زیادی در این زمینه داشته باشند.

«آقای ببخشید» یکی دیگر از شخصیت‌هایی بود که امسال به جمع خانواده آقای مجری اضافه شد. شخصیتی که از همان قسمت اول حضورش توانست نظرها را به سمت خود جلب کند و خیلی زود به بزرگ‌ترها و بچه‌ها به زبانی ساده و خودمانی بگوید که هر چیزی اندازه‌ای‌ دارد و حتی اگر تعارف و احترام گذاشتن هم از حد و اندازه خود بگذرد به جای این‌ که باعث خوشایندی شود، آزار و کلافگی دیگران را همراه خواهد داشت.

مجموعه کلاه‌قرمزی طبق آمار اعلام شده در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها توانسته بعد از سریال «پایتخت 3» بیشترین مخاطب را از آن خود کند. این توفیق هر چند برای سازندگان و طرفداران کلاه‌قرمزی خوشایند است اما می‌تواند هشداری برای سازندگان این مجموعه باشد و به آنها گوشزد کند که برای درصدر ماندن باید تنوع و تازگی را وارد کار خود کنند، این تنوع هم باید در متن و ساختار وارد شود و هم در نوع اجرای برنامه. چون تکرار آسیبی جدی است که باعث دلزدگی مردم از برنامه‌ آنان می‌شود، هر چند این برنامه‌ها طرفداران زیادی داشته باشند.

سارا بختیاری - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها