یک فوق‌تخصص جراحی قلب با بیان این‌که در حیطه تشخیص و درمان نارسایی قلبی انقلاب بزرگی در حال رخ دادن است، گفت: تاکنون تکنیک دستگاه‌های قلب مصنوعی وارد ایران نشده، ولی در تلاشیم در آینده نزدیک و امسال این وسایل را به ایران وارد کنیم.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۵

به گزارش مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمود بهشتی‌منفرد افزود: با پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه ساخت دستگاه‌های کمک قلبی نیاز به پیوند قلب در دنیا کاهش یافته است. تعبیه دستگاه‌های قلب مصنوعی می‌تواند برای بیماران به عنوان یک روش کمتر تهاجمی و کم‌هزینه‌تر نسبت به پیوند قلب موثر واقع شود. با ورود پمپ‌های قلب مصنوعی به ایران می‌توان به بسیاری از بیمارانی که در صف پیوند قلب هستند، کمک کرد. البته دستگاه قلب مصنوعی جایگزین کامل پیوند قلب نمی‌شود، ولی می‌تواند قسمت اعظمی از مشکلات بیماران را حل کند.

سیگار، پیرتان می‌کند

یک متخصص پوست و مو با بیان این مطلب که افراد با مراقبت از پوست خود می‌توانند از بیماری‌های پوستی پیشگیری کنند، گفت: فرآیند پیری پوست در افراد سیگاری بسیار سریع‌تر است و این تغییرات در افراد جوان زودتر نمایان می‌شود.دکتر امیرهوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: یکی از مهم‌ترین روش‌های حفظ سلامت پوست، مراقبت در برابر نور خورشید است. اشعه ماورای بنفش خورشید عامل ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، ‌کک و مک، ‌خشکی و ضخیم‌ شدن پوست و سرطان‌های پوست است. افراد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی باید از محافظ‌هایی مانند کلاه، ‌دستکش، عینک آفتابی و همچنین لباس‌های نخی با آستین‌های بلند استفاده کنند.

وی تاکید کرد: سیگار نیز سبب باریکی عروق و کاهش خون رسانی در عروق سطحی و همچنین سبب کاهش اکسیژن و مواد غذایی پوست مانند ویتامین A می‌شود و در نهایت کلاژن‌های پوستی را تخریب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها