رییس کل بانک مرکزی:

اطلاعات بانکی محرمانه است

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه انصرافی‌های یارانه از اردیبهشت سال جاری یارانه نمی‌گیرند، گفت: وقتی مردم متقاضی باشند یعنی اجازه ورود به اطلاعات اقتصادی توسط دولت داده شده است.
کد خبر: ۶۶۰۱۸۲
دولت به حساب‌ بانکی یارانه‌بگیران سرکشی خواهد کرد

شاپور محمدی در برنامه تلویزیونی پایش شبکه یک که در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و فرم‌های خوداظهاری بود، اظهار داشت: همانطور که قانون تعیین کرده مردم می‌توانند از یارانه استفاده کنند اما در مرحله جدید طبق قانون یارانه به افراد نیازمند که به تشخیص دولت است پرداخت خواهد شد و اگر کسی نیازمند است باید متقاضی باشد و فرم‌های مربوطه را پر کند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با بیان اینکه اگر فردی نیازمند نیست و می‌خواهد چشم‌پوشی کند می‌تواند از پر کردن فرم های خوداظهاری انصراف دهد اظهار داشت: در این حالت اتفاقی رخ نداده و افراد می‌توانند با توجه به تأثیر یارانه نقدی در زندگی‌شان به دولت کمک کرده تا سیاست‌ها بهتر اجرا شود و خدمات در دیگر حوزه‌ها به مردم داده شود که از منافع آن به صورت غیرمستقیم بهره خواهند برد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، مبنا درآمد متوسط مردم به تشخیص خودشان است که می‌توانند ثبت‌نام کنند و یا از یارانه نقدی انصراف دهند. ممکن است خانواده ای درآمدی داشته باشد و نیازی نیز به یارانه نداشته باشد اما یک بیمار خاص در منزل باشد که آن را نیازمند به دریافت یارانه کند.

محمدی با اشاره به اینکه دولت در مرحله اول تشخیص را به عهده مردم گذاشته، تصریح کرد: در مرحله اول، همه افراد متقاضی می‌توانند ثبت‌نام کنند و کاملاً اختیاری است.

وی تأکید کرد: همیشه مردم کمک‌حال دولت در مقاطع مختلف بوده‌اند و در حال حاضر نیز با توجه به اقدام قانونی که برای دولت وجود دارد، شناسایی از دهک‌های بالای درآمدی شروع خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که افراد نیازمند چگونه باید تشخیص بدهند مشمول یارانه خواهند شد یا خیر؟ عنوان کرد: در این باره افراد می‌توانند با در نظر گرفتن متوسط درآمد ماهانه در سال گذشته به این تشخیص برسند و البته اگر کسی در این رابطه مشکلی داشت و یا نتوانست به خوبی تشخیص دهد، هیئتی پیش بینی شده که به شکایات رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه افرادی که ثبت‌نام نکنند، از اردیبهشت ماه یارانه دریافت نخواهند کرد، گفت: همه کسانی که خود را متقاضی معرفی کنند، تا زمان غربالگری یارانه دریافت خواهند کرد و افرادی جدیدی هم که تاکنون یارانه نگرفته‌اند می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

محمدی در پاسخ به این سؤال که اگر همه مردم از دریافت یارانه انصراف ندهند، دولت چه تدبیری خواهد داشت؟ اظهار کرد: دولت مکلف به اجرای هدفمندی یارانه است و سیاست دولت این است که با انصراف مردم، خدمات بیمه‌ای وسیع‌تر شود و تولید و محیط‌زیست حمایت شوند که البته آثار و منافع آن را برای همه مردم است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی دولت این است که بخش‌هایی از مردم انصراف خواهند داد و الزام قانونی برای دولت است که افراد نیازمند را شناسایی کند و در این راستا از اقشار پردرآمد شروع خواهد شد.

وی در خصوص زمان غربالگری متقاضیان یارانه نقدی یادآور شد: این موضوع به بحث‌های اجرایی برمی گردد و باید دید چه تعداد از افراد جامعه از دریافت یارانه نقدی انصراف می‌دهند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، دولت قصد ندارد تا زمانی که افراد متقاضی نشده‌اند و مردم نیز اجازه ندهند، به اطلاعات اقتصادی آنها دست پیدا کند و وقتی مردم متقاضی باشند یعنی اجازه ورود به این اطلاعات توسط دولت داده شده است و در عین حال دولت اختیار قانونی نسبت به این موضوع دارد.

محمدی در پاسخ به این سؤال که از چه درآمدی به بالا یارانه افراد قطع می‌شود؟ تصریح کرد: دولت هنوز برای این موضوع تصمیمی نگرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که ملاک درآمد اعلام‌شده، حقوق پایه باشد و یا به همراه اضافه کار و دیگر مباحث، تصریح کرد: منظور از آنچه که در سایت رفاهی آمده است، تمام درآمدها بوده و شاید حکم یک کارمند در حقوق پایه کم باشد اما مجموع دریافتی و مستمر افراد در این طرح مدنظر است و افرادی که احساس می‌کنند یارانه نقش چندانی در زندگی آنها ندارد می‌توانند انصراف دهند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد به قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: قانون می‌گوید یارانه باید به نیازمندان پرداخت شود البته دولت سیاست‌های رفاهی برای همه مردم دارد و یارانه به هیچ وجه قطع نخواهد شد و افراد نیازمند مشمول آن می‌شوند. در حال حاضر دولت نمی‌خواهد بدون اجازه مردم به اطلاعات اقتصادی مردم دست پیدا کند اما وقتی فرد متقاضی باشد، در صورت نیاز باید همه مدارکش را دراختیار دولت قرار داده و دولت طبیعتاً در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سیاست هدفمندی یارانه‌ها اصلاح قیمت‌ها و اصلاح الگوی مصرف بوده است، اظهار داشت: به هیچ وجه اجرای این قانون کمک به پرداخت فیش آب و برق و گاز نبوده و اکنون سیاست‌های حمایتی از سوی دولت برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی تأکید کرد: متن قانون برای افراد متخلف که اطلاعات درست ندهند جریمه در نظر گرفته و طبق قانون افرادی که منابع عمومی به آنها تعلق نمی‌گیرد نباید استفاده کنند و سیاستگذاران در این راستا حق دارند که از حقوق دیگر افراد جامعه دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه خود افراد بهترین مرجع برای انصراف یا گرفتن یارانه هستند، گفت: دولت این موضوع را به تشخیص مردم موکول کرده و مباحثی از جمله اجاره‌بها، مسکن، سود سهام، مجموع درآمد خانوار و دیگر مباحث ملاک عمل است و البته دولت تدبیری برای نقاط مختلف کشور نیز خواهد داشت زیرا هزینه‌ها در شهرهای مختلف متفاوت خواهد بود.

وی به نکات مهم یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: دولت سیاست‌هایی را که طبق قانون بودجه باید اجرایی کند در راستای ارائه خدمات بیشتر می‌داند و درآمد هدفمندی یارانه‌ها در این جهت خرج خواهد شد و نمی‌تواند در بخش‌های دیگر هزینه کند. توسعه پوشش بیمه‌ای و گسترش خدمات درمانی و امنیت غذایی در کنار تولید و محیط‌زیست خواهد بود و منابع آن برای منافع مردم هزینه خواهد شد.

وی تأکید کرد: شیب افزایش حامل‌ها کم خواهد بود و جای نگرانی وجود ندارد و تأثیرات آن نیز بر اقتصاد کلان، ارزیابی و قیمت‌ها کنترل شده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۵
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
پس سرك كشیدن در زندگی شخصی با جاسوسی نوین یعنی چه وچه فرقی دارد آقای معاون وزیر جمهوری اسلامی
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
متاسفم برای این مدیران مملكت ما یارانه نمیخواستیم خودشان قبوض برق اب گاز نان همه چیز را گران كردند در قبالش نصف گرانیها را با این یارانه جبران كردند حال دوباره میخواهند گران كنند ویارانه را هم قطع كنند واقعا مارا چی فرض كردند؟؟؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
چه كسی حسابهای شما را چك میكند؟
بیت المال به عموم تعلق دارد نه به عده ای خاص
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
پس مردم چطور به حساب بانكی مسئولین سركشی كنند؟ معنای تدبیر و امید را هم فهمیدیم
مسئولین كجاها سفر میكنند چقدر درآمدماهیانه دارند چطور زندگی میكنند اینها ربطی به مردم شهید پرورهمیشه در صحنه ندارد هیچ ارتباطی از طرفی مردم سواد این كارها را هم ندارند كه سركشی كنند به زندگی شخصی مسئولین خدا بداد مردم برسد
م
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
خیلی مودبانه در عین حال با سرك كشیدن تو زندگی مردم كار خودتون رو میكنید .روز اول كه قرار بود یارانه بدین این یارانه برای حامل های انرژی و سهم نان بود و این حق تمام مردم بود چه پولدار چه بی پول ولی برای مرحله دوم روشتون عوض شد ؟خوب راحت بگین نمیخواین یارانه بدین
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
ما در ایران به دلیل نداشتن مدیریت سالم و توانمند به این حال و روز افتاده ایم و حالا كار به جایی رسیده كه با كنار كذاشتن تمام مسایل انسانی و اخلاقی می خواهند وارد حریم خصوصی مردم شوند با این همه منابع در این مملكت ببینید به دنبال چه میگردیم مدیریت نا سالمی كه باعث شده یكی ماشین 6 ملیاردی در این كشور سوار شود و یكی محتاج نان شبش باشد............................................؟
آقای
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
هزینه های زندگی اینقد بالاست كه با دو تا حقوق هم نمیشه جوابش رو داد تمام مردم به این یارانه نیاز دارند چرا باید قطع بشه این حقشونه پول نفتمونه در ضمن دولت محترم باید به فكر مرحله بعد برای آوردن رای هم باشه با این روش فكر نكنم دور بعدی موفق باشند بازم باید یك چراغ برداریم دنبال قبلی بگردیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
دولت قانون مدار حق سركشی به حسابهای بانكی مردم را ندارد این خلاف قانون است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
مردم هرچه فقیرتر بهتر
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
كارگران باید حتما كار اجباری كنند تا اضافه كار بگیرند اما در نهادها و دولتی ها بدون اینكه سر كار بمانند اضافه كارمی گیرند در شركتهای خصوصی كارگران یك روز اضافه كار دارند پنج روز ندارند . پس اضافه كار ملاك نیست و حقوق پایه شرط است جناب معاون وزیر
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
بررسی حساب شخصی واقعا توجیهی ندارد!؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
معاون محترم وزیر،مامردم مات ومبهوت مانده ایم ازاین همه حرفهای متفاوت شمامسئولین،دولت قبل میگفت حاملهای انرژی راگران میكنیم وبه هرشخص مبلغی بعنوان یارانه وكمك برای جبران بخشی ازاین افزایش قیمتها پرداخت میكنیم وبسته به میزان مصرف،هركس بیشتردرمصرف آب،برق،گازو....صرفه جویی كند،بهترمی تواندازمحل یارانه ها هزینه این افزایش قیمتها راجبران كندوهركس هم بیشترمصرف كندبایدتاوان مصرف بیشتررابپردازد،حال كه مردم بااین شرایط كنارآمده اندوحتی تاوان این یارانه هاكه تورم 40درصدی بوده راپرداخته اند،حالاشمادراین دولت سازدیگری راكوك كرده ایدوانتظارداریدمردم باسازجدیدشمابرقصند،به جای این همه بگیروببندواین همه ایجاداضطراب واسترس دربین مردم وصبح وشب دم ازیارانه وافزایش قیمت حاملهای انرژی زدن،پیشنهادمی شوددرآمدحاصل ازافزایش قیمت حاملهای انرژی درسال جدیدرابه طرحهای موردنظرخوداختصاص دهیدودرصورت كسری بودجه بجای اتلاف این همه وقت وانرژی برای ثبت نام جدیدوشناسایی بی نیازان دریافت یارانه،وقت وتوان خودراصرف جلوگیری از به وجوآمدن امیرمنصورهای آریا،بابكهای زنجانی،شهرام های جزایری،ماموریتهای 12میلیاردی و.....نمایید،كه مطمئنااین كارنه تنها باعث ایجاداضطراب واسترس دربین مردم نمی شودبلكه باعث شوق ونشاط ودلگرمی مردم می شودوازطرفی باجلوگیری ازبه هدررفتن این پولها،كلی ازمشكلات مردم هم مرتفع خواهدشد.
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
مردمی كه فقیر باشند دیگه كار به سیاست ندارند
ولی آقایان مردم گرسنه دین و ایمان هم ندارند ازطرفی وقتی دین و ایمان نداشته باشند جامعه در امان نیست
یعنی قشر مرفه در امان نیستند این را هم مدنظر داشته باشید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
مسولین مملكتی ؟چرا این طرح را از اول اجرا كردید كه حالا توش گیر كردید .خودتان را حساب نكنید كه حقوقهای بالای ده میلیون تومان میگیرید و یارانه تاثیری در زندگیتان ندارد . قشر ضعیف جامعه را حساب كنید كه واقعا یارانه هم جوابگوی هزینه های آنها نیست از این پس باید بادبزن دستی گرفت و خودرا راباد زدو حمام هم ماهی یكبار رفت و بجای مصرف گاز نیز برویم زیر پتو و بیرون هم نیاییم حالا باز هم قیمتها را ببرید بالا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
جناب معاون محترم سركشیدن حرام ومكروه است 0
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
خسته نباشید. اگه خواستید شما كه خودمختارید...
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
تو حسابا چی هست كه حالا می خواهید سركشی هم بكنید ؟
ناشناس 2
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
باسلام
مطمئن باشید دراین مورد افراد بدبخت بیچاره زودتر شناسایی می شن درست عكس سبد كالا - اینگونه افراد یارانه شون قطع میشه و سبد كالا هم بهشون تعلق نمی گیره اگه خدای ناكرده درآمدی هم داشته باشن ازشون می گیرن . دارا داراتر و فقیر فقیرتر- خوش باشید
لا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
پول این همه منابع كجا میرودكه می خواهیدیارانه قطع كنیدبااین همه قبضهای سنگین كه تحویل ما میدهید0قبضها رابرگردانیدبه حالت اول كه مبالغ جزیی میاوردید مایارانه نمی خواهیم
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
خیلی از افراد جامعه ما شغل آزاد دارند و خیلی ها هم شغل شریف دلالی كه درآمد روزانه آنها معادل چندین ماه حقوق یك كارمند و یا یك كارگر است و درآمد آنها در هیچ كجا ثبت نمی شود وهیچ ردی هم از خود به جا نمی گذارند و ممكن است برای دولت هم تشخیص دادن این افراد از دیگران كار چندان راحتی هم نباشد (ولی اگر سازمان مربوطه واقعا بخواهد میتواند آنها را شناسایی نماید) ولی تعجب آور اینكه همگی آنها نه تنها از دریافت یارانه بهره مند می باشند معمولا ازحیث پرداخت مالیات نسبت به یك كارمند كه درآمد ثابت و بخور و نمیری دارد مبلغ كمتری هم پرداخت میكنند بطوریكه میزان پرداخت مالیات سالیانه آنها غالبا از میزان مالیات ماهیانه كارمندان و خیلی حقوق بگیران خیلی وقتها كمتر می باشد لذا اكثریت كارمندان و مستمری بگیران دولت (منهای مدیران عامل و مدیران كل ارگانها وسازمانها و شركتها وبرخی دستگاه های دولتی ونیمه دولتی و خصوصی و برج سازان و ...) با توجه به اینكه با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها در سال 89 بدون آنكه به درآمد اقشار آسیب پذیر جامعه چیزی اضافه گردد به یكباره مانند بلای آسمانی غیر قابل پیش بینی همچون زلزله و سونامی دهشتناكی موجب به وجود آمدن تورم شدید و افزایش قیمت بسیار وحشتناك اقلام مورد نیاز جامعه بخصوص قیمت مسكن و ... گردید و به قول خیلی ها ، این ابتكار بسیار نسنجیده ومطالعه نشده و كارشناسی نشده باعث شد طبقات تقریبا متوسط جامعه كه قبلا دستشان به دهانشان می رسید به طبقات ضعیف جامعه بپیوندد و مشكلات بیشمار دیگری كه همه می دانند ونیاز به گفتن آنها نیست برای عموم افراد جامعه به ارمغان بیاورد ودر عوض افراد متول جامعه از نقطه نظر اقتصادی در جایگاه بهتر وبالاتری قرار بگیرند حال با این تفاسیربهتر نیست كه سازمان هدفمند سازی یارانه بجای كنكاش در وضعیت درآمدی و معیشتی كارمندان و كارگران زحمتكش و افراد بیكار جامعه و فاقد درآمد كه اصلا نیاز به پرس و جو ندارد ، انرژی و وقت خود را به افرادی كه درآمد های میلیاردی دارند و از رفاه بسیار بالایی برخوردار می باشند و در داخل كشور صاحب چندین ویلا در نقاط خوش آب و هوا هستند و سالی چند بار هم برای تفریح و خوشگذرانی به سفرهای خارج از كشور می روند و از درد عموم جامعه ایران بی اطلاع هستند ، معطوف دارند؟ یا اینكه دولت محترم بیاید قیمتها را به مانند وضعیت سابق یعنی قبل از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها برگرداند و یارانه همه را قطع نماید والسلام .
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
خواهشا بذارید مردم راحت زندگی كنن.
اخه چرا باید هر روز استرس روز بعد رو داشته باشیم . همش باید نگران
گرونی باشیم. اخه كجای دنیا همه دو تا شغل دارن. اونوقت ما باید دنبال
شغل سوم هم باشیم نه تفریحی نه خوشی . اونوقت میگن چرا طلاق زیاد شده.....
ایرانی
Switzerland
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
۰
۰
من سه فرزند پسر دارم كه هرسه معلول هستند ودارای خانواده می باشند ولی خرج هر سه خانواده علاوه بر خودم
بعهده من می باشد آیا تدبیری هم از سوی دولت تدبیر و امید اندیشیده شده است یا فقط به فكر تحت فشار گذاشتن
ملت هستند
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
آقایون محترم خواهشا دست از سر این مردم بردارید. برید حسابای همدیگه رو چك كنید و لذت ببرید ما كه چیزی واسه سرك كشیدن نداریم این دولت هم مثل دولتهای قبل.
عطاالله بیات
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
اخر تكلیف كسانی كه دو فرزند لیسانس بیكار دارند و زندگی انها را باید تامین نمایند چیست و پس از این پرداختبرای خود انها حد اكثر 700000 تومان میماند در راستی ازمایی ایا این امر در نظر گرفته میشود یا خیر و این افراد باید جریمه شوند این تصمیم غیر علمی باعث تاسف میباشد
حسن
United States
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
۰
۰
یارانه متعلق به همه افراد جامعه است چه غنی و چه فقیر باید دولت حق همه رو بده نه تفتیش كنه كی داره كی نداره كمبود بودجه ازپرداخت یارانه نیست از سیاستهای غلط خارجی و داخلی خود حكومت و دولت است خود دولت هر ساله داره گرون می كنه تورم ایجاد می كنه ....

نیازمندی ها