روز گذشته در دو مراسم جداگانه یک سخن مشترک از سوی دو مقام مسئول بیان شد.
کد خبر: ۶۵۳۶۵۶
اولویت رسانه‌ها

رییس رسانه ملی در نشست افق رسانه که عموما به تبیین سیاست‌ها و راهبردهای کلی صدا و سیما پرداخته می‌شود، کمک به دولت برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را اولویت رسانه ملی اعلام کرد و از دیگر رسانه‌ها خواست با پرهیز از حاشیه‌پردازی‌ها به متن نیازهای کشور و دولت توجه کنند.

همین مضمون در سخنان رییس‌جمهور در جشنواره مطبوعات بیان شد. آنجا که آقای روحانی گفت: «رسانه‌های ما در مشکلات اساسی جامعه به کمک کشور و دولت بیایند» وی دو مقوله محیط‌زیست و هدفمندی یارانه‌ها را از مصادیقی عنوان کرد که حضور رسانه‌ها با همه توان در آن ضروری است.

واقعیت آن است که رسانه ملی همواره در مهم‌ترین مسائل اساسی و راهبردی کشور کمک و یار قوای سه‌گانه بویژه دولت بوده است و این همان حلقه مفقوده‌ای است که باید به دنبال آن در میان رسانه‌های مکتوب و مجازی گشت. بویژه در رسانه‌های حامی دولت.

غفلت از مسائل اصلی کشور و توجه بی‌حد و حصر به حاشیه‌ها آفت اصلی این دسته رسانه‌هاست. آنها دانسته یا ندانسته خدمتی به دولت نمی‌کنند.

اگر هدفمندی یارانه‌ها اولویت اصلی کشور است آیا بهتر نیست این رسانه‌ها به جای کشاندن وزرای فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی به حاشیه‌ها و برجسته‌سازی مسائلی که دردی از مشکلات مردم دوا نمی‌کند پیگیر مطالبات اصلی مردم و کمک به دولت در تحقق سیاست‌های اصلی همان‌گونه که رئیس‌جمهور خواسته باشند؟

حوادثی که در توزیع سبد کالا پیش آمد و باعث عذرخواهی آقای روحانی آن هم در ماه‌های اول تصدی ریاست‌جمهوری شد، نشان داد که هر اقدامی از این دست آن هم در سطح ملی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، بررسی همه جوانب، بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و فراهم ساختن مقدمات لازم است. وگرنه هرکار خوب و با نیت خیر می‌تواند به ضد خود تبدیل شود.

اجرای مرحله دوم هدفمندی نیازمند پیش‌نیازهایی است که بخش عمده آن بر دوش رسانه‌هاست. استمداد رییس‌جمهور نیز از این روست.

اطلاع‌رسانی دقیق، تشویق افراد متمکن به عدم ثبت‌نام و صرف‌نظر کردن از دریافت یارانه نقدی، اولین عرصه‌ای است که رسانه‌ها در این میدان آزموده خواهند شد.

بیژن مقدم - مدیر مسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها