سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان باتجربه‌ای است و به‌طور طبیعی از بازیکنی که این همه سال در سطح ملی و باشگاهی فوتبال ایران بازی کرده، انتظار بعضی کارها و رفتارها نمی‌رود.
کد خبر: ۶۵۲۸۵۹
دروازه‌بان استقلال بخواند

هر چند از بازی استقلال و ملوان دو هفته می‌گذرد، اما چون کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام خود را درخصوص خاطیان این بازی بتازگی اعلام کرده، باید در این رابطه نکاتی را متذکر شویم، تا بهترین دروازه‌بان ایران درطول این سال‌ها به خود بیاید و با تجدید نظر در رفتار و عملکرد خود، به همان سید مهدی رحمتی بی‌حاشیه، پرتلاش و در نهایت دروازه‌بان اول تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شود.

1ـ این‌که سیدمهدی رحمتی به دلیل نوع واکنش زشتی که نسبت به تماشاگران تیم ملوان داشته، فقط محکوم به شش میلیون تومان شود، این حکم تناسبی با فعل انجام شده ندارد. بدیهی است هر حکمی از جنبه انضباطی آن باید خاصیت بازدارندگی داشته باشد که متاسفانه حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بدون توجه به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی حرکت رحمتی صادر شده و نمی‌تواند عبرتی برای این دروازه‌بان و دیگر بازیکنان فوتبال کشورمان باشد.

2ـ حتی اگر در نظر بگیریم که محیط ورزشگاه‌های فوتبال ما به دلیل جو ناسالم غالب شده در طول این سال‌ها و فحاشی‌های صورت گرفته در خلال یک بازی، رحمتی را در موضع انفعالی قرار داده، اما وی به هیچ‌وجه نباید به خود اجازه می‌داد به تماشاگران کوچک‌ترین اهانتی کند بدی را که با بدی جواب نمی‌دهند، بویژه این‌که در فوتبال ایران اگر قرار به پاسخگویی به این ناهنجاری‌ها باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اصولا نباید مسابقه‌ای برگزار شود. البته این مساله ناظر به این نیست که برای پالایش فرهنگی محیط ورزشگاه‌ها هیچ تلاشی صورت نگیرد و قطعا فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید با اقدامات لازم که لزوما هم سلبی نیست، به جنگ این ناهنجاری‌های فوتبالی در ورزشگاه‌ها بر خیزند که بدون تردید، اگر امروز ورزشگاه‌های ما خالی از تماشاگر شده، بخشی از علت آن نمی‌تواند با این ناهنجاری‌های فرهنگی بی‌ارتباط باشد.

3ـ سیدمهدی رحمتی که این روزها به دلیل دوری از تیم ملی، فشارهای روحی و روانی مضاعفی را تحمل می‌کند، باید به این نکته توجه کند که راه حل بازگشتش به تیم ملی از مسیر تلاش و کوشندگی خواهد گذشت نه اینکه بخواهد با فرا فکنی و غلتیدن در حواشی، خود را روز‌به‌روز از تیم ملی دورتر سازد. به‌طور طبیعی همه آنانی که قلب‌شان برای تیم ملی کشورمان می‌تپد دوست دارند که بار‌دیگر رحمتی آماده و ششدانگ را درون دروازه تیم ملی فوتبال ببینند. همان‌گونه که آنان در روزهای گذشته سعی کرده‌اند که این پیام را به گوش کارلوس کرش برسانند که وجود یک رحمتی آماده و قبراق می‌تواند خیال او را از بابت دروازه تیم ملی راحت سازد و لازمه این کار در درجه اول بی‌حاشیه بودن مهدی رحمتی است که دروازه‌بان استقلال باید بیش از پیش به آن توجه کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هستی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
۰
۰
الان دیگه موضوعی پیدا نكردن ، گیر دادن به این بدبخت... معلومه می شه تو بازیهای تیم ملی چقدر اون دروازبان های كروش گل می خورن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها