یک متخصص غدد اطفال، بر ضرورت توجه خانواده‌ها در عملکرد هورمون تیروئید کودکان تاکید کرد و گفت: در صورتی که کودکان به کم کاری تیروئید دچار شوند، با تاخیر رشد مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۲۱۸۴

جام جم سرا: دکتر زهرا رضوی اظهار کرد که باید به عملکرد صحیح هورمون تیروئید در کودکان به طوری جدی توجه شود.
وی افزود: کم کاری تیروئید در تمامی نوزادنی که متولد می‌شوند در بیمارستان‌ها بررسی و مورد آزمایش قرار می‌گیرد. با این حال، این کاستی در کودکان بعد از سه ماهگی بروز می‌کند که در ابتدا هیچ علامتی نداشته اما نوزاد باید قرص‌های عصاره تیروئید را مصرف کند. این کار باعث درمان او می‌شود اما تا پایان عمر باید داروهای مود نظر را دریافت کند.
این متخصص خاطرنشان کرد: اگر کودکی کم کاری تیروئید داشته باشد، در صورت عدم درمان، دچار عقب ماندگی ذهنی شده و رشد فیزیکی وی با تاخیر انجام می‌شود. البته در صورتی که کودکی بعد از سه سالگی دچار کم کاری تیروئید شود دچار عقب ماندگی ذهنی نمی‌شود اما در رشد او تاخیر ایجاد می‌شود.
دکتر رضوی گفت: بر روی این بیماری در کشور کار شده و برای پیشگیری از اختلالات رشد و عقب ماندگی ذهنی در کودکان به محض تولد نوزاد باید آزمایشات لازم انجام شود. برخی بر این باورند که کم کاری تیروئید در دختران بیشتر از پسران است اما هیچ دلیل اثبات کننده‌ای برای این باور وجود ندارد.
دکتر رضوی گفت: کم کاری تیروئید در کودکان مادرزادی است. این بدان معنی نیست که از مادر به نوزاد منتقل شده است بلکه نوزاد به هنگام تولد این بیماری را با خود داشته است.|تابناک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
فریبا
-
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
سلام
پسرم 19 ماهه است و در ماه هجدهم شروع به راه رفتن كرد. به همین خاطر به متخصص مراجعه نمودیم و گفتند كه كم كاری تیروئید دارد و تا سه سالگی با مصرف دارو رفع میشود.
می خواستم بدانم خوردن عسل كه برای تیروئید خوب است برای پسر من هم مفید است یه به خاطر سنش...
ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها