نمایشگاه‌های عرض مستقیم کالا در شهر‌ها راه اندازی شد

نمایشگاه بهاره: خرید نیازهای نوروزی از یک جا [مجموعه عکس]

هشدار معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان

مردم در خرید از حراجی‌ها هوشیار باشند

در حالی که در آستانه عید نوروز برخی از واحد‌ها اقدام به فروش کالاهای خود با عنوان حراج و ارزان‌ فروشی می‌کنند، مردم باید هوشیار باشند که واحد‌های بدون مجوز از اتحادیه، بیشترین تخلفات رادارند.
کد خبر: ۶۵۲۱۷۴
مردم در خرید از حراجی‌ها هوشیار باشند

جام جم سرا: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در نمایشگاه‌های بهاره‌ای که افتتاح شده به خاطر تدابیر اتخاذ شده در راستای جلوگیری از بروز تخلفات، تاکنون آماری از تخلف از سوی اتحادیه‌های ذی ربط و بازرسان نداشته‌ایم.
مجتبی فراهانی، با بیان این‌که طرح تشدید نظارت و بازرسی بر توزیع کالاهای شب عید در تهران از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر نیز با کمک اصناف، بازرسان در نمایشگاه‌های بهاره استان‌ها مستقر شده و در استان‌هایی که هنوز نمایشگاه‌های بهاره افتتاح نشده، بازرسان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
وی ادامه داد: در نمایشگاه‌های بهاره‌ای که افتتاح شده به خاطر تدابیر اتخاذ شده در راستای جلوگیری از بروز تخلفات، تاکنون آماری از تخلف از سوی اتحادیه‌های ذیربط و بازرسان نداشته‌ایم.
فراهانی با بیان این‌که در نمایشگاه‌های بهاره هم بازرسان اتاق اصناف و هم بازرسان سازمان حمایت حضور دارند، خاطرنشان کرد: امسال روال در نمایشگاه‌های بهاره به این صورت بوده است که قیمت‌های نهایی با اعمال سود و تخفیف از سوی اتحادیه تعیین شده است و بازرسان اتحادیه‌ها پلمپ قیمت‌ها در غرفه‌ها را کنترل می‌کنند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت با اشاره به این‌که بازرسان بر کیفیت کالا‌ها نظارت می‌کنند، گفت: اگر کالایی از کیفیت لازم برخوردار نباشد از ورود آن به داخل غرفه‌های نمایشگاه‌های بهاره جلوگیری می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که در نمایشگاه‌های بهاره‌ای که در سراسر کشور افتتاح شده، تاکنون پرونده گرانفروشی نداشته‌ایم اذعان کرد: در بحث پوشاک نیز خود اتحادیه کشوری پوشاک وارد عمل شده و واحد‌های منتخب در سراسر کشور برای فروش ویژه در نظر گرفته است.
فراهانی در این زمینه تصریح کرد: این واحد‌های منتخب شناسنامه‌دار شده و پوس‌تر جواز آن‌ها باید روی شیشه‌های واحد صنفی نصب شود. این واحد‌های صنفی باید درصد تخفیفی که با اتحادیه کشوری پوشاک توافق کرده‌اند را اعمال کنند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان با بیان این‌که بدین روش بازرسان می‌توانند واحدهای صنفی که غش در معاملات را دارند به راحتی شناسایی کنند، اظهار کرد: بیشترین تخلفات از سوی واحد‌هایی است که بدون مجوز از اتحادیه حراج اعلام می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که عمده این واحد‌ها که بدون مجوز اتحادیه حراج اعلام می‌کنند جواز کسب هم ندارند، گفت: با بازرسان اصناف هماهنگ کرده‌ایم که در روزهای پایانی سال که تقاضا برای خرید پوشاک افزایش می‌یابد، بازرسی‌ها روی این واحد‌های صنفی بدون مجوز شدید‌تر اعمال شود.
به گفته فراهانی این حراجی‌ها غش در معامله است و بازرسان اصناف موظف به شناسایی و جلوگیری از عملکرد آن‌ها هستند.
او با بیان این‌که مردم حتما هشدار باشند واحدهایی را برای خرید انتخاب کنند که شناسنامه‌ و جواز اتحادیه را داشته باشند، خاطرنشان کرد: این واحد‌های صنفی مجوزدار با دریافت کد مشخص از اتحادیه می‌توانند اقدام به حراج کنند.
وی در پایان با بیان این‌که ارزان‌فروشی در این ایام حتما باید با این مجوز‌ها از سوی اتحادیه کشوری پوشاک همراه باشد، گفت: سازماندهی مابقی واحد‌های صنفی با اصناف است و عمده گرانفروشی‌ها و تخلفات که در آستانه‌ شب عید انجام می‌شود از سوی واحد‌هایی است که جواز کسب ندارند، لذا اتحادیه‌های ذیربط باید در ایامی که تقاضا افزایش می‌یابد، هوشیار باشند.|خبرگزاری برنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها