رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب آلمان:

آمریکایی‌ها بیش از ایرانی‌ها دعوا می‌کنند

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد:

نزاع و اختلافات قبلی بیشترین انگیزه قتل ها

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش 7.6 درصدی وقوع قتل در کشور طی 9 ماهه گذشته خبر داد و گفت: بیشترین انگیزه قتل ها، اختلافات و نزاع قبلی با رقم 3.28 درصد بوده است.
کد خبر: ۶۵۲۱۶۸
نزاع و اختلافات قبلی بیشترین انگیزه قتل ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ هادی مصطفایی در حاشیه «نشست تخصصی بررسی علل و عوامل وقوع قتل های خانوادگی کشور» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه، وقوع قتل طی 9 ماهه گذشته در کشور حدود 7.6 درصد کاهش داشته، گفت: این درحالی است که 8.87 درصد از قتل ها طی این مدت، کشف شده که در مقایسه با سال گذشته که رقم 8.83 درصد بوده از بالاترین میزان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه، همچنان سلاح سرد بیشترین سهم را در وقوع قتل ها داشته است، افزود: طی 9 ماهه امسال، 3.32 درصد از قتل توسط سلاح گرم و 7.37 درصد از قتل توسط سلاح سرد به وقوع پیوسته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا اظهار کرد: بیشترین انگیزه قتل ها، اختلافات و نزاع قبلی با رقم 2.28 درصد و 6.10 درصد قتل ها بر اثر نزاع های آنی بوده است.

مصطفایی با اعلام اینکه 25 درصد از مقتولان مونث بودند، تصریح کرد: در 2.31 درصد از قتل های بوقوع پیوسته در 11 ماهه امسال، بین قاتل و مقتول نسبت فامیلی وجود داشته که این رقم از نظر تعداد وقوع 14 درصد از سال قبل، کمتر بوده است.

وی در تشریح قتل توسط بستگان نیز گفت: 43 درصد از قتل ها به علت اختلافات خانوادگی، 26 درصد مسائل اخلاقی، 10 درصد نزاع و درگیری بین اعضای خانواده و شش درصد به علت اعتیاد بوده است.

سرهنگ مصطفایی افزود: در 24 درصد قتل های خانوادگی بوقوع پیوسته، قاتل شوهر مقتوله و 5.6 درصد، قاتل زن مقتول و 30 درصد نیز سایر بستگان بوده اند و مابقی نیز والدین، فرزندان و یا برادر و خواهر می باشند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ قتل (میزان قتل از هر 100 هزار نفرجمعیت کشور) در ایران 8.2، در آمریکا 4.15، آسیا 1.3، اقیانوسیه 9.2 و آفریقا 17 می باشد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: سهم قتل های منکراتی سال گذشته 20 درصد و امسال 18 درصد و بالاترین رقم قتل ها در استان ها 8.3 درصد و کمترین 2.1 می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها