سه معیار آمریکا برای رسیدن به توافق جامع با ایران

کری:از گزینه دیپلماسی حمایت می کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در نشست سالانه آیپک (لابی قدرتمند صهیونیست ها در آمریکا) ضمن حمایت از گزینه دیپلماسی در مورد ایران تاکید کرد امنیت رژیم صهیونیستی اولویت نخست واشنگتن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۶۵۲۰۷۴
کری:از گزینه دیپلماسی حمایت می کنیم

روزنامه صهیونیستی هاآرتض گزارش داد؛، جان کری در این سخنرانی گفت: آمریکا، ایران مجهز به سلاح هسته ای را تحمل نمی کند، اما پیش از متوسل شدن به گزینه نظامی باید همه راه های ممکن برای حل دیپلماتیک موضوع مورد آزمایش قرار گیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا سپس اضافه کرد: فقط از طریق به کار گیری دیپلماسی است که استفاده از گزینه های شدیدتر را منطقی می‌کند. (در صورت شکست دیپلماسی استفاده از گزینه‌های شدید منطقی) خواهد بود.

کری در ادامه گفت: رویکرد آمریکا در نزدیک شدن به ایران بر پایه اعتماد نیست من فقط 10 کلمه برای حاضرین دارم و آن اینکه ما به ایران اجازه نمی دهیم به سلاح اتمی دست پیدا کند.

وی روند دیپلماسی درباره ایران را آزمایشی برای تهران خواند و گفت : روند دیپلماسی همیشگی نیست و تمام گزینه ها همچنان بر روی میز قرار دارد.

کری بر حمایت رئیس جمهوری آمریکا از رژیم اسرائیل تاکید کرد و افزود: ‌باراک اوباما بر حل و فصل دو مسئله بزرگ که برای امنیت اسرائیل اهمیت زیادی دارد تاکید دارد، جلوگیری از اتمی شدن ایران و پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطینیان.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت :سه معیار برای رسیدن به توافقی جامع با ایران وجود دارد. اول، اطمینان یافتن از اینکه ایران نمی تواند به سلاح اتمی دست پیدا کند. دوم، اینکه ایران همانطور که ادعا می کند بتواند به صورت مداوم به جهان اطمینان دهد که برنامه هسته ایش کاملاً صلح آمیز است. سوم، این توافق، نظارت ما را بر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی افزایش دهد و در صورت حرکت ایران به سوی ساختن بمب، زمان کافی برای اقدام داشته باشیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها