مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیشرفت همکاری های سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم در مذاکرات هفته آینده شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۰
تمجید اشتون از همکاری ایران با آژانس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کاترین اشتون عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به بررسی راههای توسعه همکاری های اتحادیه اروپا با نهادهای مختلف سازمان ملل به منظور تامین امنیت جهانی اختصاص داشت، در سخنانی کوتاه به تشریح آخرین وضعیت همکاری ها میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ادامه مذاکرات گروه 1+5 با تهران پرداخت.

وی افزود: در مذاکرات آتی همچنان مسوولیت رهبری مذاکرات با هیات ایرانی را برعهده خواهم داشت و امیدوارم در مذاکرات هفته آینده شاهد پیشرفت های بیشتری باشیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: گروه 1+5 با جدیت مذاکرات با ایران را ادامه خواهند داد هر چند که می دانیم دور بعدی مذاکرات بسیار پیچیده و سخت خواهد بود اما در عین حال برای رسیدن به توافق نهایی نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه قدرت اعضای گروه 1+5 در اتحاد و همبستگی آنان نهفته است، از همکاری‌های اعضای شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی در بحث تلاش برای توافق با تهران تشکر کرد.

اشتون با تاکید بر اینکه در مذاکرات هسته ای ژنو 2 تنها توافق اولیه به دست آمد، افزود: هر چند نخستین گام اعتماد ساز بین طرفین برداشته شد، اما برای رسیدن به توافق نهایی راهی دشوار در پیش داریم و برای رسیدن به این مهم هفته آینده دور بعدی مذاکرات در وین برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
بازم به مردانگی بعضی زن ها

نیازمندی ها