ازدواج موفق، نگاه آدم‌ها را به خیلی‌چیزها عوض می‌کند. به عنوان مثال، دختری‌ که به مرد رویاهایش رسیده، آرزو می‌کند همه دختران جهان احساس خوشایند او را تجربه کنند و از همین رو، وقتی با دوستان مجردش روبه‌رو می‌شود، ناخواسته چهره یک نصیحتگر را به‌خود می‌گیرد. اگر شما هم در ‌روزهای شیرین‌زندگی مشترک‌تان به سر می‌برید، باید مراقب رفتارهایی‌ باشید که می‌تواند میان شما‌ و ‌دوستان مجردتان فاصله بیندازد: جملات اشتباهی که ناخواسته به زبان می‌آورید.
کد خبر: ۶۴۵۸۰۲
۵ جمله‌ای که نباید به دختران مجرد بگویید

جام جم سرا: در میان جملات اشتباه، ۵ جمله‌ای که نباید به دختران مجرد بگویید از این قرارند:

نگران نباش، پیدایش می‌کنی

دوست مجرد شما ۳۰ سالگی را رد ‌کرده و هنوز مردی به زندگی‌اش نیامده؟ در چنین شرایطی او را با خودتان که ازدواج کرده‌اید مقایسه نکنید و از تلاش برای امیدوار‌کردنش دست بردارید. شاید او فعلا از این‌که تنهاست لذت می‌برد و شاید خودش این سبک زندگی را انتخاب کرده. پس هر‌بار که او را می‌بینید، نگویید نگران نباش، همسر رویاهای تو همین اطراف است و خیلی زود پیدایش می‌کنی.

غصه نخور، خیلی وقت‌داری

دختری‌که همه دوستانش به خانه بخت رفته‌اند، در صورتی‌که خیال ازدواج کردن داشته باشد، می‌داند که با بالا رفتن سن خیلی از امتیازهایی که در ‌ذهن دیگران دارد را از دست می‌دهد. احتمالا مردانی‌که به او پیشنهاد ازدواج می‌دهند، وارد چهارمین و پنجمین دهه زندگی‌شان شده‌اند و احتمالا زمانی‌که از کسی خوشش می‌آید، رقیب‌های جوان‌تری وجود دارند که رسیدن به وصال را برایش سخت کنند، پس دلیلی ندارد با دلداری دادن‌های بیهوده، او را آزار دهیـد. اگر بخواهید با کلمات به دوست‌تان ثابت کنید که هنوز زمان زیادی برای خوشبخت شدن دارد، درواقع به او می‌گویید: «زود باش؛ همه فرصت‌های خوب را داری از دست می‌دهی!»

سخت نگیر

همه آدم‌ها برای خودشان معیارها و ایده‌آل‌هایی دارند. این‌که معیارهای دوست‌تان با ایده‌آل‌های شما برای ازدواج فرق می‌کند، دلیل خوبی برای قضاوت‌کردن در مورد او نیست. قرار نیست همه آدم‌ها به یک سبک زندگی کنند، پس مدام به او نگویید ما هم در آغاز با این شرایط شروع کردیم. «همسر من هم همه ایده‌آل‌‌های مورد نظرم را نداشت یا من هم با خانواده‌اش فلان مشکل را داشتم». شما در مقامی نیستید که به او درس زندگی دهید و اگر دوست‌تان از شما تقاضای مشاوره ‌نکرده، دلیلی‌‌ ندارد ملاقات‌های‌تان را به جلسات روانشناسی تبدیل کنید.

ممکن است دیر شود

اگر دوست‌تان در بهترین زمانی‌که یک زن برای بارداری دارد، هنوز مجرد است، با انتقال نگرانی‌های‌تان به او آزارش ندهید. مطمئنا او می‌داند که در ‌چه سن و چه شرایطی قرار دارد و اگر امکان به سرانجام رساندن یک ازدواج را داشت، مسلما این فرصت را از خود دریغ نمی‌کرد. شاید او هنوز مرد ایده‌آلی را پیدا نکرده و شاید به‌خاطر شرایط خانوادگی و اقتصادی‌اش چنین تصمیمی نگرفته است. باور کنید که او بهتر از هر‌کسی می‌داند کجای‌کار است و نیازی ندارد این موضوع را به او یادآوری کنید.

اول نظر خودش را بپرسید

ممکن است او از شما برای انتخاب همسر مناسب کمک گرفته باشد و از این‌که هر ازگاهی کسانی را برای خواستگاری به ‌او معرفی کنید، استقبال کند اما بهتر است قبل از قرار گذاشتن برای او، در این مورد نظرش را بپرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۲۱
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۱
۱
سلام و خسته نباشید . واقعا درست نوشته هر كی این مطلب رو نوشته . من خودم یك دختر مجرد35 ساله ام كه از دست حرفای دور و بری هام كلافه ام .
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۱
۲
مهسا جان منم 33 سالمه و مجردم و از دست حرفای اطرافیان داغونم دیگه! نمیدونم چرا مردم انقد تو كار هم فضولی میكنن!
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۱
۲
منم یه دختری 33 ساله ام مردم بیشتر آدم رو نگران می كنن تا خود آدم . ازدواج خیلی خوبه ولی بدش آزار دهنده و غیر قابل تحمله . پس انشا الله خوبش گیرمون بیاد كه میاد چون باید خدا بخواد . موندیم و رفتیم و خوشبختم و بدبختم همش حرفه . خوب باشی خوبم گیرت میاد تو قرآن بهش اشاره شده .
كامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۱
ایشاالله شرایط جوری شه كه همه ی دخترا برن خونه بخت
فرزانه 38 ساله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۱
۱
من حرف های شما دوستان خوبم رو درك می كنم . و می دونم بعضی از مردم چقدر ناآگاهانه آدمو آزار می دن . حتی نزدیكان و فامیل نزدیك. ولی نباید ناراحت كنیم خودمون رو . هر كی یه جوری زندگی می كنه . نباید به حرف مردم اهمیت داد . ولی رسانه ها می تونن در اصلاح فرهنگ و اخلاق مردم كمك كنن. مرسی از جام جم
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۱
توقع بالا سن ازدواج رو بالا برده
فتانه
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۱
۰
بخدا ازدواج دختر ها خیلی سخت شده و خانواده ها هم حاضر نیستن قبول كنند كه این مساله دست خودشون نیست . مدارم سرزنش می كنن . من كه خیلی داغون شدم .
پسر ایرانی
Netherlands
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۱
من یك جوان 36 ساله ایرانی هستم , خب بیكار هستم مدرك دیپلم دارم برای همین تصمیم به ازدواج ندارم چون نه در آمد دارم و نه مدرك عالی دانشگاهی , از ما كه گذشت
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
منم یه دختر52ساله ام اما هیچ چیز به اندازه قدرندانی خانواده منو اذیت نكرده و نمی كنه برام دعاكنید خداصبرمو زیادكنه
یه ایده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۲
۱
جام جم عزیز این همه دختر و پسر مجرد زیر این مطلب درد و دل كردن خب تو دست به كار شو قلب این مجردها رو بهم پیوند بده چه اشكالی داره . یه سایت امن كه هستید یه مشاور خوب هم بذارید این كبوترها رو به هم معرفی كنید .
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۴
خیلی خوبه آدم ازدواج كنه اما وقتی شرایطش فراهم نشد ، دنیا به اخر نمی رسه . من 40 سالمه . كار می كنم . در اجتماع حضور دارم . در انجمن های خیریه فعالم . یه بچه كمیته امدادی رو حمایت می كنم . اصلا هم به حرف مردم اهمیت نمی دم و از زندگی خودم لذت می برم
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۱
۱
دخترا با بهانه جویی كه حالا زود و میخوام درس بخونم هرچی خواستگار ردش میكنن تا سنشون میره بالا ودیگه كسی براشون نماید یا به ندرت كسی میاد و همینطور بیهوده به خودشون دلداری میدن خوبش كه بیاد میشه یا اینكه من با مجردی راحتم ومشكلی ندارم خدا همه چیزو زوج آفریده مثل پاذل باید چیده بشه یعنی یه شریك توی زندگی كنارت باشه تاكامل شی این سرشت طبیعته كه دوجنس مخالف به هم نیاز دارن، سن ازدواج بالا رفته بخاطر همینم بی بندوباری زیاد شده امیدوارم همه كسایی كه قصد ازدواج دارن به سادگی ازدواج كنن و اینقدر مشكلات را بهانه نكنن.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
خیلی مطلب خوبی بود . مرسی
مریم24 ساله
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
سلام دوستان منم موافق ام باهاتون
الناز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۲
۰
من 20سالمه اونایی كه شوهر كردن چی زیاد كردن والا بیخیال
اینایی كه واسه شوهر ذوق میكنن همچین كه متاهل بشی میگن تازه بدبختیت شروع شده
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۰
۰
بعضی از هموطنان فكرمیكنن ایراد و بهانه جویی و غیره باعث مجرد ماندن بوده اشتباه است كسانی هستند كه مخارج خانواده به گردنشان هست كه ترجیح دادن برادرو خواهر های بعداز خودشان را سروسامان بدهندچون احساس مسئولیت داشته اند نسبت به اعضای خانواده كه بعضی از همین آقا پیمانها توش مانده اند.من ازدواج نكردم بهانه گیری هم نداشتم اما برادرداماد كردم خواهرامو به خونه امثال آقا پیمانهافرستادم 12سال از پدر پیر پرستاری كردم و پدر و مادر را به زیارت بردم وقتی تنها امیدپدرومادر به من بود بنظر ایشان باید خودم رابرمیگزیدم و زندگی مشترك را میپذیرفتم اونوقت میشد این كارها رابرای خانواده ام انجام دهم.مسلما خیر .پس لطفا همه را با یك منطق غلط معلم نباشید.
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
۲
۰
خانم الناز میشه چند تا از بد بختی خانم ها بعد از ازدواج رو نام ببرید؟؟!!! اصلا مگه خانم ها بدبختی دارن؟؟؟ آن چیز كه بر همگان واضح و مبرهن است این است كه همه بد بختی ها قبل، حین وبعد از ازدواج مال مرد هاست.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
بسمه تعالی
با سلام و خسته نیاشید به نظر بنده این حرفها چرت است جوانی كه مدرك لیسانس یا بالاتر دارد و الان راننده تاكسی است یا بیكاراست چطوری ازدواج كند فرق نمی كند چه پسر باشد یا دختر . به هر حال همه برای امرار معاش زندگی شان نیاز به پول دارند . لذا تا زمانی كه اقتصاد مملكت در شرایط فعلی قرار دارد و بیكاری به اوج خود رسید ه، در زمینه ازدواج نمی توان انتظار بیشتری داشت
جذب نیرو در ادارات كشور با پارتی بازی شده هر كس پارتی داشته باشد زود كار پیدا می كند هر كس نداشته باشد باید بیكار باشد گدائی كند . خدا تمام اموات شما را رحمت كند پدر بنده كه الان به رحمت ایزدی پیوسته در سال 1352 به مكه رفته بود كه نوشابه در آن زمان 2 ریال بود الان هم كسانی كه به عربستان میروند می روندمی فرمایند كه نوشابه الان هم 2 ریال است . به این میگن كشور داری كشور را این جوری اداره می كنند كه 40 سال قیمت نوشابه ثابت مانده . الان در ادارات ما هر كس بازنشسته می شود رهایش نمی كنند . باز ادامه خدمت میدهد آقا باید ادارات ما از نظر نیرو ورودی و خروجی داشته باشند یعنی از یك طرف نیرو بازنشسته شود واز طرف دیگر نیروی جوان و با شارز جذب شود . و این جوان با دلی آرام برود به دنبا ل ازدواج و تشكیل زندگی بدهد . حرف زیاد است و با نوشتنن و گفتن تمام نمی شود و...... والسلام ارادتمند شما از شهر قهرمان پرور تبریز
Mostafa
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
۰
۱
یكی ازمهمترین دلایل ازدواج نكردن وضعیت بد كشورمون هست از هر نظر نگاه كنید ما بد هستیم ! تعصبات بی خود . وضعیت بد اقتصادی مردم......گرونی ها..غرور دانشجوها ك ب حق هست ...بالا رفتن انتظارات.... یه كم به همین خارجی هایی كه فوش میدیم نگاه كنین.چقد زندگی آروم.... مردم روی سایلت هستن .. یه روز قهر یه روز آشتی واقعا متاسفم....
گل بهار
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
من 40 سالم شد و باز نتونستم به آرزوی خودم كه زندگی عاشقانه بود برسموبه هر چیزی كه برام اهمیت متوسط داره رسیدم توی زندگیموولی به اونچه كه برام همیشه یه هدف بود نرسیدم....
همیشه آه ،همیشه حسرت،همیشه بغض!!!!!
راضیه صفادوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
من 22 سالمه. دانشجوی ممتاز رشته حسابداری صنعتی هستم و تنها برادرم پیش دانشگاهیه. ولی بضاعت مالی چندانی نداریم و مادرم هنوز موفق نشده اقلام درشت جهاز و برای تهیه كنه . می خواستم خودم كار بكنم به درسم لطمه می خوره. فقط دو تا خواستگار پر و پا قرص دارم بقیه همه گذرا میان و میرن. اگه فقط سی میلیون داشتم معطل درس هم نمیشدم. تو این وانفسا خفت گل پسر و میگرفتم و میرفتیم پی آسایشمون. از ته قلب می گم خوش به حال اونایی كه ثروت دارن. از بخت بد من این دو تا پسرا هم یكی از یكی فقیرترن. یكیشون بلند قد و كم مو یكیشون كوتاه قد و خوش تیپ. راستی گاهی فكر میكنم چرا همه چیزای خوب تو یه نفر جمع نمیشه؟ ثروت، خوش تیپی و قد و موقعیت و تحصیل و .. .. . شایدم من بد شانسم. شایدم من خوش شانسم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها