زلزله 5.8 ریشتری جمهوری آذربایجان بعدازظهر امروز در اردبیل و تبریز هم احساس شد.
کد خبر: ۶۴۴۹۵۱
زلزله جمهوری آذربایجان اردبیل و تبریز را هم لرزاند

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه که ساعت 15 و 36 دقیقه و 46 ثانیه امروز (دوشنبه) در جمهوری آذربایجان به وقوع پیوست در قسمتی از منطقه مغان در شمال استان اردبیل احساس شد.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزرگی این زلزله را 5.8در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) و کانون آن را در مختصات جغرافیایی 40.40 درجه عرض شمالی و 48.83 درجه طول شرقی در منطقه «مرزه» خاک جمهوری آذربایجان و در عمق 46 کیلومتری زمین ثبت کرده است.

در این خصوص کارشناس ایستگاه لرزه نگاری تبریز گفت: لرزش های احساس شده بعد از ظهر امروز تبریز مربوط به زمین لرزه جمهوری آذربایجان بود.

شاپور اسفندیاری بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با مهر، ضمن اشاره به احساس لرزش زمین در برخی نقاط شهر تبریز اظهار داشت: این لرزش ها منشاء داخلی نداشته و مربوط به زلزله 5.8 ریشتری بعد از ظهر امروز در کشور جمهوری آذربایجان است.

این کارشناس مرکز لرزه نگاری تبریز تصریح کرد: بر خلاف برخی تصورات مبنی بر وقوع این زمین لرزه در منطقه آذربایجان و مغان، زلزله مذکور در خاک جمهوری آذربایجان رخ داده که به علت بزرگی آن و نزدیکی به مناطق مرزی کشور در شمالغرب به کانون زلزله، در مناطقی چون مغان و پارس آباد اردبیل و حتی برخی مناطق تبریز نیز محسوس بوده است.

هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه ارسال نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها